Film: Polisinsats, Skogis STHLM

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Nej men det känns lite väl skadeglatt. Vad gott att den jäveln som åkte på bakhjulet åkte dit, liksom. Varför har man en sporthoj på gata om man verkligen kör lagligt? Luktar dubbelmoral lång väg. Visst, en sporthoj ska köras på bana egentligen men att verkligen puttra på vägen känns ju totalt meningslöst. Och att dessutom skadeglatt konstatera att man får skylla sig själv om man får böter för miniskylt tex får en ju att börja undra vad man har för inställning. Mao "Bror Duktig".


Men ärligt talat, väljer man att bete sig olagligt får man väl stå sitt kast och ta sitt straff när man blir "påkommen"?

Jag kör ofta för fort (ibland alldeles för fort), men när den dagen kommer att jag åker fast i en kontroll så tar jag det. Det kommer inte vara kul, men jag kommer inte gnälla heller. Jag vet ju innan vad påföljden är...

Åka fast fort fortkörning, då har man ju iallafall sannolikt haft kul, men att dessutom få extraböter för miniskylt och fan vet allt dumt, det tycker jag är himla onödigt! Min personliga åsikt, vilket också gör att min hoj är helt laglig och inga uppflyttade skyltar hit, bortplockade backspeglar, Racefit-system eller annat dylikt kommer att sitta på hojen.
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Konstigt att dom inte bötfällde någon när dom ändå höll på :va Fast jag är glad att dom inte gjorde det
Men bara på min hoj hade dom enligt Fordonsförordningen inkaserat 4200:-

*Skyltbelysning 500:-
*slitagevarning på däck 1200:-
*Mini regplåt 1500:-
*avsaknad reflex 1000:-
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Jag är mest besviken på utförandet av insatsen, Trycka in och kvarhållas (lite frihetsberövande av det hela)
Jag var ej där inne i klungan, men kom senare!
Men jag har som åskådare på skogis märkt markant skillnad när Blå kommer på plats, hade det inte varit bättre att bara dra ut resuserna under en längre period (visa att ni är där)
Men KJECOP mm vet ju betydligt mer än mig angående detta, sorry att jag kallade dig piggie, skall tänka på frasen "Tänk Tryck Tala" ibland trillar orden ut ur käften på mig :D

Är det nån som vet hur mycket Blå håvade in på Operation Skogis?
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag är mest besviken på utförandet av insatsen, Trycka in och kvarhållas (lite frihetsberövande av det hela)
Jag var ej där inne i klungan, men kom senare!
Men jag har som åskådare på skogis märkt markant skillnad när Blå kommer på plats, hade det inte varit bättre att bara dra ut resuserna under en längre period (visa att ni är där)
Men KJECOP mm vet ju betydligt mer än mig angående detta, sorry att jag kallade dig piggie, skall tänka på frasen "Tänk Tryck Tala" ibland trillar orden ut ur käften på mig :D

Är det nån som vet hur mycket Blå håvade in på Operation Skogis?

Alla var fri att åka så fort dom hade kollat hojen, så särskilt frihetsberövande var det inte
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är det nån som vet hur mycket Blå håvade in på Operation Skogis?

Ingen aning men de fick ut ett rätt tydligt budskap, på Sveriges största hojforum, om att de kan sätta in stora insatser för att hålla sporthojsfolket på mattan om buskörandet fortsätter.
 

sportbike

Guest
Är det nån som vet hur mycket Blå håvade in på Operation Skogis?

Med tanke på hur mycket soppa fläkten drar och att dom förmodligen skrev p-böter på sina egna fordon som stod kors och tvärs över vägen, så gick dom nog back.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Haha sant, men en person i början av filmen käkar ju gräs (han med gröna hojen)
Samt en person slangade ju på nysnäsvägen som resulterade med kortet indraget.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Eller kanske: Hit går våra skattepengar förutom att klara upp mord och våldtäkter, bankrån och pedofili?

dessutom en ganska effektiv insats, plocka 100 hojar på en gång istället för en i timmen?

Torka tårarna nu pojkar, så farligt var det inte. :krama

Effektiv? man kan ju bara undra vad det kostar att ha en helikopter i luften?. Tror dock inte dem tjänade in dem pengarna på långa vägar.:gnissla

Men ärligt talat, väljer man att bete sig olagligt får man väl stå sitt kast och ta sitt straff när man blir "påkommen"?

Jag kör ofta för fort (ibland alldeles för fort), men när den dagen kommer att jag åker fast i en kontroll så tar jag det. Det kommer inte vara kul, men jag kommer inte gnälla heller. Jag vet ju innan vad påföljden är...

Åka fast fort fortkörning, då har man ju iallafall sannolikt haft kul, men att dessutom få extraböter för miniskylt och fan vet allt dumt, det tycker jag är himla onödigt! Min personliga åsikt, vilket också gör att min hoj är helt laglig och inga uppflyttade skyltar hit, bortplockade backspeglar, Racefit-system eller annat dylikt kommer att sitta på hojen.

:såjaponken
 
Last edited:

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Haha sant, men en person i början av filmen käkar ju gräs (han med gröna hojen)
Samt en person slangade ju på nysnäsvägen som resulterade med kortet indraget.

Käkar gräs???

Det är jag som har den gröna kawan i början på filmen, sitter på trotoarkanten och svarar på frågor medan han skriver.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Så man är saknad ibland... Jag är inte här inne särskilt ofta för jag är lite less att läsa om all skit som kastas på polisen och det jobb som vi gör. För de flesta vet bättre än polisen själva hur polisen ska jobba och hur jobben ska prioriteras.
---Snipp---
massa text
---Snipp---

Tja jag kan ju bara prata för mig själv och försöka förklara en av grejerna.
Först vill jag säga att jag har respekt för dig som person, jag såg hur dina egna torpederade dig ute vid barkaby, jag har sett ditt engagemang och hur du försökt arbeta i din yrkesroll, och JAG tror att du är på rätt väg för att få folk att lyssna och bry sig, vilket ju i mina ögon borde vara ert faktiska arbete. men åter till frågan:

Du säger att du är trött på att det spys galla osv över polisen.
Tja jag kan ju bara säga vad jag anser om det och där anser jag faktiskt att det är rätt. Vi har rätt att spy galla över polisen.
Kanske inte i alla fall, för att de som är poliser är de som det är fel på.

Om man har mindre än 10% uppklarande på stölder och nu kommer jag inte ihåg hur många % som misshandlas men där ingen ställs tillrätta.
Lämnar man in en anmälan om att någon förstört något så hamnar den per automatik i systemet och läggs ner innan personen som registrerade den loggar ut för dagen.
om vi nu går mer in på trafikpolisen, varför ser man aldrig er en lördag morgon stå och göra alko/drog-tester ? borde det inte satsas med mer resurser där ?
Hur kommer det sig att polisen kan lägga enorma mängder resurser på trafik, men när det gäller att ta hand om en ungdom som är påväg att ta sitt liv finns det inte resurser.
Den sista biten är ju en fråga som politikerna borde ställa sig, är det viktigare att folk håller sig till trafikreglerna in absurdum ala modell öka inte farten för att hjälpa utryckande ambulans för då får man böter av polisen och indraget körkort eller kanske kan man ta polisiära resurser från fotbolls arrangemang osv och fördela om till vård av de som verkligen behöver det. Varför skall motorevenemang betala för "sin" polis men inte fotbollsmatcherna ? lika inför lagen är ju uppenbart skitsnack, vi har ju fartkamerornas "fader" som åkte dit men som inte behövde betala.
Eller för den sakens skull Peter burén med polisens påståenden där.
lika inför lagen my ass !

Jag kan inte gärna klaga på polisen när det gäller folk som får "rabatt" för det är väl förhoppningsvis inte polisen som ger den rabatten utan domstolsväsendet. lika så förstår jag att det måste vara djävulst frustrerande att plocka en kille/tjej och sedan plocka dem igen några timmar/dagar senare. Det kan inte vara lätt att vara polis. men det är väl inte för att det är lätt som ni får de befogenheterna ni har.

Jag har full förståelse för att polisarbete inte är lätt, men det betyder inte att vi inte förtjänar bättre eller att de uppenbara bristerna inte borde åtgärdas.

Så en direkt fråga till dig Kjecop (men bara för att du är den enda polisen som går ut och svarar öht)
Har vi inte rätt att förvänta oss ett bättre polisväsende än det som är idag? eller menar du att polisväsendet är i sitt esse och att det inte finns utvecklings potential ?
Jag tycker att vi borde ha rätt att förvänta oss mer av polisen!
och jag tycker att sålänge vi har det så har vi också rätten att spy galla (eller om man så vill, kritisera) över de sakerna som inte fungerar.

Poliser är som människor i allmänhet, vissa är bra andra är dåliga och ytterliggare andra är idioter, det är ju bra att de flesta idioterna och dåliga sållas bort redan på högskolan, men polis är ett jävligt viktigt arbete och när det sköts exempellöst dåligt och vi har kapten klänning mm som framlyfta exempel tillsammans med folk som betalar sin utbildning genom att prostituera sig, istället för poliser som verkligen riskerat livet för andra människor, så finns det en stor risk att respekten och tryggheten som borde funnits i och för det yrket totalt havererar.
där tror jag vi är idag.

ang att du är saknad här, tja det tror jag att många gör och även om du inte inser det själv så behövs den funktionen du har genom din person här.
Här möter polisen många motorcyklister för första gången.
varför inte sätta upp ett officiellt konto som folk kan skicka frågor till ?
så slipper vi dels en massa skitsnack från folk som inte vet eller som tror och kan få ett svar rakt av.
som ett exempel på saker som kan förbättras.

oavsett vilket så lycka till
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Käkar gräs???

Det är jag som har den gröna kawan i början på filmen, sitter på trotoarkanten och svarar på frågor medan han skriver.

Så det var du. Jag som tyckte det såg ut som värsta frigjorda knuttehånglet cop/squid på gräset, hade precis börjat hetsa upp mig :mad:


Själv kom jag från Gålö i mercasinen, kom på att det var onsdagkväll och svängde av nynäsvägen för att kolla om det var ngn jag kände som stannat vid skogis, men det vart ju till att vända på bilen. Stannade till på Sveavägen och kollade på hojar och snackade lite där istället. En skara läckra 80-tals sporthojar hade stannat där. Två hotroddade gsx1100 och en katana härifrån SH. Hoppas du slapp böter, inte kul att få plikta om man inte buskört själv

Haha mitt fel :)
Men han som ligger brevid dig? vad hände där?

Det undrar jag med :brynad
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
polisen har även ett uppdrag att granska trafiken, är det så svårt att förstå? Eller tänker ni er att tills alla mord är uppklarade så ska alla poliser bara jobba med mord? När det sen är klart så ska alla poliser jobba med våldtäkter? :va

Sen tror jag att majoriteten på sh har noll koll på huruvida sthlmspolisen punktmarkerar grova brottslingar eller inte?

Back seat driving. Grymt vad alla på SH briljerar i vitt skilda ämnen som mode, rättsväsende, uppförande i trafik, politik osv. Imponerande! :tummenupp

sitter du i knät på hamren??
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Haha mitt fel :)
Men han som ligger brevid dig? vad hände där?

Men shit... Haha det ser ut som han brottar ner någon men det måste va en synvilla, det är suddig bild men någon brottning vad det inte även om det ser ut så. Det är min svarta hjälm som ligger framför polisen så det är ingen som ligger där men det ser skumt ut faktiskt.
 

Marie900cbr

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Haninge
Hoj
1999,Honda CBR 900RR
Tyckte nog ändå det var bra att de var så många som kollade upp skogis igår. Hade jag haft en stulen hoj som hittades där då skulle jag naturligtvis vara mycket glad över det. Att köra ifrån Polisen med rätt hoj är inget större problem men när de spärrar av så här blir det lite svettigare vilket mycket troligen var avsikten.

Fast vem e dum nog och åker med stulen hoj till skogis en onsdag när "alla" är där? Inte den smartaste idén i såfall...

Självklart är det bra att polisen syns ute på vägarna, jag säger inget annat.. menar bara att det såg jävligt roligt ut med så många snutar där :)

Puss på er
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Fast vem e dum nog och åker med stulen hoj till skogis en onsdag när "alla" är där? Inte den smartaste idén i såfall...

Självklart är det bra att polisen syns ute på vägarna, jag säger inget annat.. menar bara att det såg jävligt roligt ut med så många snutar där :)

Puss på er

Vem är dum nog och stjäl en motorcykel? Inte den smartaste idén.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top