FILM - SMC sport gelleråsen 140427 ZX10R REGERAR! 1:08.53

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Körde steg 6 på åsen med SMC sport, något som var jäkligt bra nu var hastighetsindelningarna jämnfört med förra året.

Detta är rätt egocentrerade filmer men det är väl så när man kör hoj, det är mycket fokus på en själv?. ;)

Fick tyvärr inte med en duell kawa vs bmw, men jag var snabbast i boxen och därmed snabbare än NeonMannen på sin beemer. :cdevil Fick även bekräftat av en motortrimmare att kawan var en smidigare o bättre hoj än den klumpigare men ändå populärare bmw:n.

Här kommer mitt personbästa:

http://www.youtube.com/watch?v=QrSuZXKckic

Här är en lite längre version:

http://www.youtube.com/watch?v=4sncL04YMeg

Om nån undrar så är detta gjort på hojjen:

Framgaffel: helt original (inte ens petat på inställningarna för jag tycker det funkar)
Bakdämparn: original men bytt till styvare fjäder till racetech 11.7 hårdhet (om jag minns rätt)
Modifierat org fotpinnar till fasta
Bazzaz med Z-Fi o qs (finns bättre qs)
Yoshimura 3/4 kolfibersystem
Polidom racekåpor
Mappad på Motospeed i Västerås av Almgren, fick mer mellanregister och toppeffekt i vinter. Kan säga att jag ladda fullt förra året och var uppe i 250 nu är jag uppe i 255 gps fart och det finns nog lite till att hämta om man är riktigt het. :D Körde 10:or på åsen i år utan att ens vrida fullt ur dom långsamma kurvorna vilket jag fick göra förra året.

Föraren är strax över 12kg lättare än förra året och fruktansvärt mycket bättre flås.

Fint! Det enda som är synd med ombordkamera är att det inte syns hur jävla fort 1:08 faktiskt är..

Fint! Det enda som är synd med ombordkamera är att det inte syns hur jävla fort 1:08 faktiskt är..

Jo, men det gör det sätt på en 1:25 film så får du se... tänkte samma förut, men det är att det man ser som rakor på en 1:25 film ser ut som kurvor på en snabbare film. Och det går mycket snabbare att ta sig mellan punkterna. ;)

Ett tips till alla bör då vara att inte försöka att öka kurvhastigheten i dom långsammaste kurvorna (för då riskerar man att krascha) utan att öka hastigheten mellan dom långsamma kurvorna.

Jo, men det gör det sätt på en 1:25 film så får du se... tänkte samma förut, men det är att det man ser som rakor på en 1:25 film ser ut som kurvor på en snabbare film. Och det går mycket snabbare att ta sig mellan punkterna. ;)

Ett tips till alla bör då vara att inte försöka att öka kurvhastigheten i dom långsammaste kurvorna (för då riskerar man att krascha) utan att öka hastigheten mellan dom långsamma kurvorna.

Bra tips! Ska försöka ta till mig av det till söndag... :)

Intressant att se var man får börja bromsa när man kör riktigt fort. :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph