Filmtips

smoking aces är en bra splatter film sen tycket jag nog transformers 2 kvalar in på listan

Transformers 2 var kul när jag såg den men jag tror inte att jag någonsin vill se den igen. En bra film måste ändå innehålla mer än bara specialeffekter. Till exempel ett manus och skådespelare.

Jag återupplivade gamla Van Damme-filmer förra veckan. Bloodsport, Kickboxer, Lion Heart osv. Jag såg även Dark Angel med Dolph Lundgren. Förbannat bra film. He comes in peace, but he goes in pieces.

En bra film ska ha explosioner, våld, fräcka repliker och omotiverade nakenscener. Tyvärr görs det alldeles för få såna filmer nu för tiden.

Midnight Meat Train säger jag bara. För dom som har sett Saw och Hostel filmerna och tycker att dom är hemsk så ska man se denna film med Vinni Johns(stavning) den är ruskigt bra och är snuskigt hemsk och brutal.
Sen så får man inte glömma min favorit Boondock Saints som måste vara en av dom bästa filmerna som har gjorts.
PS: Boondock Saints 2: The all saints day kommer ut i år nån gång i alla fall.:yoparty

PS: Boondock Saints 2: The all saints day kommer ut i år nån gång i alla fall.:yoparty
Jag tror att den kommer vara som Göta kanal 2. En riktig skitfilm som alla kommer se för att de gillade ettan, hälften kommer vara hypnotiserade och tro att den var bra bara för att de tänker på ettan och resten kommer gå ut från biografen och vara förbannade för att de betalade för att se en sån skitfilm.

Det här tror jag för att det var tio år sen den förra kom, den har varit på gång länge och det finns alltid anledningar ifall en film blir försenad med typ fem år. Dessutom är inte Willem Dafoe med.

Jag gissar på riktig superkalkon.

The mist är helt okej rakt igenom men den har bästa slutet någonsin. :tummenupp

För att vara en norrlänning med dålig filmsmak för övrigt så har du ju helt rätt :D Älskar det slutet, syrran blev förbannad på mig när jag satt hon skulle förbereda sig på det bästa filmslutet någonsin. Hon är lite blödig...

korvgubbe hade en lång lista, visst har man sett många bra filmer men man ska ju komma ihåg vad de heter också......

Namnet Donnie Darko påminde mig om

Donnie Brasco
Blow

ett tips ifall ni vill se en alldeles ny svensk film, inte alls i klass med filmer som räknats upp men funkar bra mycket bättre än jag trodde, synd att den fick konkurrens med Ice Age 3 och spelas i de mindre salongerna.

[YOUTUBE-ID]ZqdSVj7A3Zo[/YOUTUBE-ID]

För att vara en norrlänning med dålig filmsmak för övrigt så har du ju helt rätt :D Älskar det slutet, syrran blev förbannad på mig när jag satt hon skulle förbereda sig på det bästa filmslutet någonsin. Hon är lite blödig...

Det finns två sorters människor på jorden. De som gillar slutet på The mist och de som har fel.

Förövrigt har jag sporthojs garanterat bästa filmsmak :fakta

Apropå Shawshank Redemption:

[YOUTUBE-ID]rFNwBA4x7ek[/YOUTUBE-ID]

:rofl :rofl :rofl

Det finns två sorters människor på jorden. De som gillar slutet på The mist och de som har fel.

Förövrigt har jag sporthojs garanterat bästa filmsmak :fakta

Omöjligt, den platsen äger jag. Gillar man "Eternal sunshine of the spotless mind" så förtjänar man ett rejält kok stryk :mad:
Annars hade du rätt.

Själv ska jag glo på Crank 2 eller Heat, beroende på om tjejen har somnat snart eller inte. Är hon vaken så blir det nog en komedi eller skräckis, sånt vågar jag inte se själv :brinnerup

The Expendables som kommer 2010 kommer vara den bästa filmen någonsin.
Cast:
Sylvester Stallone
Jason Statham
Jet Li
Dolph Lundgren
Arnold Schwarzenegger

Kan det bli bättre? ALDRIG.
Jag SKA ha premiärbiljetter till den.

http://www.imdb.com/title/tt1320253/

Last edited:
South park,bigger longer uncut
seven(om någon lyckats missa den)
Things to do in denver when you´r dead,Underbar!
Life of Brian
Lock stock and 2 smoking barrels
Sin city
Meet the feebls
Perfume,story of a killer
The Fountain
Stardust(om du gillar sagor)

Lite blandat men nummer 3 är en intemissarulle..

Henrik

En hysteriskt rolig film är Team America world police. Fullständigt rubbad!

Ford Fairlane Rock ´n Roll Detective är också sinnesjuk.

Jag vill slå ett slag för Kärleken checkar in. Den är så mysig, man vill bara kramas när man ser den. J-Lo är en så begåvad skådis, och för att inte tala om toppskådisen Ralph Fiennes!

Nä, nu blir det te och soffmys med Bridget Jones dagbok. Ta-ta!

South park,bigger longer uncut
seven(om någon lyckats missa den)
Things to do in denver when you´r dead,Underbar!
Life of Brian
Lock stock and 2 smoking barrels
Sin city
Meet the feebls
Perfume,story of a killer
The Fountain
Stardust(om du gillar sagor)

Lite blandat men nummer 3 är en intemissarulle..

Henrik

jag har en erkänt bra filmsmak, alltså, jag skojjade inte nu, det låter dumt men alltså filmer som ligger högt på imdb ÄR mina favoriter med.. typ shawshank redemption, fight club, se7en, In bruges och sånna filmer, men the fountain? jag måste ha missat nåt, för vad var grejen i den? jag satt i 2 timmar och tyckte jag glodde på skräp? tror fan jag stängde av den till och med:gnissla

varför var den bra?

Kan jag låna tråden ett ögonblick?

Gillar generellt filmer som spänner över en lång tid. T ex just "Nyckeln till frihet", "Andarnas hus", "Blow", "Full metal jacket" (till viss del), etc.

Kan ni komma med förslag på såna filmer är jag tacksam.

"Tillbaka till framtiden" räknas ICKE!

Kan jag låna tråden ett ögonblick?

Gillar generellt filmer som spänner över en lång tid. T ex just "Nyckeln till frihet", "Andarnas hus", "Blow", "Full metal jacket" (till viss del), etc.

Kan ni komma med förslag på såna filmer är jag tacksam.

"Tillbaka till framtiden" räknas ICKE!

Höstlegender, The Green Mile, Hannibal Rising, Det våras för världshistorien. tihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT