Filmbilden

Ordning på torpet tack. :mattias

1# Lägg inte upp en bild, förrän ni fått bekräftat att ni gissat rätt.

2# När man lagt upp en bild, så får man kolla av gissningarna lite då å då.
(Om man inte vill ställa upp på detta, ska man inte gissa heller.)

3# Samma gäller när man gissat, då får man kolla så man är beredd att ladda upp en ny bild, om man gissat rätt (se #1)

4# Försök att kolla bakåt i tråden, så man inte trampar på varandra hela tiden.

Blir så lätt cirkus annars. :1pajas

niuck skrev:
2160589 Green Street Hooligans

Ny bild kommer..

piek:
The Doors ?
 
Last edited:
CPMS skrev:
2160731 Ordningsman i skolan eller? :hihi

Det är bra att någon håller ordning
Vaffan, det blir ju världens kaos här annars.

Folk lägger upp bilder när det inte är deras tur, eller när dom gissat fel.
Sen har vi massa bilder å gissningar höger å vänster, tills tråden dör.

Lite trist, för det är ju en sån kul tråd annars. :)
 
War-psycho skrev:
2160762 Vaffan, det blir ju världens kaos här annars.

Folk lägger upp bilder när det inte är deras tur, eller när dom gissat fel.
Sen har vi massa bilder å gissningar höger å vänster, tills tråden dör.

Lite trist, för det är ju en sån kul tråd annars. :)
:tummenupp

Lägger till dina "regler" i första-posten...
 
War-psycho skrev:
2161021 Hehehe... Rätt tänkt. :tummenupp

Gissa på bilden nu, denne borde du klara. :)
(Svår bild, lätt film.)
Hmm, känner igen jönsen med tatueringen i pallet men kan inte komma på vad det kan vara...

En liten ledtråd kanske.... :va
 
morlock skrev:
2161084 Hmm, känner igen jönsen med tatueringen i pallet men kan inte komma på vad det kan vara...

En liten ledtråd kanske.... :va
Nä, inte än... (Fler ska få gissa lite först.) :)

Mer än att bilden inte riktigt visar filmens rätta sida.
 
Vad sägs om en 24-timmarsregel. Om någon gissat rätt men inte lagt upp en ny bild inom 24-timmar är det fritt fram för vem som helst att fortsätta med ny filmbild?
 
morlock skrev:
2161107 Vad sägs om en 24-timmarsregel. Om någon gissat rätt men inte lagt upp en ny bild inom 24-timmar är det fritt fram för vem som helst att fortsätta med ny filmbild?
Njae... tycker det blir lite fel med en strikt regel där.

Dagtid på vardagarna kan man ju acceptera att folk är upptagna, men då borde bilden komma upp på kvällen.
(12 tim?)

Men i "rusningen" på kvällarna kan man ju kräva ett lite högre tempo.
(3 tim?)

Sen kan man ju tycka att bollen ska gå tillbaka till föregående passare i så fall, för att minska kaoset.

Oftast är det just ovana/okunskap som brukar ställa till det.
(När folk snor bollen inom en timme t.ex.)
Och dom har ju ingen koll på hur det brukar funka ändå, oftast.

Tycker sunt förnuft borde räcka.
(Tillsammans med dom nypostade reglerna, där man ombeds att kolla gissningarna m.m.)

Men det är ju bara min syn på saken. :)
 
Last edited:
War-psycho skrev:
....
Men det är ju bara min syn på saken. :)

Själv så gissar jag lite sporadiskt då och då, men jag håller helt med dig i ovanstående.

Sen vad de två killarna gör i en låda med lufthål altenativt kulhål har jag ingen aning om. Fast när en av dem har en kikare kanske risken att det är en låda är rätt liten :gnissla
 
korvgubbe skrev:
2162091 Titanic? ...eller nån annan båtkatastroffilm...

..eller näe vaffan..

The Perfect Storm?
...det blir mitt slutgiltiga svar... Iaf i väntan på nästa ledtråd.
1, Nej... men rätt kul att du gissade på den (ledtråd :mattias)

2, Nej.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top