Filmklipp här!! Youtube m.fl. (samlingstråd)

Status
Ej öppen för fler svar.
I'm 18, do i have potential??

skönt att en internetklassiker, som startades för en del år sedan, fortsätter häckla och sprida glädje.

en liten kortfilm för er som inte känner till den tråden:
[YOUTUBE-ID]78118PPkfgE&eurl=[/YOUTUBE-ID]

och här är tråden, it's fucking hilarious, som man säger på utrikiska:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=614033

Kamera,köpa ny eller beg.

Håller på och kikar runt lite efter en skapligt bra digital systemkamera. Men jag vet inte om jag ska köpa en ny eller begagnad på tex blocket. Har tänkt att jag i runda slängar vill lägga ut 7000kr +/- nån hundring eller två. Någon som har lite tips om vad som kan vara bra?

Om jag bestämmer mig för att köpa en begagnad, vad ska man kolla då? Har lite dålig koll, finns det mer att kolla än om den är hel och inte repig?

Är dom här ngt att ha för en nybörjare? Eller är det helt åt helvete att lägga ner så mycket pengar på en kamera när man inte har så mycket erfarenhet, har bara tagit lite bilder under hojturer.

Men det är ju med en vanlig liten kamera, och en sån här är väl mycket svårare att hantera antar jag.

http://www.blocket.se/vi/20547194.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/19955073.htm?ca=17_s

Kom med tips nu alla som håller på med fotografering.

tycker du ska sattsa på en Canon 450d :tummenupp

Jag e inte så bra me kamera, men faan så bra o lättlärd den kameran e, vad
sägs om 12 megapixlar, o att kunna ta 3,5 kort i sekunden på grabben när han kör cross säger allt.
Fast det finns mycket i menyerna att lära sig, jag tog mig tid o läsa ett kapitell i insboken var gång jag satt på muggen:arsele hehehe

Ska man köpa en digital systemkamera så ska man tänka på att det finns två komponenter: kamerahus och objektiv.

De flesta kamerahus ger hyfsat bra bilder. Men den största skillnaden i bildkvalitet ligger hos objektiven. Har man inte bra objektiv så spelar det ingen roll hur bra kamerahus man har, bilderna blir ändå skit.

Är det just Nikon du vill ha så kan du säkert klara dig långt med t.ex. en D60 eller D80.

Kolla t.ex. på något sånt här: http://www.blocket.se/vi/20536904.htm?ca=3_s
Iofs så är jag negativ till superzoomar (objektiv som klarar ett stort brännviddsområde) eftersom de innebär en massa kompromisser. Men något såntdär kan vara bra att börja med. Då kan du lägga undan de 2200kr som är kvar till ditt tak på 7000kr och fortsätta spara tills du har råd att köpa något bättre.

Jag kan också rekommendera dig att kolla recensionerna på Fotosidan när det gäller olika objektiv och kamerahus. De har även en annonsavdelning där du kan kolla efter grejer eller lägga in en egen annons.

När det gäller köp av begagnat kamerahus:
Försök att få provfotografera med det. Då ser du hur bilderna blir. Även om kamerahuset ser fint ut på utsidan så kan det hända att det fått sig någon stöt som påverkar bilderna negativt. Eller att det är en massa skit på sensorn, så att det första du skulle behöva göra är att lämna in kameran för rengöring eller köpa prylar och försöka göra det själv.

Men annars så är det i allmänhet en god idé med begagnatköp. Kamerahusen tappar mycket i värde och då kan det ju vara trevligt om någon annan får göra den förlusten. :tummenupp

Edit: självklart tycker jag att du ska skaffa en Canon. T.ex. EOS 450D.

Last edited:
I got to have more cowbell!

Hatar youtube!

Ett av mina favorit klipp genom alla tider med Christopher Walken är nu borttaget, någon annan som vet var jag kan hitta den?

Finns bara små korta inte hela:

[YOUTUBE-ID]_Mie9hhQTUM[/YOUTUBE-ID]

Nånting som är ännu mer störande är när folk lägger upp sina egna omgjorda versioner av klippet. Typ att dom klippt in en annan låt eller på annat sätt mixtrat med ljudet. Sånt gör mig fruktansvärt förbannad eftersom det aldrig nånsin är roligt.

Nånting som är ännu mer störande är när folk lägger upp sina egna omgjorda versioner av klippet. Typ att dom klippt in en annan låt eller på annat sätt mixtrat med ljudet. Sånt gör mig fruktansvärt förbannad eftersom det aldrig nånsin är roligt.

Ofta är road rage och youtube rage ungefär lika illa. När man suttit och surfat ett tag på youtube och man bara hittar riktigt jävla skit så kan man ju faktiskt bli så arg att man skriker rakt ut.

Kanske den bästa video jag sett i hela mitt liv.
[YOUTUBE-ID]7-NOZU2iPA8[/YOUTUBE-ID]

Spana in den här gamla godingen
[YOUTUBE-ID]ltreh6lFrsA[/YOUTUBE-ID]

Killen är ju en gammal klasskompis till mig från högstadiet i ett nötskal! shit vad den snubben också kunde ljuga som fan och man fattade hur jävla mycket skit han snackade! ni vet, man är 14-15 bast.. och den här killen snackade om sin jätte rika men helt party galna släckt i finland som han brukade röka på hos... och hur patriotiskt hans släckt var för att det verkade så coolt enligt han!.. men sanningen var ju att han var hur patetiskt som helst och blev typ full på 3,5:or:rofl

Grym!!!:yoparty

Inte många som vet att han är Iranie! landsman med mig.:hihi

Freddie Mercury, född Farrokh Bulsara 5 september 1946 i Zanzibars stenstad, Zanzibar (i nuvarande Tanzania)

[YOUTUBE-ID]E5RFOii3efs[/YOUTUBE-ID]

en annan version av låten, detta är från live aid konserten 1985 på wembley stadium i london

Last edited:
[YOUTUBE-ID]6WHRxXY67UA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

:rofl :rofl Och när han sedan kryper iväg och skäms :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...