Filmdatorer.

• Thread starter Thread starter GuW
  • Start date Start date

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hjälp mig med namn på datorer från filmer, jag har fått tillökning i mitt hemmanätverk och behöver bra namn på burkarna.

Hittils har jag:
V_yger
Wopr
Hal 2000
Men jag behöver minst två till, och vilken film dom har varit med i, och varför dom heter som dom heter.

(extra poäng till dom som kan vilka filmer jag har snott namn ur redan, och varför dom heter som dom heter)

Wopr e från wargames, kommer inte ihåg varför den heter så, kanske ska se filmen bara för att få reda på det.... :3freak

GuW skrev:
Hjälp mig med namn på datorer från filmer, jag har fått tillökning i mitt hemmanätverk och behöver bra namn på burkarna.

Hittils har jag:
V_yger
Wopr
Hal 2000
Men jag behöver minst två till, och vilken film dom har varit med i, och varför dom heter som dom heter.

(extra poäng till dom som kan vilka filmer jag har snott namn ur redan, och varför dom heter som dom heter)

Skynet från Terminator

V'ger är från Star Trek och heter så eftersom det är den gamla Voyager där vissa bokstäver nötts bort. Men jag har bestämt för mig att y-et inte var med.

Det finns en dator i en film som heter Colossus (har jag för mig), en film från 70-talet tror jag. Kommer inte ihåg vad filmen heter, men handlingen var att man byggt en superdator att sköta försvarssystemet i USA. Efter ett tag kom datorn på att "there is another system. Connect me." och det var ett likadant system i Ryssland. Efter sammankoppling kunde människorna inte göra någonting utan att datorerna såg det, och tog kål på alla människor som försökte stänga av datorerna.

Edit: Fasiken vad bra minne man har :D http://www.imdb.com/title/tt0064177/
Och därmed fick man reda på att ryssdatorn hette Guardian. Sådärja! 2 nya namn.

Last edited:
var inte "Automan" en dator oxå egentligen. (80 tals serien Automan)

I Star Trek heter datorn Computer. Coolt namn, undra vad det betyder. :hihi

Djupa Tanken - Liftarens Guide Till Galaxen
Joshua - Wargames
I.N.T.E.L.L.I.G.E.N.C.E. - Team America: World Police

Skalman skrev:
V'ger är från Star Trek och heter så eftersom det är den gamla Voyager där vissa bokstäver nötts bort. Men jag har bestämt för mig att y-et inte var med.

Det hade jag också för mig, men jag gjorde en sökning och hittade två olika listor där dom stavade Vy_ger, så jag döpte om burken...
Fast inte var det väl Star Trek ??

Hett Tron-datorn Tron?

Tack för alla förslag, det räcker ju om jag skulle få för mig att koppla in x-boxen också :tummenupp

Wopr var min SparcStation, men är numera en PII eftersom Spark'en har fått sparken, om jag kopplar in den igen får den nytt namn
HAL 2000 är en Pentium Pro som jag kör QNX på, övriga är PII med W98

Ps Djupa Tanken är lite pretantiöst på en gammal PII :hihi
Jag kanske använder det på nästa burk...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt