Filmning - montera extern mic på hojen, vart?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Far min tänkte filma lite :tummenupp
Men han vet inte vart han ska sätta den externa micen, alltså där det är mest "lä" eller vad man ska säga :) Det är en gammel gsxr 1100.

Under sadeln eller kutsen borde väl vara bäst. Kanske under tanken, då får man med mycket av insugsljudet också.

innuti ljuddämparen!!
eller lagom runt förgasarna så man hör insugs ljudet! Då blir de som GIS-2 ungefär =P

/ Hannes

hehe, kan nog bli så, undersadeln är nog att föredra, det man vill få bort är ju blåsljudet så mycket som möjligt. testa o dra några repor med micen på olika ställen o testa dig fram!

Jag hörde nåt om att man kan trä en kondom över micken för att slippa blåsljud, kan det stämma?

Snarare en ballong i så fall, inget glidmedel på min microfon :P Tror att man ska ligga den i skumgummi eller nåt istället.

Glidmedlet sitter på utsida, har du det på insidan har du satt komdomen åt fel håll. :kocko

Jag har kört med två kondensatormyggor monterade under kåpglaskanterna. Funkade fint, inget alltför störande vindbrus upp till 200km/h men insugsljudet på fullgas och fullvarv fick mikarna att dista. Men då har jag ju mer insugsljud än de flesta.

Ugluk skrev:
Jag har kört med två kondensatormyggor monterade under kåpglaskanterna. Funkade fint, inget alltför störande vindbrus upp till 200km/h men insugsljudet på fullgas och fullvarv fick mikarna att dista. Men då har jag ju mer insugsljud än de flesta.

Du och 200km/t, nåt stämmer inte här:-))
var det på autobahn?

Silwer skrev:
Du och 200km/t, nåt stämmer inte här:-))
var det på autobahn?
Hörru din pettimeter, det var ju givetvis på Tierps flygfält.. :tungan

Annars kör jag ju alltid 10 km/h under hastighetsgränsen..

:rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...