Filmproblem! Hi8

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
cbr1100, XR600
Film problem! Hi8

Jag har ett Hi8 band med inspelad film från länge sedan tillbaka.

Problemmet är att jag inte har en Hi8 videokamera.

Hur skall jag bära mig åt?

Jag har letat efter kassettadapter, men inte hittat något för Hi8.

Finns det någon som man kan lämna in det till och få filmen överförd till annat media?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 
Tror inte att det finns några kassett adaptrar till Hi8, det är nog bara VHSC som kan använda sig av den tekniken.

Ett förslag är ju att du hyr/lånar en Hi8 kamera, köper ett analogt videokort till dator och överför allt dit.
 
PAL eller NTSC? Jag har en Sony Hi8 för NTSC som jag skulle kunna dra över till VHS (PAL). Fast förmodligen hade du PAL?

Slayer skrev:
Jag har ett Hi8 band med inspelad film från länge sedan tillbaka.

Problemmet är att jag inte har en Hi8 videokamera.

Hur skall jag bära mig åt?

Jag har letat efter kassettadapter, men inte hittat något för Hi8.

Finns det någon som man kan lämna in det till och få filmen överförd till annat media?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 
ski_extreme skrev:
Tror inte att det finns några kassett adaptrar till Hi8, det är nog bara VHSC som kan använda sig av den tekniken.

Ett förslag är ju att du hyr/lånar en Hi8 kamera, köper ett analogt videokort till dator och överför allt dit.

Ja, det är ett alternativ. Fast jag ska kolla runt lite, det borde finnas någon som konverterar olika format.
 
andersbrink skrev:
PAL eller NTSC? Jag har en Sony Hi8 för NTSC som jag skulle kunna dra över till VHS (PAL). Fast förmodligen hade du PAL?

Ja, det är PAL! Det var synd.

Men som sagt, jag ska kolla i telefonkatalogen och ringa runt. Någon måste ju kunna ta sig på att konvertera till annat format.
 
Jag har nu ringt runt och hittat en som fixar biffen.

Tack för era tips!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top