[FILM] Sandstream - Gotland Ring 2005

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Jisses vad kameran skakar på rakan! Tydligt att det är lite annorlunda i den gruppen du var i. Du skulle kunnat gasa mer och bromsat mindre över allt. Sen speciellt lite dåligt med gas ut ur kurvorna. hähä. Skojjar bara. Pay back ;) Ge mig ett hembiosystem!

Du snackade om slitage på däcken, och om det kuvar in sig i utkanten av däcken med den där körningen så måste det verkligen vara konstigt inställd fjädring. Men så länge du inte tappar fäste så äre bra.

Swedie skrev:
Jisses vad kameran skakar på rakan! Tydligt att det är lite annorlunda i den gruppen du var i. Du skulle kunnat gasa mer och bromsat mindre över allt. Sen speciellt lite dåligt med gas ut ur kurvorna. hähä. Skojjar bara. Pay back ;) Ge mig ett hembiosystem!

Du snackade om slitage på däcken, och om det kuvar in sig i utkanten av däcken med den där körningen så måste det verkligen vara konstigt inställd fjädring. Men så länge du inte tappar fäste så äre bra.
Det gamla stödet, ett dörrstopp, passade inte och rookie som man är på att filma trodde jag inte att det skulle bli så stor skillnad.
Ack så fel man hade!

Lovar att gasa mer och bromsa mindre nästa gång :)
Gasarn skrev:
:tummenupp
Bra rulle!
Härligt att hör redigt motormuller istället för hiphop :banana
HipHop och sånt där annat dunka-dunka får stuntflick... jag menar stuntpojkarna hålla på med :hihi

Nice! :tummenupp

Men det ser ut som om du håller för mycket jämn fart så att säga. Man förväntar sig att det ska accas som satan eller bromsas. Lite överdrivet, men..

Inte för att jag kör bättre på bana, men.. :)

Du får la spela in alla dina bankörningar så kan du ju se om du blir bättre kanske.. :tummenupp

Zee skrev:
Nice! :tummenupp
Men det ser ut som om du håller för mycket jämn fart så att säga. Man förväntar sig att det ska accas som satan eller bromsas. Lite överdrivet, men..
Inte för att jag kör bättre på bana, men.. :)
Du får la spela in alla dina bankörningar så kan du ju se om du blir bättre kanske.. :tummenupp
Jag har "hört" av instruktörerna på diverse bankörningar att man inte ska gasa som en tok för att sedan bromsa så sent som möjligt.
Att köra så passar dem som redan är snabba men för oss andra är det bättre att skynda sakta och öka lite hela tiden :)

sandstream skrev:
Jag har "hört" av instruktörerna på diverse bankörningar att man inte ska gasa som en tok för att sedan bromsa så sent som möjligt.
Att köra så passar dem som redan är snabba men för oss andra är det bättre att skynda sakta och öka lite hela tiden :)

Sant sant.
Sen är det så att det ser "långsammare" ut på film än i verkligheten också.

Själv blire bankörning nästa onsdag i Falkenberg. :banana

Swedie skrev:

Ser helt ok ut tycker jag. Det ska skaka lite på depårakan i de hastigheterna ;-p

Sandstream: Hade ni för övrigt fler filmer? Har för mig att killen i gul/svart skinnställ som är med i den film du lagt upp också filmade i bla dig i mellangruppen under söndagen?

/O

Nice körning :tummenupp

Dino såg ut att ha rätt bra fart. Verkade ligga o kryssa lite halvlugnt o när han bestämde sig för att gasa på så försvann hann iväg fortare än kvickt :banana

Da Weasel skrev:
Nice körning :tummenupp

Dino såg ut att ha rätt bra fart. Verkade ligga o kryssa lite halvlugnt o när han bestämde sig för att gasa på så försvann hann iväg fortare än kvickt :banana

Åja, fram emot söndag eftermiddag hade Sandstream fått upp lite tempo och man kunde inte åka och såsa runt med ena handen längre! :D

Olkzi: Jag hade kameran monterad ett pass, vet inte vilken kvalité det blev på rullen dock...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT