Film: Pure Adrenaline med Adrenaline Mc

Aaa men komigen nu! Fattar nada.. varför kan jag inte se filmen!!!?? :huvet
Får utbrott snart.
Själva vimeo sidan kommer upp men där filmen ska vara är det tomt. Jag brukar aldrig ha problem med några som helst sidor annars.

Måste man va medlem på vimeo eller nåt sånt trams?

Aaa men komigen nu! Fattar nada.. varför kan jag inte se filmen!!!?? :huvet
Får utbrott snart.
Själva vimeo sidan kommer upp men där filmen ska vara är det tomt. Jag brukar aldrig ha problem med några som helst sidor annars.

Måste man va medlem på vimeo eller nåt sånt trams?

Vad använder du för browser? och vilken version?

Funkar bra med IE7 och Firefox.

Har du Flash installerat? Och isf rätt version?`
Testa dra in 10:an om du inte har den.

edit: Flash, samt instruktioner för det hittar du här: http://vimeo.com/help/flash

Last edited:
Håller faktiskt med den lilla skara som inte alls tycker filmen är så bra.

Självklart kommer här lite konstruktiv kritik.

Det känns inte som att det finns någon finess alls. Inga klipp som inte har med MC att göra. Filmen startar direkt med tankcam. Det finns inget som "öppnar" filmen mjukt så att säga. Första känslan blir då att filmen är exakt som alla andra tråkiga tankcam's filmer.

Satsa på att göra ett seriöst intro. Och då menar jag inte att ni bara klipper ihop lite olika klipp från körningarna och gör det i slowmotion.
Utan mer finess och story. Stillbildklipp med skiftande fokus. Up-close video på nån detalj osv osv...

Det finns säkert massor av schyssta klipp från era körningar. Men det finns ju så mkt mer man kan göra med en filmkamera än att stå vid sidan av vägen och filma några som blåser förbi eller sätta fast den på tanken.

Utveckla det runt omkring körningarna så finns det potential för BRA filmer!

:tummenupp

Håller faktiskt med den lilla skara som inte alls tycker filmen är så bra.

Självklart kommer här lite konstruktiv kritik.

Det känns inte som att det finns någon finess alls. Inga klipp som inte har med MC att göra. Filmen startar direkt med tankcam. Det finns inget som "öppnar" filmen mjukt så att säga. Första känslan blir då att filmen är exakt som alla andra tråkiga tankcam's filmer.

Satsa på att göra ett seriöst intro. Och då menar jag inte att ni bara klipper ihop lite olika klipp från körningarna och gör det i slowmotion.
Utan mer finess och story. Stillbildklipp med skiftande fokus. Up-close video på nån detalj osv osv...

Det finns säkert massor av schyssta klipp från era körningar. Men det finns ju så mkt mer man kan göra med en filmkamera än att stå vid sidan av vägen och filma några som blåser förbi eller sätta fast den på tanken.

Utveckla det runt omkring körningarna så finns det potential för BRA filmer!

:tummenupp

Fan va underbart med konstruktiv kritik. Det är skönt att se nån som tar sig tiden att skriva ner några rader med tips istället för att slänga ur sig ett "dåligt ljud" eller "dåligt klippt" :Bugar

Keep up the good work boys!!

Adrenaline&co: jag tror förväntningarna på er har ökat en aning med tanke på reaktionerna. Så om jag vore dig/er skulle jag vara lite försiktigare med att släppa "ego"-material och istället kanske satsa lite mer och bli lite ambitiösare. Verkar ju onekligen som folk vill ha det och dessutom förväntar sig det av er. Något att tänka på tills nästa säsong/film/klipp kanske?

Jag tycker videon dög hyffsat. Enda jag störde mig på var att ni har en soppig kamera som filmar i interlaced(varannan pixel-rad) vilket gör bilden helt värdelös om föremål rör sig snabbt/kameran är ostabil. Men har man inte råd med mer så är det ju inte mer med saken att göra.

Ett annat tips är "kill your babies" som även finns tydligt nerplitat i någon sticky här... Disturbed är jävligt bra... men att pyttsa på 2-3 låtar på raken från dom blir långtradigt då dom är i samma liga som nightwish... alla deras låtar låter nästintill likadant. Speciellt om man inte är så insatt i dom/deras låtar.

Jag har inte jag sett filmen men det jag med säkerhet kan säga är att ni måste köra fortare, mycket fortare.

Edit: Sjukt mycket fortare alltså. Om ni ska komma med på Uppdrag Granskning.

Last edited:
Jag har inte jag sett filmen men det jag med säkerhet kan säga är att ni måste köra fortare, mycket fortare.

Edit: Sjukt mycket fortare alltså. Om ni ska komma med på Uppdrag Granskning.

Hmm.. Låter som det e någon som börjar få lite abstinens:D

Du får åka med:tummenupp:krama

Last edited:
Jag tycker Vimeo eller youtube gör alla filmer fullkomligt pissiga! Man hör inte ljudet som man ska osv, nja jag hatade när youtube kom. Mkt bättre ladda hem filmerna se dom med full quality och få lite känsla över vad som sker.
På youtube låter det som en liter hoj har ljudet som en moppe och musiken är bajs!

Sorry men publiken vill ha mer! Det är dags för HD nu pöjkar

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back