Film: Speed Festival 2006, Furstenhoff reckordet!

Bra film !

högst proffsig men vid alla "402 m" vill iaf jag gärna se tiderna/resultat.
samt var det inte 302 km/h som blev rekordet med wheelien ?

Jo, 302km/h är det, men rekordet blev inte officiellt godkännt så att det kommer inte förevigas i Guiness rekordbok. Men så fort vädret stabiliserats sig så växer hornen ut på galningen igen och jag lovar att han kommer att vrida upp nya turbohojen på slangen igen för att få det godkännt.:tummenupp
enligt mina källor var han i tyskland förra helgen med en rejäl pjäs till motorcykel...:cool:

Jo, 302km/h är det, men rekordet blev inte officiellt godkännt så att det kommer inte förevigas i Guiness rekordbok. Men så fort vädret stabiliserats sig så växer hornen ut på galningen igen och jag lovar att han kommer att vrida upp nya turbohojen på slangen igen för att få det godkännt.:tummenupp
enligt mina källor var han i tyskland förra helgen med en rejäl pjäs till motorcykel...:cool:
jaha de var han.. kan det möjligen ha varit en B-King kanske?

CoRus - fniss & fnys.

Körde inte Samuel med superbirden oxå? synd inte det var med isåfall, fan så mycket skönare driftingbil än något annat. filma den istället.

Fürsten 350-vallen är grymt eftertraktad vad jag förstår, hehe.
du det där med 200 mph med passagerare kan jag ställa upp =)
väger juh lite ;)

Blysläden 2 är det en "kopia" av nuvarande eller ? ska den till Elmia påskshow?
Big King hm är det något att ha :P

Tack för en kul & bra film!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Vi körde under detta evenemang mätaren ut på Trafik polisen's laser pistol vilket fetr omräkning gjorde att vi körde MINST 302km/h - dock är detta inget som vi kommer att skicka till Guinness rekordbok då mätutrustningen inte kunde läsa av en korrekt toppfart!! ;)

Vi siktar dock efter förra årets största (läs-minsta) miss vidare mot det sista "riktiga" "speed wheelie" rekordet som är 350km/h+ då det efter den hastigheten inte finns någon möjlig jämn fart & då vi under rekordförsöket 2006 missade just den farten med hela 3.75km/h!! :rolleyes:

Först över 250km/h på ett hjul.
Först över 300km/h på ett hjul.
Först över 200mph på ett hjul.
Först över 350km/h på ett hjul - under 2007 & ett måste. ;)

Först över 200mph på ett hjul med en passagerare - under 2007. ;)

/Fürstenhoff.

Ps!
Blysläden 2 byggs inom kort av SWT Racing tillsammans med McXpress mfl för att verka fram tills dess att Suzuki Europa behagar släppa loss den första BIG KING moppen som kommer först i slutet av Juli, början av Augusti.
Ds!

Du Patrik jag kan ställa upp som passagerare jag väger fjäder och är inte så lång häller :yoparty

Hur är det med vikten osv på en passagerare?, jag tänkte om jag eller någon anna yngre och lättare en mig skulle åka med då skulle du få mer fart?
putte är ju ganska stor endå :yoparty

Men du kanske vill slå världs reckordet med någon från swt?
det verkar mest rimligt för mig.

Men helt ärligt patrik kan vi sticka till något flygfält i sommar och bara köra på bakhjulet riktigt fort! :tummenupp

/Andreas

Hur är det med vikten osv på en passagerare?, jag tänkte om jag eller någon annan yngre och lättare en mig skulle åka med då skulle du få mer fart?
putte är ju ganska stor endå :yoparty

Men du kanske vill slå världs reckordet med någon från swt?
det verkar mest rimligt för mig.

Men helt ärligt patrik kan vi sticka till något flygfält i sommar och bara köra på bakhjulet riktigt fort! :tummenupp

/Andreas

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...