NilssoN154
Ny medlem
om någon ids å orkar kan dom väl posta några filmer på NSR 500 (big bang) och yamaha m1, eller åteminstone lägga en länk för jag hittar dock inga.
Tack på förhand
Tack på förhand

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför just med "big bang" konfiguration?NilssoN154 skrev:om någon ids å orkar kan dom väl posta några filmer på NSR 500 (big bang) och yamaha m1, eller åteminstone lägga en länk för jag hittar dock inga.
Tack på förhand![]()
Nyteknik skrev:Varför just med "big bang" konfiguration?
Inte hade de några 250 hk, i slutet var de uppe vid 200 hk.NilssoN154 skrev:var de inte dom som hade ca 250 hk?
om de nu var dom så är de därför!
dom lär ju ha gått nå grobianiskt..
De tappade en del effekt då, 97 var det väl, men det tog de igen sedan och de var starkare 02 när de sista kördes.Don Quixote skrev:Mest effekt hade väl tvåtaktarna året innan blyad bensin förbjöds. Dohan tyckte ju den blev trist som fan för att den tappa så mycket effekt året efter.
Det finns ju en länk någonstans här på forumet (andra vet säkert var) till ett ombordvarv med Kocinskis Cagiva C594. Den ger en rätt bra uppfattning om hur sjukligt elaka och snabba tvåtaktsfemhundrorna var.NilssoN154 skrev:var de inte dom som hade ca 250 hk?
om de nu var dom så är de därför!
dom lär ju ha gått nå grobianiskt..
Gustav O skrev:Inte hade de några 250 hk, i slutet var de uppe vid 200 hk.
De gick nog duktigt bra.
Triggerhappy skrev:Kan ju tilläga att Doohan åkte screamern, mer svårkontrollerad men gav lite mer toppeffekt !!
Penguin skrev:Inte mycket, men alltid nåt, onboard från en NSR 500 1993 på Hockenheim:
http://www.uponone.com/videos.php?id=1192
Först åkte han screamer, sedan Big-bang och sist screamer igen.Triggerhappy skrev:Kan ju tilläga att Doohan åkte screamern, mer svårkontrollerad men gav lite mer toppeffekt !!
Det är bara en ljudfil, den är för stor och jag kan inte posta RealPlayer-filer på SH. Annars hade jag gärna gjort det.Jösse skrev:Upp med filmen på YZR500 det är en order !
Gustav O skrev:De tappade en del effekt då, 97 var det väl, men det tog de igen sedan och de var starkare 02 när de sista kördes.
Har en halvkass RealPlayer fil av en varmkörning av Shinya Nakanos YZR500 men den går ju inte att lägga till. Hur gör man om den till WAV?
Gustav O skrev:Först åkte han screamer, sedan Big-bang och sist screamer igen.
Penguin skrev:Inte mycket, men alltid nåt, onboard från en NSR 500 1993 på Hockenheim:
http://www.uponone.com/videos.php?id=1192
Vad gäller den "brutalaste", så var väl det just 1989 årsmodell av NSR:en, då HRC satsade allt på hög toppeffekt. Sedan gjordes den snällare, och big-bang kom väl 1992.Chris Ash skrev:Honda NSR pre-1989 ska ha haft cylindrarna tändande jämnt med 90 grader mellan tändpulserna. Vad kallades denna version? Det ska ha varit den mest fasansfulla av dem alla, den som Gardner flög runt som en vante med och som Doohan "actually feared to ride"....
Det kallas utveckling.Chris Ash skrev:Varför varför varför...byggs inte såna maskiner längre?
För att de är mycket långsammare och sämre på allt. Ungefär som Volvo Amazon.Chris Ash skrev:Varför varför varför...byggs inte såna maskiner längre?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |