Filmfråga

Ny fråga

Asiatisk film, troligen från 2000-talet eller slutet av 90-talet.
Lite kickerkomedi sådär. Såg den för flera år sedan men minns int emycket av den.

Tror den handlar om en yngre tjej 10-15 år typ som är en grym slagskämpe. I början av filmen drar hon hemifrån till nån sorts bar (flera våningar, lite likt en typisk western-saloon som man ser i såna filmer) och spöar upp alla gubbar där.

Senare i filmen: Hjälten (man) slåss på en träplattform högst uppe på nån sorts "trätorn" i byn.

Mer än såhär minns jag inte tyvärr. Nån som kan hjälpa mig?

Lite kickerkomedi sådär. Såg den för flera år sedan men minns int emycket av den.

Tror den handlar om en yngre tjej 10-15 år typ som är en grym slagskämpe. I början av filmen drar hon hemifrån till nån sorts bar (flera våningar, lite likt en typisk western-saloon som man ser i såna filmer) och spöar upp alla gubbar där.

Senare i filmen: Hjälten (man) slåss på en träplattform högst uppe på nån sorts "trätorn" i byn.

Vet tyvärr inte, men Ong-bak skulle du nog gilla :tummenupp

Jag har den någonstans men minns inte namnet. tror det är Jet Li i huvudrollen faktiskt.

Eller vette tusan om det inte är Jackie. Letar men hittar inte.

Last edited:
"Blinkande lyktor" är en annan bra dansk film, och så det självklara valet: Idioterna. :)

Haha. Viker mig dubbel av skratt av denna film, och speciellt då en ko får en Desert Eagle .50 mellan ögonen, för att sedan se alla korna skjutna och man hittar två herrar springandes pangandes i skogen med UZI och lite andra vapen likt två barnungar. :D

Scenen med platformen och trätornet låter som Fearless från 2006 med Jet Li. Kan minnet ha mixat ihop filmerna? Jag kommer inte ihåg en sån scen från hukande kissen. Men det kanske är mitt minne som sviker? Det var ett tag sen jag såg Crouching, kommer nästan bara ihåg barscenen och när de springer runt i bambun.

Hittade bara ett klipp från just den scenen i Fearless och det var illa dubbat.
http://www.youtube.com/watch?v=IQ83hu69B2g

Scenen med platformen och trätornet låter som Fearless från 2006 med Jet Li. Kan minnet ha mixat ihop filmerna? Jag kommer inte ihåg en sån scen från hukande kissen. Men det kanske är mitt minne som sviker? Det var ett tag sen jag såg Crouching, kommer nästan bara ihåg barscenen och när de springer runt i bambun.

Hittade bara ett klipp från just den scenen i Fearless och det var illa dubbat.
http://www.youtube.com/watch?v=IQ83hu69B2g

Yes, Fearless är det. Har precis kollat igenom hela Crouching Tiger och konstaterat att det inte var den.... Ska tanka ner Fearless, men det verkar vara lite tjall på Bukten idag.

Ny fråga.

Några år gammal film. Snubbe som kan teleportera sig hit och dit. Har gömt massa pengar i en vägg i sin flashiga lya.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul