Filmklipp

• Thread starter Thread starter Ol@
  • Start date Start date
hållundan skrev:
Fakk, går inte att ladda ner ju :(

Sidan är inte längre online,spray drog ur kontakten..
Kommer gissningsvis inte vara uppe innan månadsskiftet.

Om det finns nån annan som kan dela ut filmen får han mer än gärna göra det.

Och tackar för tipset Hultan ska genast ladda ner dr divx och komprimera om filmen med förhoppningsvis både bättre kvalite och mindre storlek.

P@trik skrev:
Och tackar för tipset Hultan ska genast ladda ner dr divx och komprimera om filmen med förhoppningsvis både bättre kvalite och mindre storlek.

Tycker samma mängd data blev bättre i .wmv -codec än .divx -codecen. Men du kan ju testa båda för att jämföra själv :)

Blade 4-ever skrev:
Tycker samma mängd data blev bättre i .wmv -codec än .divx -codecen. Men du kan ju testa båda för att jämföra själv :)

Okej, med risk för att bli dumförklarad vad använder jag för program för att komprimera till wmv format då ?

P@trik skrev:
Okej, med risk för att bli dumförklarad vad använder jag för program för att komprimera till wmv format då ?

Vi har änvänt Sony vegas 5.0. Ge det några timmar och lär er hur det funkar så är det riktigt bra.

Förra året använde vi ulead mediastudio 7.0 men tyckte det var lite för simpelt. Vi tittade lite på Premiere också men tyckte det var alldeles för avancerat och sätta sig in i alla funktioner.

Alla proggen kan iofs komprimera ner det i det flesta formaten. Bara att testa sig fram.

För att bara rendera ner den i .wmv går det säkert att använda windows moviemaker, fast där kanske det inte går att ställa småfunktioner som tex, videscreen, punkter, frames/s. etc...

Blade 4-ever skrev:
Vi har änvänt Sony vegas 5.0. Ge det några timmar och lär er hur det funkar så är det riktigt bra.

Det är vegas 5 jag har använt fast jag kan bara rendera till avi format(överlägsen kvalite men storlek på över 1gig).

Har inte hittat andra plugin än på dc,kanske får köpa skiten istället.

Cleaner XL är ett underbart program att komprimera filer i, rekommenderas!

Fan vad elakt :fatta!

Måste ni visa de där vägarna, mina favoritvägar.
Nu blev suget värre!
snygga kameraplaceringar. :tummenupp
Gillade speciellt avfarten vid södra.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back