(film snutt)Fzr600r Wheelie

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
kunde inte göra nån wheelie alls i början av sommarn :) men tar men det lungt så kommar det till slut :) var lite konstiga filer så jag kunde inte klippa ihop allt :/// men ska försöka :D.....har aldrig hört talas om mod filer :)

(det är roligt :)

http://www.youtube.com/watch?v=eW6I_o6wRPk

Last edited:
Hehe det såg bra ut! Själv är man för feg. Skulle vilja haft en gammal motard eller nåt att öva med först.
Bra att du körde på den där inhängnade vägen på andra filmen också, det var ju ett fint räcke vid sidan och allt.

:yoparty jag är stenhårt fan av riktiga slangningar ÅTLAWW STAJL!

Det är skitkul tills man får sin första feta tankslapper, då lugnar man ner sig, i...3 dagar... :D

Såg bra ut nu ere bara o peta i nsta växel! :yoparty

Superbee skrev:
2493234 :yoparty jag är stenhårt fan av riktiga slangningar ÅTLAWW STAJL!

Det är skitkul tills man får sin första feta tankslapper, då lugnar man ner sig, i...3 dagar... :D

haha jag var med om en redig tankslapper MED wobbel direkt efter för nån månad sen.. blev tvungen att stanna intill kanten och lägga mig ner i 20-30 minuter :näsblod

EDIT: härliga filmer! Grymt skön kameraplats på andra filmen :) keep up the good work :tummenupp

JiMpA skrev:
2493263 haha jag var med om en redig tankslapper MED wobbel direkt efter för nån månad sen.. blev tvungen att stanna intill kanten och lägga mig ner i 20-30 minuter :näsblod

EDIT: härliga filmer! Grymt skön kameraplats på andra filmen :) keep up the good work :tummenupp

jorå ett o annat skak har det blivit... men värst var när man var EXTREMT klantig o drar ner med styret mot styrstoppet vid nedslaget, ett helt sanslöst mirakel att man höll sig på hjulen, arslet var nånstans över tanklocket medans det smattrade om styrstoppen :näsblod

....

Men det ordnade sig, mirakulöst som sagt....eller..... för att alla åtlawws är beeessst!! :yoparty

men som sagt seriöst nu, jävligt skönt o se ÄKTA slangningar i kul miljö, är nog någon mer än jag som är trött på stuntfilmerna i industriområden där man kör fetsakta på slangen. Även om jag beundrar deras skills så är det inte lika kul o se på efter xxxxx antal servin it up rullar ;)

Last edited:
Honke skrev:
2493100 http://www.youtube.com/watch?v=ol5-iTVY_fQ

http://www.youtube.com/watch?v=dmZs1nspSPY

kunde inte göra nån wheelie alls i början av sommarn :) men tar men det lungt så kommar det till slut :) var lite konstiga filer så jag kunde inte klippa ihop allt :/// men ska försöka :D.....har aldrig hört talas om mod filer :)

Vi ligger nog lika i vår wheelie utveckling ungefär. Problemet är att det är så ruggit kul och känslan att åka på bahjulet är oslagbart. Åker inte ifrån ett rödljus utan att dra upp gumman på bakhjulet numer. Jag har dock inga filmer på mig... Än! :)

Keep it up! :tummenupp

GrimReaper skrev:
2493508 Vi ligger nog lika i vår wheelie utveckling ungefär. Problemet är att det är så ruggit kul och känslan att åka på bahjulet är oslagbart. Åker inte ifrån ett rödljus utan att dra upp gumman på bakhjulet numer. Jag har dock inga filmer på mig... Än! :)

Keep it up! :tummenupp

det är farligt roligt :) ska ut och åka en sväng nu :) så det lär bli lite mer bakhjul idag :Dhoho

Panajo skrev:
2493139 Hehe det såg bra ut! Själv är man för feg. Skulle vilja haft en gammal motard eller nåt att öva med först.
Bra att du körde på den där inhängnade vägen på andra filmen också, det var ju ett fint räcke vid sidan och allt.

du får börja försiktigt :) det var så jag börja! trode jag skulle bajsa på mig då jag kom en 1cm från baken :D men det blir en grej som man jömt gör sen :Dhaha

Last edited:
Superbee skrev:
2493234 :yoparty jag är stenhårt fan av riktiga slangningar ÅTLAWW STAJL!

den vill jag inte ha :) undviker så gåt det går :D men jag håler med dig! roligare att se om det är på nån riktigt väg! istället för att vara på ett industri område :)

kan du göra nån stoppie då?

