(film snutt)Fzr600r Wheelie

Dominator-Rocks skrev:
2494964 Ok skönt att höra att du fick behålla damen i allafall!

Dom börjar vänja sig har du fler :tuttar ?

Jag skall ut i helgen Å´ uuiili träna om jag får tid.

Tat lugnt!

haha :D Det tänkte jag inte på när jag skrev ;D morsan får vara min andra då :)hoho:yoparty

kamikaze.MC skrev:
2495013 Fan va avis jag är!! Jag är inne på min andra FZR 600 den här säsongen och jag kan fortfarande inte, försöker power wheelia men det går trögt! Varvar du och släpper kopplingen eller rycker du upp den, hur gör du människa?? :rolleyes:

kan tala om för dig att det trode jag med först :D man måste koppla upp dom :) på ettans växel så kopplar jag upp den i en 30 blås :) och sen på Två:ans växel så säger vi en 70-60 blås! sen så kopplar jag,varvar upp bra mycket(det känner man själv blir som en känsla) och gungar till lite så att framgaffeln trycks ihop. Sen är det att till att rycka upp den och släppa koppligen när man rycker! och då står jag upp som på film snutten då jag kör...:)

men nåt sånt :) är inte den bästa precis :) men det funkar ;D

Last edited:
Superbee skrev:
2495536 Nääe är svårt när de inte finns vettiga däck i 110/80-17
Kör med Pirelli sport demon fram nu och det suger fett , kasar direkt.

När jag hade 120/70 pilotpower fram så gick det väl sisådär iallafall, men då rasade hojen i svängarna...

till alla som har gamla 600cc hojar med lite vrid o power är mitt tips att hålla sig kring 35-50 på 2an, o flippa till med kopplingen under gaspådrag, alltså inte hålla konstant hastighet o koppla utan det ska kopplas under fullt ax när draget kommer vid ca 35-50, då går tillomed min sura cbr 600f -88 med 87 hk upp så fint så fint!

jag vill kunna :D men det vågar jag mig inte på! man ska göra så att framgaffeln åker ihop först & sen ska man snärt till med frambromsen så den kommar upp! och sen då :D

eller har jag missa på allt ;)

Honke skrev:
2495773 jag vill kunna :D men det vågar jag mig inte på! man ska göra så att framgaffeln åker ihop först & sen ska man snärt till med frambromsen så den kommar upp! och sen då :D

eller har jag missa på allt ;)

Lille katt lille katt :rodnar

Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2495941 Chip man snärtar på frambromsen för att få ihop fram gaffellen!!!!!! sen gasar man !

och var för ska man gasa om man ska göra en stoppi ;)

Dominator-Rocks skrev:
2495249 Ok:fattartil Ny förträngarstrategi det är bara sporthojar som slår över! :tummenupp

Vad fick du för skador/Hojen i vilken hastighet? Tipsa gärna om vad just du gjorde för fel.

Knowledge is power!

Honda Hornet 600. 120km/h+. Skador= Skev ram, gafflarna såg ut som på en glidare o nerslipade motorkåpor mm.

Det felet jag gjorde va att jag inte hade fotjävlen på bromsen och missade växelpinnen när jag skulle växla upp, sen va det kört!

Hårn1 skrev:
2536809 Honda Hornet 600. 120km/h+. Skador= Skev ram, gafflarna såg ut som på en glidare o nerslipade motorkåpor mm.

Det felet jag gjorde va att jag inte hade fotjävlen på bromsen och missade växelpinnen när jag skulle växla upp, sen va det kört!

Tack för svaret!

Bombar lite själv! Tycker jag är asball när jag kan uila 30 meter (posör faktor)
Har vart nära Å´slå över 4-6 gr iskall jobbig känsla! Men det ger sig efter ca 10 sek då är man igång igen!

Nedrans bakhjulskörning det är värre en knark! :näsblod

Dominator-Rocks skrev:
2537692 Tack för svaret!

Bombar lite själv! Tycker jag är asball när jag kan uila 30 meter (posör faktor)
Har vart nära Å´slå över 4-6 gr iskall jobbig känsla! Men det ger sig efter ca 10 sek då är man igång igen!

Nedrans bakhjulskörning det är värre en knark! :näsblod

det är fan farligare en knart som sagt :Dhaha!

då man väl har börja så kan man inte sluta ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti