Video Filmar +25 km/h på motorvägen = riskerar 16 års fängelse

Jag fattar ingenting, vad gör han för fel?
Det fattade inte jag heller. Han passerar den civila polisbilen mycket beskedligt. Och wheelien gör han ju långt innan polisen ser honom. Så den enda polisen har sett är att han kör 25-20 för fort på motorvägen.

Jag tycker faktiskt lite synd om poliserna i det fallet som blev rätt uthängda i media bara för att dom försökte göra sitt jobb.
Oj, så olika man kan tycka. Synd om poliserna? :confused:

De säger att killen som filmar dem ”ofredar” och tar därför ifrån honom hans mobil. Det är inget annat än lögn.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ofredande

Den amerikanska polisen i trådens första inlägg och de svenska på Hornstulls T-banestation är av samma skrot och korn som deras kollegor i filmen nedan. De har en väldigt hög aggressionsnivå och gör grundantagandet att människor omkring dem är onda/oärliga och ska behandlas därefter. Men visst, de blir ju uthängda i media eftersom det är så lätt att filma nuförtiden – från mobilen eller hjälmen. Poliserna måste räkna med det.

http://youtu.be/9GgWrV8TcUc

Last edited:
Det fattade inte jag heller. Han passerar den civila polisbilen mycket beskedligt. Och wheelien gör han ju långt innan polisen ser honom. Så den enda polisen har sett är att han kör 25-20 för fort på motorvägen.

Grejen är att han passerar ju polisbilen när han gör en wheelie, titta en gång till på filmen så ser ni den grå civilbilen precis i början på filmen några meter framför mc-föraren.

De säger att killen som filmar dem ”ofredar” och tar därför ifrån honom hans mobil. Det är inget annat än lögn.

Den amerikanska polisen i trådens första inlägg och de svenska på Hornstulls T-banestation är av samma skrot och korn som deras kollegor i filmen nedan. De har en väldigt hög aggressionsnivå och gör grundantagandet att människor omkring dem är onda/oärliga och ska behandlas därefter. Men visst, de blir ju uthängda i media eftersom det är så lätt att filma nuförtiden – från mobilen eller hjälmen. Poliserna måste räkna med det.

Eller som denna:

http://www.youtube.com/watch?v=Cw2EryjdBxM

Har bara träffat sköna poliser som har gett mig respekt och påföljden är att jag ger dem det. Då jag är medveten om att det finns rötägg överallt är jag rädd för den dagen jag träffar på ett sådant, något jag hoppas aldrig händer.

Däremot har jag träffat två *fult ord* till väktare. Både två i Lunda industri i Spånga, ena gången en patrullerande väktare med schäfer och andra gången en med bil. Både två vägrade att lämna ut namn eller identifikation så vilka det är har jag ingen aning om. Det har tyvärr fått mig att tappa ALLT förtroende för ordningsmän av den graden även om jag dagligen träffar på de som är sköna.

Tyvärr räcker det med ett rötägg för att rasera all tillit.

Just det där fallet i tunnelbanan är lite intressant.
Poliserna höll på med ett ingripande.
Då kommer den där journalisten och kör upp mobilen i ansiktet på poliserna á la "Luften är fri, luften är fri, luften är fri" och faktiskt stör dom i deras arbete.
Han försöker med andra ord mer eller mindre medvetet att hindra poliserna från att göra sitt arbete. När dom sedan vidtar åtgärder för att få göra sitt arbete så börjar det gnällas över polisvåld och liknande. Lite som fotbolls eller hockeysupporters som först försöker knuffa ut polisen från arenan och sedan gnäller över att batonger gör ont.

Det var ett djävla liv i media om att han hade anmält poliserna för övervåld. Att man sedan kom fram till att polisen inte gjort något fel var det djävligt tyst om. Att det dessutom var så att poliserna faktiskt hade kunnat sätta dit honom för hindrande av tjänsteutövning eller vad rubriceringen skulle ha blivit var det ännu mer tyst om.

Antagligen är det väl så att journalister inte är så intresserade av att lyfta fram det faktum att dom själva ibland beter sig som rövhål i sin jakt på scoop.

Jag tycker faktiskt lite synd om poliserna i det fallet som blev rätt uthängda i media bara för att dom försökte göra sitt jobb.

Vad är det för skit du försöker få till en sanning?

Har du ens sett det filmade och Polisernas attityd:confused:

Här finns videon från Hornstull om man behöver lite uppfriskande av minnet... Tycker dom insinuerar en massa bara för att trakasera honom... Men lägger inga värderingar i de utan konstaterar bara vad som sägs på filmen.

[video]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Video_from_the_Gategate_incident_at_Hornstull%2C_2 010.ogv[/video]

Sen vet jag inte om han bara slänger sig med nån paragraf när han hänvisar till Åtgärd 333 enligt Rättegångsbalken ?!?

Rättegångbalken

Last edited:
Här finns videon från Hornstull om man behöver lite uppfriskande av minnet... Tycker dom insinuerar en massa bara för att trakasera honom... Men lägger inga värderingar i de utan konstaterar bara vad som sägs på filmen.

[video]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Video_from_the_Gategate_incident_at_Hornstull%2C_2 010.ogv[/video]

Sen vet jag inte om han bara slänger sig med nån paragraf när han hänvisar till Åtgärd 333 enligt Rättegångsbalken ?!?

Rättegångbalken
Här är hela storyn skriven av killen själv. Mycket intressant läsning men också obehagligt som fan.

http://tuggarna.posterous.com/polisen-som-mitt-i-tunnelbanan-star

polisen i gult är väl bara förbannad för att han måste köra runt i en sån liten ful golfbil :D

Last edited:
Lite "aftonbladet" varning på trådtittlen ;)
Det var aldrig på tal att få 16 år för 25km/h för fort, utan det var för att filma/banda polisen.

mänskligheten klarar inte av makt. det här är vad som händer när man ger vanliga människor "poliser" makt, många av dom kan inte hantera det och får illusioner om att dom e världshärskare och alla andra människor små myror.

jag bara känner att dom här individerna e det synd om då dom tydligen är väldigt osäkra och ynkliga människor, dock farliga då dom har makt.

kanske en grundligare psyk undersökning för blivande poliser är på sin plats

He got fired dude!

http://www.youtube.com/watch?v=UHSWCMqYQc4&feature=related

Last edited:
Intressant? Hörru, NyTeknik, Den snubben är en FD AFA aktivist, rättshaverist samt samhälls/ordningsmaktshatare av rang.
Läs hans blogg, och kolla lite övrig historik om honom, så får du fakta.

Det som skedde var betydligt mer framprovocerat än vad Du ger sken av

Nu har jag ingen åsikt i detta fall då jag inte är helt insatt och har all fakta.
Hur som helst, provocerad eller inte, män av ordning skall inte bete sig på det viset.

Vad är det för skit du försöker få till en sanning?

Har du ens sett det filmade och Polisernas attityd:confused:

Ja. Jag har sett den del av filmklippet som har lagts ut till allmän beskådan. Och jag har läst rapporteringen och vad som sagts om fallet.

Det behändiga är ju att det publicerade klippet börjar först när det mer eller mindre kommer till handgemäng. Det saknas en del i början.

Men oavsett vad så är det ju faktiskt så att polisen höll på med ett ingripande. Sen kom den här journalisten och började käfta och störa dom i sitt arbete. Stör man polisens arbete på det sätt som han gör så får man faktiskt räkna med att dom vidtar åtgärder för att få dig därifrån.

Om du tror att polisen har så djäkla lite att göra att dom roar sig med att springa runt och bara djävlas med folk på måfå så har du fel.
Det fanns en anledning till att dom hade gjort ett ingripande och det fanns en anledning till att det såg ut som det gjorde.
Journalister ska lyfta fram, belysa och rapportera saker. Och det är OK att ifrågasätta men när han går in och försöker styra polisens arbete och försöker käfta med dom så gör han faktiskt fel enligt min åsikt. Mer fel än polisen.

Jag säger inte att poliserna betedde sig exemplariskt men om jag ska välja en person som var det största rövhålet i samlingen så är det journalisten.

Ja, vill vi ha idioter till snutar som tror att de kan behandla medborgare som de behagar för stunden så finns det inget att vara irriterad på. Personligen tycker jag att de där två snutsvinen är rövhål och drar ner allmänhetens syn på myndighetspersoner. Och det borde vara anledning nog till uppsägning.

Du hävdar också att fotografen anmälde dem för övervåld. Du är väl medveten om att det var polisen självt på eget iniativ inledde en förundersökning mot just de här två lallarna.
Vad är det egentligen du försvarar eller är du bara lite motvalls mot journalister?

Nu är det ju inte riktigt så att det på något sätt skulle vara OK för polisen att bete sig hur som helst.

Det är självklart att polisen inledde en undersökning. Det här fick väldigt stort genomslag i media och det enda rätta då är att undersöka vad som hänt för att ha så mycket fakta som möjligt för att avgöra om något fel faktiskt begåtts och för att ha en möjlighet att bemöta kritik.

Jag anser att polisen ska kunna göra ingripanden mot rövhål som springer i tunnelbanan och plockar saker ur folks fickor eller rånar folk. Eller ägnar sig åt andra typer av brott. Och jag anser att dom ska kunna göra det utan att det ska komma någon gnällig journalist och tycka synd om rövhålen och börja käfta och försvåra arbetet.

Det är en sak att som journalist iakkta något, dokumentera det, reflektera kring det och rapportera om det och det är en helt annan att lägga sig i polisens arbete på plats, käfta med poliser under deras tjänsteutövning och allmänt försvåra deras arbete. Journalisten betedde sig som ett rövhål och gjorde fel.
Jag säger inte att polisen betedde sig exemplariskt i sitt hanterande av situationen men av dom personerna så var utan tvekan journalisten värst.

Polisen har inte så lite att göra att dom springer runt i tunnelbanan och djävlas med folk på måfå för att få tiden att gå. Gör som ett ingripande så finns det en anledning till det och då är det bara dumt av journalisten att ge sig in i det och börja käfta.

Nej. Det kanske inte var ett regelrätt ofredande. Men han försökte i alla fall hindra eller försvåra deras tjänsteutövning. Du tror inte att det fanns en anledning till det ingripande dom höll på med eller?

Anser du att journalister ska kunna springa runt och frikänna folk och få dom frisläppta helt utan grund eller?
Jag har inte så mycket förtroende för vissa sensationsjagande journalister.
Just den här journalisten var inte ute efter att iakkta och rapportera om något. Han var ute efter att skapa en sensation och valde därför att gå i klinch med polisen i förhoppning att kunna få något smaskigt att rapportera.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul