Filter tvatt

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag tvattade filtret på min zx 6 r kawasaki med avfettning, efteråt oljade jag in filtret med samma oljan som jag brukar i motorn (valvoline durablend 10/40) Blev detta fel??. Ska kjøra i morron och behøver snabba svar....
 
Sköljde du ur och lät filtret torka innan du smorde det, ska det bara vara att åka.
 
Tvattade det med høgtrycks tvatt så torkade jag det med hushålls papper(Typ man har i kjøket) tills jag inte fick ur mera vatten så det tror jag blev bra. undrar mest om olje typen jag anvande ar bra at bruka?.
 
Arctic#1 skrev:
Tvattade det med høgtrycks tvatt så torkade jag det med hushålls papper(Typ man har i kjøket) tills jag inte fick ur mera vatten så det tror jag blev bra. undrar mest om olje typen jag anvande ar bra at bruka?.


Hmm, du skulle inte tagit högtryckssprutan, den förstör bubblorna i filtret. Men du kan köra, det är nog inga problem. Oljan spelar inte så stor roll bara den fastnar i filtret och inte droppar. Nästa gång köp ett nytt filter och krama ut det under kran, dock inte för mycket kram för då tar du sönder bubblorna också.
 
Krama går bra, vrid inte ur det som du gör med en handduk bara!
 
Hvilka bubblor ar det du talar om?? filtret va gult och "Hårigt" på ena sidan på andra sidan va det något som liknade skum gummi.. den håriga sidan va i mot forgasarna tvatten anvande jag från den "rena" sidan (gula) mot den skitiga. Jag kramade inte specielt mycket mest tryckte pappret mot filtret tills det inte blev bløtt mera.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top