FILM:Yamaha RX1 Turbo 240+HK (headcam!)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
www.snowrider.se

Vid tillfället så körs skotern med 240 hk, men McXpress kan med samma turbo plocka ut 375 hk för den som vill.. :tummenupp

Last edited:
Bra med headcam om man har vinklat den så man inte ser annat än ett styre.

snygg skote rmen dels kör han ju som en f---a och sen så var det dåligt filmat! =/ hur mycke nytta har man av 240 häst i lössnö???

Chille skrev:
snygg skote rmen dels kör han ju som en f---a och sen så var det dåligt filmat! =/ hur mycke nytta har man av 240 häst i lössnö???

Är ju främst i lössnö som hästarna kommer till användning...

Ju mer snö, desto mer kraft behövs för att skyffla undan den.
Dagens värsta snöskotrar är byggda för att köras i 2+ meter puder samt höga berg.

Efter en vanlig skoterled så kan du i princip köra lika fort med en skoter som har 70 hk som en med 140.

ja du borde ju veta.. jag tycker att det borde bara spinna..!? men jag håller ju mej på hjul oxå :D

Hehe ja det är klart att det spinner, det har du helt rätt i. Men, tvärt emot från t ex en mc (burnout), så går det fortare desto mer snö som man kan skyffla bort.

Chille skrev:
ja du borde ju veta.. jag tycker att det borde bara spinna..!? men jag håller ju mej på hjul oxå :D

Nog för att jag har haft skoter, men fastän det accelerar snabbare så känns det inte på samma sätt som med MC, och det tycker jag avspeglar sig ganska bra i den här filmen ;).

Ett bra exempel på det hela var när jag skjussa en polare i sommras på R6an, själv kör han en 130HK Skiido. När han steg av sa han att han aldrig skulle stiga på något sånt här igen :D

Fick höra något riktigt kul förra vintern när jag var ute och åkte.
Stod och snackade med en skidåkare "ja dom kan vara trevliga ibland" när han plötsligt frågar: Hur bromsar en skoter, börjar mattan snurra baklänges då? Eehh... :jisses Då hade han visst ändå kört skoter själv ett par gånger......kanske var tur att han börjat åka skidor i stället :D

Rammstein skrev:
Fick höra något riktigt kul förra vintern när jag var ute och åkte.
Stod och snackade med en skidåkare "ja dom kan vara trevliga ibland" när han plötsligt frågar: Hur bromsar en skoter, börjar mattan snurra baklänges då? Eehh... :jisses Då hade han visst ändå kört skoter själv ett par gånger......kanske var tur att han börjat åka skidor i stället :D

Haha, ja visst, bara att slänga i backen.. :rolleyes:

Men faktum är att jag hörde *kommerinteihågvemdetvar* (men jag tippar på att det var Arthur Ringhart) kommentera Formel 1 på 4an för ett par år sedan, då han påstod att bakhjulen faktiskt snurrade baklänges när man bromsade, det var inte en synvilla :kocko

skoteridioten skrev:
Men faktum är att jag hörde *kommerinteihågvemdetvar* (men jag tippar på att det var Arthur Ringhart) kommentera Formel 1 på 4an för ett par år sedan, då han påstod att bakhjulen faktiskt snurrade baklänges när man bromsade, det var inte en synvilla :kocko

Haha...klockrent :D
Hållbara vxl lådor på dom där F1 bilarna :lol

Varför envisas alla som ska filme med headcam att filma ner i marken, jag blir galen på såna filmer!!!!! Vad ska det vara bra för!!!!!!!!!!?!?!?!

Sacramento!!

Zana skrev:
Varför envisas alla som ska filme med headcam att filma ner i marken, jag blir galen på såna filmer!!!!! Vad ska det vara bra för!!!!!!!!!!?!?!?!

Sacramento!!

Aaa Varför :kocko Håller med helt!!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph