FILM: Livet på Bulten Sön.15/6

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Tyckte det skulle vara kul att filma massa sporthojsåkare. Var dock svårare än jag trodde. Man möter 10 men hittar nästan inga som kör åt rätt håll, trots att man stannar och väntar. Va fan! En 929 och en Kawa var dock vänliga nog att fastna på film. Och en SP1 i 5 sekunder.
Oredigerat 200 mb. högerklicka och spara här

EDIT: Sub 7-tempo så jag inte lurar någon

Last edited:
Kul idé, men spontant så sitter man och vill vrida på "ditt" huvud lite. Kameran filmar mycket skog till höger om vägen :)

Kul idé, fast fler hojar i linsen hade ju varit kul.

Fråga:
Vill inte gnälla då det inte var någon vansinnesåkning eller så, men varför åker man (både du och andra) så ofta på fel sida av mittlinjen, speciellt när det inte gick fortare än att man hade kunna hållt sig på rätt sida av vägen utan problem? På bulten dessutom, där man inte vet vad som väntar bakom nästa krök?

Last edited:
Hahaha! Jag e kändis, wöö, var e groupisarna?! Ser ni vilket fantastiskt föredöme jag är i trafiken, är knappt över linjen på ett endaste ställe!

// bikern med blå jackan :)

(Sub 7-tempofilmer kan vara nog så kul, särskilt om man själv blir fångad ;))

Man borde kanske ha kameran på vänster sida så man får mer väg och mindre skog. Sedan skadar det inte att montera kameran rakt... Ska prova det nästa gång.

Det roliga med såna här filmer är ju helt klart att själv vara i bild och se hur det ser ut egentligen, önskar att någon ville filma mig nästa gång :)

Guld Lock, jag vet faktiskt inte riktigt vad du syftar på, körningen var väldigt "safe" tycker jag.

Guld Lock, jag vet faktiskt inte riktigt vad du syftar på, körningen var väldigt "safe" tycker jag.
Jag skrev ju att jag var en petimeter väl :)

Det var inte varken illa eller farligt, är bara jag som är så benhårt inne på att man aldrig genar eller kör över mittlinjen alls (om än aldrig så lite), vilket gör att i min värld så håller man sig alltid i sin egen körbana utom vid omkörning. Speciellt på ett ställe som "bulten" där man inte vet om det är en traktor, en guldvinge, eller någon som jagar sub-tider man möter runt kröken.

Kul med film annars, och så lite fler hojar till nästa då :tummenupp

När ni körde om husvagnen ca 1:15 i in filmen stängde jag av skiten. Det är amatörer som ni som är en fara på vägarna. Vet inte om ni ens såg att ni fick möte av en annan hoj, visserligen hann ni in i eran fil precis innan mötet, men hur hade det gått om han eller ni haft högre fart?? Helt otroligt..

(ingen moralkaka men jag avskyr amatörer som utsätter mig och andra för sådana situationer)

När ni körde om husvagnen ca 1:15 i in filmen stängde jag av skiten. Det är amatörer som ni som är en fara på vägarna. Vet inte om ni ens såg att ni fick möte av en annan hoj, visserligen hann ni in i eran fil precis innan mötet, men hur hade det gått om han eller ni haft högre fart?? Helt otroligt..

(ingen moralkaka men jag avskyr amatörer som utsätter mig och andra för sådana situationer)

Men nu skämtar du ändå aprillo med oss? Det var ju kilometervis med marginaler.
Jag kan inte ens föreställa mig hur en omkörning skulle ske säkrare på den vägen.

När du postar sånna där inlägg beskriver du mer din egna "försiktiga" körstil än fördömmer andras.

Det var inte varken illa eller farligt, är bara jag som är så benhårt inne på att man aldrig genar eller kör över mittlinjen alls (om än aldrig så lite), vilket gör att i min värld så håller man sig alltid i sin egen körbana utom vid omkörning.

Ööhm, i trafikskolan fick man väl lära sig att räta ut kurvor där det så är möjligt (t.ex inte skymd sikt, spärrlinje osv)? Du har inget körkort?

Ööhm, i trafikskolan fick man väl lära sig att räta ut kurvor där det så är möjligt (t.ex inte skymd sikt, spärrlinje osv)?
Men inte att det var ok att åka i motsatt körbana när det inte finns någon som helst anledning till det väl? Vet inte hur du har lärt dig, men jag har iaf fått lära mig att det aldrig är ok annat än vid korsningar eller omkörningar etc..

Du har inget körkort?
ABECE, räcker det för att jag ska vara nog kvalificerad tycker du? Och nej, inte vid införskaffandet av något av dem fick man gena i motsatt körbana för att man inte orkade köra ordentligt eller för att vinna lite tid, det har liksom inte hållit som förklaring.

Återigen, jag har skrivit att jag är en petimeter, och jar har inga större problem med att folk kör för, men jag står för att jag tycker att man ska hålla sig i sitt eget körfält och att det är urkorkat att gena.

Sorry för offtopic, ska inte spamma mer i tråden :pannkyss

Trams .. kommentarer som dina visar att du är amatören i det hela

Kameravyn ger visserligen en begränsad del av det verkliga synfältet så det kan ibland se värre ut än vad det är.
Omkörningen vid 1:15 e ju på ett ställe där man faktiskt har bra sikt genom den långa vänstersvängen. Helt ok tycker jag.:tummenupp

Men vid 2:36 kör första hojen om och du med kameran kommer efter i ett läge där du inte har tillräcklig koll.
Där kan man helt klart möta någon med bra syra, vilket skulle kunna bli riktigt farligt...inte bra:tummenner

Får säkert mothugg men det tål jag...:D

Nu var ju inte filmen upplagd för att analyseras in i minsta detalj.
Men som du är inne på, kameran kan ljuga och som du säger ser den omkörningen (2.36) tight ut. Dock har jag inget minne av att den kändes farlig så jag antar att sikten är bättre än vad kameran ger sken av.
Borde dock haft en lägre växel, var inte beredd på att han skulle sticka iväg med sådan fart som han gjorde, han försvann ju nästan ur bild!

Skön film.. vill också ha sånna trevliga vägar här nere..
Finns säkert men har inte hittat dem.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...