Filmer och bilder på hemsida

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sörbäck
Hoj
Hojlös
Om jag har en sida på min hemsida som jag kallar för filmer och bilder tex.
Där skall jag visa filmer och bilder!

Om jag börjar med bilderna...
Om jag inte vill skapa en ny html-sida för varje bild utan bara länkar till bilden som ligger på servern, hur gör jag det?
Eller rättare sagt går det?

Samma sak när det gäller filmer...
Jag borde väl kunna länka till en film och om man klickar på länken skall väl filmen startas i default spelaren??
 
Blade skrev:
Om jag har en sida på min hemsida som jag kallar för filmer och bilder tex.
Där skall jag visa filmer och bilder!

Om jag börjar med bilderna...
Om jag inte vill skapa en ny html-sida för varje bild utan bara länkar till bilden som ligger på servern, hur gör jag det?
Eller rättare sagt går det?

Samma sak när det gäller filmer...
Jag borde väl kunna länka till en film och om man klickar på länken skall väl filmen startas i default spelaren??

Det är bara att göra hyperlänk till en bild istället för till en .html sida :)
 
RED_LiME skrev:
Det är bara att göra hyperlänk till en bild istället för till en .html sida :)

Ja!!
Det tycker jag oxå, precis vad jag gjort men faan...en sida kommer upp som säger att inte sidan finns eller att jag skrivit fel adress!!??
 
Blade skrev:
Ja!!
Det tycker jag oxå, precis vad jag gjort men faan...en sida kommer upp som säger att inte sidan finns eller att jag skrivit fel adress!!??

Du har inte skrivit fel adress då? hehe.. :tungan
Vad har du för adress till sidan så kan jag kolla? Ska inte vara nåt problem att länka till en bild.
 
SuperKnutte skrev:
Du har inte skrivit fel adress då? hehe.. :tungan
Vad har du för adress till sidan så kan jag kolla? Ska inte vara nåt problem att länka till en bild.


Fick tips om att man inte bör ha mellanslag eller stora bokstäver i filnamnen.
Det kan orsaka problem...ibland!

Det skall tiläggas att jag gjort sidan mha Word! :kocko
Det var inte tänkt att det skulle blir avancerat så jag valde en mall i word!!
Ingen föreläsning att jag är ett pucko tack...det vet jag redan!! :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top