JiMpA skrev:
2493263 haha jag var med om en redig tankslapper MED wobbel direkt efter för nån månad sen.. blev tvungen att stanna intill kanten och lägga mig ner i 20-30 minuter :näsblod

tackar :D men som sagt! kunde inte klippa ihop hela filmen :/ plus! om man ska filma så kan man försöka göra det snyggt ;D ser mycklet bätre ut då :D

Last edited:
lättare om du sitter ner, men kanske e svårt att få upp den då??

ah kände igen vägen på andra filmen... vid avfarten till obs etc? härnösand ftw

Honke skrev:

:tummenupp Cool

Hur länge har du övat? Jag kopplade upp min på tvåan för första gången häromdagen,(har bara haft kortet en månad) har inte haft tid att åka sen dess tyvärr:mad:

:rofl Har du bytt ut den där ilskna flickvänen du hade, du vet hon som hackade ditt login och var galen för att du åkte på bakhjulet? :rofl

Last edited:
ÅKE skrev:
2494135 lättare om du sitter ner, men kanske e svårt att få upp den då??

har prova! det går går int:/ då vägrar den att komma upp :D

Dominator-Rocks skrev:
2494440 :tummenupp Cool

Hur länge har du övat? Jag kopplade upp min på tvåan för första gången häromdagen,(har bara haft kortet en månad) har inte haft tid att åka sen dess tyvärr:mad:

:rofl Har du bytt ut den där ilskna flickvänen du hade, du vet hon som hackade ditt login och var galen för att du åkte på bakhjulet? :rofl

jag börja prova mig fram juni! och jag började med att koppla upp den på första växeln! för att gasa upp den ute sluta jag rätt så fort :)

hon tycker inte om det :D men dom börjar vänja sig antar jag :)hon har ju inte sätt det en :D

Noyah skrev:
2494179 ah kände igen vägen på andra filmen... vid avfarten till obs etc? härnösand ftw

du har cool på lilla härnösand :D

Last edited:
Honke skrev:
2494943 har prova! det går går int:/ då vägrar den att komma upp :D

jag börja prova mig fram juni! och jag började med att koppla upp den på första växeln! för att gasa upp den ute sluta jag rätt så fort :)

hon tycker inte om det :D men dom börjar vänja sig antar jag :)hon har ju inte sätt det en :D

du har cool på lilla härnösand :D

Ok skönt att höra att du fick behålla damen i allafall!

Dom börjar vänja sig har du fler :tuttar ?

Jag skall ut i helgen Å´ uuiili träna om jag får tid.

Tat lugnt!

Hårn1 skrev:
2494974 Jag har lärt mig en sak när det gäller wheelies, efter kl 12 tar det roliga slut:näsblod

Som jag har skrivit tidigare så är jag jäddrigt osäker till min bakjhulskarriär och den förstärktes precis, men sen intalar jag mig själv att alla som kraschar är oförsicktiga och dåliga!:confused: :va

Honke skrev:

Fan va avis jag är!! Jag är inne på min andra FZR 600 den här säsongen och jag kan fortfarande inte, försöker power wheelia men det går trögt! Varvar du och släpper kopplingen eller rycker du upp den, hur gör du människa?? :rolleyes:

Last edited:
kamikaze.MC skrev:
2495013 Fan va avis jag är!! Jag är inne på min andra FZR 600 den här säsongen och jag kan fortfarande inte, försöker power wheelia men det går trögt! Varvar du och släpper kopplingen eller rycker du upp den, hur gör du människa?? :rolleyes:

Nu verkar det som ni har det mycket jobbigare med era hojar en vad jag har det, på ettan behöver jag bara vrida till så sticker den upp, därimot på tvåan är det svårare, jag hade fel teknik från början... försökte koppla upp den i för låg hastighet och vred för lite på rullen, Dominatorns formel på tvåans växel lyder såhär: Kör i ca 40-50knyck kopplaSNABBT(utin) vrid fullt:tummenupp

:rolleyes: Världens noobtips jag kan ju inte ens Uiila :rodnar men grejen är nog att hitta rätt fart och varvtal där hojen ger som mest.

Sen kan man ju gunga, nypa till med frambromsen osv teknikerna är många.............

Dominator-Rocks skrev:
2494993 Som jag har skrivit tidigare så är jag jäddrigt osäker till min bakjhulskarriär och den förstärktes precis, men sen intalar jag mig själv att alla som kraschar är oförsicktiga och dåliga!:confused: :va

Det räcker med att missa växlingen en gång!:gråta

Hårn1 skrev:
2495225 Det räcker med att missa växlingen en gång!:gråta

Ok:fattartil Ny förträngarstrategi det är bara sporthojar som slår över! :tummenupp

Vad fick du för skador/Hojen i vilken hastighet? Tipsa gärna om vad just du gjorde för fel.

Knowledge is power!

Honke skrev:
:)

kan du göra nån stoppie då?

Nääe är svårt när de inte finns vettiga däck i 110/80-17
Kör med Pirelli sport demon fram nu och det suger fett , kasar direkt.

När jag hade 120/70 pilotpower fram så gick det väl sisådär iallafall, men då rasade hojen i svängarna...

till alla som har gamla 600cc hojar med lite vrid o power är mitt tips att hålla sig kring 35-50 på 2an, o flippa till med kopplingen under gaspådrag, alltså inte hålla konstant hastighet o koppla utan det ska kopplas under fullt ax när draget kommer vid ca 35-50, då går tillomed min sura cbr 600f -88 med 87 hk upp så fint så fint!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti