Film: Test med dubbla kameror (fram+bak)

Bor du på G****sgatan där du börjar filma? Har några polare som bor i samma port som du kör ut ur. Bland annat en som kör Ducati.
Varför kör du ut från soprummet? Garageutfarten ligger ju runt hörnet!

Jag störde mig mest på att den lilla fyrkanten är sned åt alla håll och kanter. Det att den är ojämn också (konkav/konvex) var inte riktigt min grej. Gillar mer den grejen med Picture by Picture.

Satsa mer på det hela det är en sak som är säker iaf. :)

Har du provat att vända bliden bakåt spegelvänd? Jag tror att det skulle bli behagligare då man är van att titta i backspegeln. :)

• Gilla
Reaktioner: cEf
Har du provat att vända bliden bakåt spegelvänd? Jag tror att det skulle bli behagligare då man är van att titta i backspegeln. :)

Om du e van o titta i backspegeln tvivlar ja på för i IRL så ser det just ut som i den lilla bilden :fakta
-------------------------------------------------------------------
Till ts kul grej men e inte riCktIgt i min smak för kantig i plasering men smaken e ju delad ;)

ps på metacafe står det 30 fps :tummenupp

//Robin

Om du e van o titta i backspegeln tvivlar ja på för i IRL så ser det just ut som i den lilla bilden :fakta

//Robin

Nej det stämmer inte...

Om man kör förbi ett hus på höger sida, sedan tittar i backspegeln så syns huset på höger sida där också (det gör den inte i videon)

Om du där emot vänder dig om så är ju huset på vänster sida av vägen såklart (som i videon)

Om trådskaparen vill att den lilla videon ska föreställa en backspegel så behöver han spegelvända den för att den ska visa samma bild som en spegel! :tummenupp

Last edited:
Nej det stämmer inte...

Om man kör förbi ett hus på höger sida, sedan tittar i backspegeln så syns huset på höger sida där också (det gör den inte i videon)

Om du där emot vänder dig om så är ju huset på vänster sida av vägen såklart (som i videon)

Om trådskaparen vill att den lilla videon ska föreställa en backspegel så behöver han spegelvända den för att den ska visa samma bild som en spegel! :tummenupp

Japp! Hittade inte / fick inte ordning på något filter i Sony Vegas för att spegelvända bilden denna gång. Skall kolla mer noga nästa gång. Eller prova Adobe Premiere istället.

Tycker främre kameran borde vinklas ned en smula så man slipper känslan av att kika upp i himlen. De flesta kameror verkar tilta upp för mkt. Vanligt problem när folk tar snap-shots också, för mkt himmel och avklippta fötter tex.

Bakbilden kommer nog att skymma rätt mycket av bilden frammåt så den kanske kan flyttas åt sidan eller läggas längst ned?

Mina €0,5 :-)

Tycker främre kameran borde vinklas ned en smula så man slipper känslan av att kika upp i himlen. De flesta kameror verkar tilta upp för mkt. Vanligt problem när folk tar snap-shots också, för mkt himmel och avklippta fötter tex.

Bakbilden kommer nog att skymma rätt mycket av bilden frammåt så den kanske kan flyttas åt sidan eller läggas längst ned?

Mina €0,5 :-)

Skall prova runt lite. Med fästet jag har nu så kommer kåpglaset på hojen ivägen i underkant av bilden om jag vinklar ner tror jag, skall prova. Bilden bakåt får ju läggas där den stör minst, går ju att göra mer transparent med.

Yello. :banana

Var fränt det där, man kanske skulle köpa sig en till goprokamera. ;D Dock saknar jag något i filmen, något blåvitt eller en stressande hoj så vore det mycket mer spännande. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT