Film: Stabil kille

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Han verkar vara väldigt duktig och väldigt stabil på bakhjulet! Men titta på 1.55, jag tror inte hojen är lika stabil. :arsele

Last edited:
Reggskylten verkar flyga iväg? :va

Eller läppen som ska hålla regskylten, han verkar ju köra utan. :confused:

Enligt några comments på filmen så tror många att det är huset till lyset/blinkers som faller av:

It looks like the housings for his brake/turn signals fell off. You can see it starting to come loose then it just falls off

Last edited:
En liten fråga... När dom/ni sitter och gör höga och långa wheelies var kollar ni då? Tex som på denna filmen ca 1.30 in i filmen. Kollar ni vägmarkeringarna eller hur vet ni var ni är på vägen? Det är ju inte så lätt att se över styret och tanken är ju oxå i vägen. :)

Det var baklampan :mattias

En liten fråga... När dom/ni sitter och gör höga och långa wheelies var kollar ni då? Tex som på denna filmen ca 1.30 in i filmen. Kollar ni vägmarkeringarna eller hur vet ni var ni är på vägen? Det är ju inte så lätt att se över styret. :)

Bredvid funkar (längs gaffeln eller hur fan jag ska förklara)
Tilläggas ska även att jag inte gör några 2km wheelies!!

Last edited:
Väldigt imponerande!!!!
Tyckte det såg ut som det var bakljuset som ramlade av...

Men jag undrar varför han inte kör med ett ordentligt ställ, jeans och jacka hmmmmm.... kanske har skydd under.

Väldigt imponerande!!!!

Men jag undrar varför han inte kör med ett ordentligt ställ, jeans och jacka hmmmmm.... kanske har skydd under.

Mmm, eller så existerar inte skinnställ i princip utanför Italien och Sverige....och det går ju bra det med oftast.

grabbar, har ni aktier i textilindustrin eller är ni bara lite bajsnödiga :D

edit: men nu har en av dem tagit bort sitt påpekande .......Nobrando :7peta

Last edited:
Väldigt imponerande!!!!

jag satt och väntade på att någon skulle klaga på att han kör utan skinnställ :tummenupp

han borde avrättas tycker jag, för hallå???? det går ju inte att köra utan skinnställ... det är ju... eehm!? utan skin? det går ju lixom inte!!!

Jo, alla vi ser nog att han kör utan skyddskläder. Börjar bli uttjatat att klaga på det, tycker ni inte det? Hjälper ju inte :va

Vette fan om jag sett en amerikan (om han nu var det) som kört med skydd, förutom hjälm.. Men dom har ju inte direkt blivit anklagad för att vara planetens mest begåvade folkslag.

Jag var i Texas förra veckan och spanade in lite butiker för att hitta prylar till bra priser. (Dom vet hur man rear därborta!)
Men några skinnställ hittade jag inte till något pris alls och de enda MC-byxor jag hittade var crossbrallor.

Alla tänker inte som oss präktiga svenskar, och vem kan klandra dom när dom har 95 grader F?

Vette fan om jag sett en amerikan (om han nu var det) som kört med skydd, förutom hjälm.. Men dom har ju inte direkt blivit anklagad för att vara planetens mest begåvade folkslag.

I XDL (stunt serietävling i USA som nu blivit större än stuntwars) så är det regler på att man ska ha jacka med skydd bland annat.

Joe Brown som kör i filmen. Har för mig att han inte kör med handbroms heller i det här klippet :yoparty

Inte för att jag bryr mig det minsta... Kom å tänka på det nu när jag såg denna tråd..man har ju yooutuubat ganska mkt på hoj weelies osv.

Angående detta med skyddsklädder... Jag har just varit i usa Californien i fem veckor och jag såg väl ca tre stycken med komplett skyddsutrustning alla andra kör med shorts t-shirt och kanske KANSKE ett ryggskydd utan på det:P

Dock så blev jag heller aldrig omkörd av någon som låg och drog om i över 200 km/h(vilket händer ganska ofta här hemma:P). men de hade man ju inte själv heller gjort utan skydd, inte jag iaf även om dom kanske inte hjälper så bra i den farten... hehe...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back