Filmning vid rosenhill i lördags?

Miss_A

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Det var två stycken som stod och filmade, såg ut att komma från någon tv kanal. Nån som vet något om det och vad det handlade om?

Uppdrag granskning 2.0 kanske... :gnissla

"...titta noga nu, det är i den här i fridfulla idyllen ligisterna håller till...innan de ånyo slår till.."

"...få kunde ana att dessa vägmonster slörprar latte och fika bättre än vasastans-morsorna..."

"...rykten säger t.o.m att nån trängde sig i kön tidigare på förmiddan..." :eek:

/Janne Josefsson
Uppdrag gransning

Det är säkert ett nytt repotage eftersom ingen kör Bogan längre.

Ett Uppdrag granskning "vad-hände-sedan". Jo de ondskefulla självmordspiloterna har efter Uppdrag gransknings dokumentär slutat att köra snabbt på Bogesundsvägen, bara för att istället lägga såkallade bombarreport på väg till deras favoritkafé söder om Stockholm. Det är proffisionellt arrangerade, olagliga tävlingskörningar med fotografer i kurvorna som tar mellantider och priser i form av kanelbullar på fiket vid Rosenhill. Många av förarna bär såkallade västar eller luvtröjor med olika tryck och de har borrat hål i sina avgassystem för att kunna utmärka sig och sätta sig i respekt bland vanliga trafikanter.

Typ så kanske? ;)

Det skulle komma en uppföljning vet jag på Bogesundsstoryn, hade kontakt med reportern vid det tillfället.

Då verkar det logiskt att det kommer något nu, eller snarare i höst... Det slutar väl med att folk unviker bulten (hur har det blivit med bogan den här säsongen?)

Då verkar det logiskt att det kommer något nu, eller snarare i höst... Det slutar väl med att folk unviker bulten (hur har det blivit med bogan den här säsongen?)

ja bogesundsstoryn va ju egentligen lite klen, dom hade en video med ett stycke hoj som bombade, nästan inget egenfilmat material och det va inte direkt snabbåkande hojar(det dom säkert vill komma åt att filma) iofs var dom väldigt tidigt ute med filmandet, hade varit bättre en varm sommardag/onsdag.
Här behöver dom ju bara vara lite observanta så har dom iallafall minst en krasch att åka och filma eller ställa sig i valfri kurva och ha mycket att filma.

Nu kan jag naturligtvis inte tala för någon annan, men.. Anledningen till att jag inte kör Bogan den här säsongen har ingenting med UG att göra; jag skiter högaktningsfullt i programmet. Däremot är den så grusig att man gör bäst i att ha endurohojen med sig om man ämnar köra.

Nu kan jag naturligtvis inte tala för någon annan, men.. Anledningen till att jag inte kör Bogan den här säsongen har ingenting med UG att göra; jag skiter högaktningsfullt i programmet. Däremot är den så grusig att man gör bäst i att ha endurohojen med sig om man ämnar köra.

Nej det var inte så jag menade, (kanske borde varit tydligare):rodnar jag kör inte heller bogan av flera anledningar, bla. den du skrev, men främst så är det Vaxholms kommun som visar att vi inte är välkommna...:näsblod Jag skiter också i UG.:tummenupp

Ja det har ju faktiskt haft effekt på Bogan,sen om det beror på att vägen är i allmänt dåligt skick eller om opinionen verkligen har hjälpt det kan man ju undra? Jag tror att det är en kombination..
Det stora flertalet av SH-åkarna har nog insett att det inte är så ballt längre att sitta och nöta samma sträcka och filma och ta tid?
Själv fick jag mig en verklig tankeställare förrförra året när Mårten dog i mitt knä på Bogan, numera kör jag Bogan fast i nästan laglig fart.. ja det var jag som var en av de långsamma hojarna på filmen från uppdrag granskning förra året. Tänker aldrig mer bomba på allmän väg.

..ok JP, innan du skriver nåt om att kasta sten i glashus.. ja jag bombade en liten stund i lördags vid modellflygklubben:rolleyes:

Last edited:
hur många körde igentligen bogan såååå ofta?
perssonligen tycker jag den även var rätt kass före omasvalteringen, mest pga lång transportsträcka att ta sig dit.

Om man inte redan är norrut å kommer från brottby hållet, då möjligtvis kan man svänga förbi bogan.

Annars finns det bra mkt roligare och längre kurviga vägar än bogan.

hur många körde igentligen bogan såååå ofta?
perssonligen tycker jag den även var rätt kass före omasvalteringen, mest pga lång transportsträcka att ta sig dit.

Om man inte redan är norrut å kommer från brottby hållet, då möjligtvis kan man svänga förbi bogan.

Annars finns det bra mkt roligare och längre kurviga vägar än bogan.

jag håller helt med dig men jag träffade ofta folk för 3-4 år sen som satt och körde Bogan en hel em fram och tillbaka, minst 20-30 ggr...

Däremot är den så grusig att man gör bäst i att ha endurohojen med sig om man ämnar köra.

Jo, man skulle haft DR'n igår istf gixxern. Dessutom var ju mc-parkeringen i Vaxholm ett skämt, det ryms kanske 10 hojar.

Jo, man skulle haft DR'n igår istf gixxern. Dessutom var ju mc-parkeringen i Vaxholm ett skämt, det ryms kanske 10 hojar.

Jupp, har därför bojkottat Waxholm i år och tänker fortsätta vädja till andra hojbröder/systrar att göra detsamma, är inte jag välkommen så finns det andra som gärna vill ha mina pengar istället.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti