filma från hoj

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Jag tänker filma från hoj i sommar,,
men jag har inte bestämmt mig för om jag köper en påkostad digitalkamera eller en påkostad analog kamera att fästa på tanken,,,

är det några här som har erfarenheter av båda sakerna så är jag tacksam för att få synpunkter på vad som är fördel respektiva nackdel med analog/digital kamera,,.

Köp digital.. du kommer inte ångra dig då.

Skaffa extra försäkring oxå, för du kommer säkert smasha hojen nån gång och därmed även skrota din kamera. Jag skrotade min videokamera (14 lax) när jag hade den i ryggväskan o kraschade i en tankslapper.. det blev bara mos kvar utav kamera. Då kostade det mig 1000kr så fick jag en sproilans ny kamera. Var gött.

DV all the way! maddafakka

kritiker menar på att digitalkameran är vibbkänsligare än analog,,,,
tag kommer skruva den på tanken med specialfäste,,,,,
annars e jag åxå för digitalkamera förutom priset,,en bra analog är lika bra som en bra digital,,bildmässigt,,,men mer än halva priset skiljer,,,

sedan är det ju konverteringsmetoden för att lägga ner filman på hårddisken men den prog,varan har jag redan.

Swedie skrev:
Köp digital.. du kommer inte ångra dig då.

Skaffa extra försäkring oxå, för du kommer säkert smasha hojen nån gång och därmed även skrota din kamera. Jag skrotade min videokamera (14 lax) när jag hade den i ryggväskan o kraschade i en tankslapper.. det blev bara mos kvar utav kamera. Då kostade det mig 1000kr så fick jag en sproilans ny kamera. Var gött.

DV all the way! maddafakka

dv kamera är helt givet....dom är ju ganska billiga nu

funkar på en V-tvin

gör ett fäste till din tank.
så här har jag gjort
http://www.umcc.nu/galleriet/kameramontage.htm

mvh en som vill se mycke film i sommar (åxå)

jocke i köping skrev:
Jag tänker filma från hoj i sommar,,
men jag har inte bestämmt mig för om jag köper en påkostad digitalkamera eller en påkostad analog kamera att fästa på tanken,,,

är det några här som har erfarenheter av båda sakerna så är jag tacksam för att få synpunkter på vad som är fördel respektiva nackdel med analog/digital kamera,,.
Det viktigaste är att kameran inte vibrerar för mycket för då hackar filmen, vi är 7 st som delar på en hyrkamera :tummenupp Kostar gratis om man kvaddar

Last edited:
Hyrkamera,,, det var jäkligt fiffigt må jag säga,,,vet firman som hyr ut vad ni gör ? :tungan

vad kostar månadshyran och vilken firma kör med uthyrning ?,,, mycket bra ide det där,,,,,,.

mvh:Jocke

GSXR1100R skrev:
Det viktigaste är att kameran inte vibrerar för mycket för då hackar filmen, vi är 7 st som delar på en hyrkamera :tummenupp Kostar gratis om man kvaddar

jocke i köping skrev:
Hyrkamera,,, det var jäkligt fiffigt må jag säga,,,vet firman som hyr ut vad ni gör ? :tungan

vad kostar månadshyran och vilken firma kör med uthyrning ?,,, mycket bra ide det där,,,,,,.

mvh:Jocke
Thorn och det kostar 400:- i månaden med drulleförsäkring:tummenupp

låter kanoonbra,,,,,,,, ska kolla det nästa gång jag är i V-ås,,, antar att thorn finns där,,,,,,,,.
tack för tipset,,,

idag blev det 35 mil utan en filmsnutt ,,,,,, :näsblod

GSXR1100R skrev:
Thorn och det kostar 400:- i månaden med drulleförsäkring:tummenupp

Vi körde en runda idag med kamera på tanken, skall redigeras nu i helgen :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8