Filmbilden

War-psycho skrev:
2144636 Escape From New York. :yoparty

Hahahaha... :lol

"jag är så pass säker på att det är rätt att jag lägger upp nästa bild"

Kör till, här är nästa. :D
(Vi håller oss inom samma tidsperiod som dom sista filmerna.)

Yäsch! Flykten från NY är rätt :tummenupp

Jag kom att tänka på "Maximum overdrive" kan det va den?
Filmmusiken är AC DC isåfall :yoparty :yoparty :yoparty
 
Peder Rosberg skrev:
2146406 Yäsch! Flykten från NY är rätt :tummenupp

Jag kom att tänka på "Maximum overdrive" kan det va den?
Filmmusiken är AC DC isåfall :yoparty :yoparty :yoparty
Hade jag också gissat på! det måste vara den...
 
Peder Rosberg skrev:
2146406 Yäsch! Flykten från NY är rätt :tummenupp

Jag kom att tänka på "Maximum overdrive" kan det va den?
Filmmusiken är AC DC isåfall :yoparty :yoparty :yoparty
Visst, du har så rätt. :tummenupp

"Honey, this machine is calling me an asshole." :D

"Maximum Overdrive" hette även eurodisco-hiten med 2 Unlimited.
(Men dom hade inget annat med varann att göra.)

Din tur, Peder Rosberg.
 
War-psycho skrev:
2147154 Visst, du har så rätt. :tummenupp

"Honey, this machine is calling me an asshole." :D

"Maximum Overdrive" hette även eurodisco-hiten med 2 Unlimited.
(Men dom hade inget annat med varann att göra.)

Din tur, Peder Rosberg.

Tänkte precis som systern först, att det va duellen, men där ser man.

Här smackar jag upp en ny bild då :)
 

Bifogat

  • första.jpg
    första.jpg
    47 KB · Visningar: 55
Nursey skrev:
2149139 Det var den dammaiga vägen o gula bilen som gjorde det. Jag såg den där lille svettiga mannen bakom ratten, framför mig...den filmen är plågsam att se :lol
Fast i Duellen är bilen röd. :)

(Och tradaren hade en tanktrailer btw.)
 
Peder Rosberg skrev:
2148620 Tänkte precis som systern först, att det va duellen, men där ser man.

Här smackar jag upp en ny bild då :)
Känner igen filuren på bilden, han är med i en film som uspelar sig till sjöss. Han och en annan har fått haveri på båten och de blir upplockade av ett gäng som är ute för att festa till sjöss. De kidnappar båten och resten av filmen sitter de och glor på varandra i båten... men kommer inte på vad han heter eller vad filmen heter...

Någon?
 
morlock skrev:
2149152 Känner igen filuren på bilden, han är med i en film som uspelar sig till sjöss. Han och en annan har fått haveri på båten och de blir upplockade av ett gäng som är ute för att festa till sjöss. De kidnappar båten och resten av filmen sitter de och glor på varandra i båten... men kommer inte på vad han heter eller vad filmen heter...

Någon?

Nu pratar du inte om filmen ovan va?
 
Rasorblade skrev:
2149154 Nu pratar du inte om filmen ovan va?
Nej... men kom jag på vad den andra filmen heter så kanske jag kommer på vilken skådis det är på bilden för att luska ut vilken film det är...:3freak



EDIT: 253 inlägg i den här tråden.. :3freak
 
morlock skrev:
2149152 Känner igen filuren på bilden, han är med i en film som uspelar sig till sjöss. Han och en annan har fått haveri på båten och de blir upplockade av ett gäng som är ute för att festa till sjöss. De kidnappar båten och resten av filmen sitter de och glor på varandra i båten... men kommer inte på vad han heter eller vad filmen heter...

Någon?
The Lightship med Robert Duvall har en liknande handling, men det var väl inte den du menade ?
 
War-psycho skrev:
2149157 The Lightship med Robert Duvall har en liknande handling, men det var väl inte den du menade ?
Nej, det är ett ungt gäng, 4-6st, på en lyx-yacht som bli kidnappade av de här två. Har för mig att den ena av kidnapparen var lite av en fag också. Det blir motorhaveri så de blir kvar ute till sjöss. Nån blir skjuten också...
 
morlock skrev:
2149152 Känner igen filuren på bilden, han är med i en film som uspelar sig till sjöss. Han och en annan har fått haveri på båten och de blir upplockade av ett gäng som är ute för att festa till sjöss. De kidnappar båten och resten av filmen sitter de och glor på varandra i båten... men kommer inte på vad han heter eller vad filmen heter...

Någon?

Näe! nu kan man säga att du är ute och seglar.
Filmen är från 1981
 

Bifogat

  • dvd.jpg
    dvd.jpg
    32.1 KB · Visningar: 50
morlock skrev:
2149509 Jupp, det var ett rejält långskott. :D

Känner inte igen något, från Zya Zeeland?

Nope! I England utspelar det sig.
 
War-psycho skrev:
2149940 "An American Werewolf in London"

(Sista bilden gjorde det lätt. :))

Det stämmer gött detdär :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top