Film: Längta du efter att plocka fram korvmojshojen, jag kör så länge...

Hmm... Nu måsta jag ju leta fram dubbdäcken igen! :tummenupp

Vad filmar du med, POV?

har 690 enduron blivigt utbytt mot en BMW G450X?

Japp. 690 är för stor och klumpig. Saknar dock effekten.

Dax att dra ut 426 i helgen =)

Gört. Vi har snöstorm här så endurospåret är nog ändå inte aktuellt. Får bli "grus"vägar istället.

Vänta ni bara. Kommer julkort på julafton. :P

?

bra ide :P jag ska fan också ta lite julkort!

Hmm... Nu måsta jag ju leta fram dubbdäcken igen! :tummenupp

Vad filmar du med, POV?

Gopro HD. Är riktigt nöjd. Köp!

Sitter här och försöker intala mig själv att motarden är för fin för att ta ut i enduro spåret.. å så kommer du med den här underbara filmen. What the hell!

Jag gillar inte helmet-cams. Det känns stelopererat.

Men jag saknar min off-roadare...

Last edited:

gopro har ett fäste som man fäster runt överkroppen, så man filmar från brösthöjd, kanske aningens lägre, det ger en betydligt bättre vinkel!

gopro har ett fäste som man fäster runt överkroppen, så man filmar från brösthöjd, kanske aningens lägre, det ger en betydligt bättre vinkel!

Men det blir väl lite av samma grej? Man är väl nästan mindre aktiv med kroppen än med skallen? Jag gillar Motogp-perpektivet om man får säga så...
Jag tycker helt ärligt att det känns jobbigt att se en film med helmet-cam.

EDIT: Ja, nu fattar jag hur du tänker. Kroppen följer mer hojen än huvet...
Sista groggen nu, jag lovar. :D

Last edited:
Sitter här och försöker intala mig själv att motarden är för fin för att ta ut i enduro spåret.. å så kommer du med den här underbara filmen. What the hell!

Äh va fan det är bara att plocka ut den. Jag kör ganska mycket och ska man hålla på funderar på andrahandsvärdet blir man tokig.

Jag uppskattar nog också en traditionellt filmad film men i detta film är det helmet eller inget. Jag har lyckas bli av med sugkopps fästet men det får nog bli att köpa en påse fästen så det i alla fall kan bli andra vinklar.

Nu börjar det bli lite varmare igen... Då är det bra :) Då får jag igång sketrakan min.

Det är roligt är det. Men dubbdäck rekommenderas. Ganska skumt att åka annars. Men i ny snö så gör det inte mycket skillnad. (Första snön som kommer)

Bifogat

• DSC00479.jpg
    DSC00479.jpg
    218 KB · Visningar: 79
  • DSC00511.jpg
    DSC00511.jpg
    214.2 KB · Visningar: 78
Väggbommen en bit filmen :död Ni som åker skogsvägar tänk på att plötsligen så dyker det upp en stängd vägbom:död annars en skön film:tummenupp saknar enduron man hade

Ja det var inte lätt såg jag nu. Köp en XR600. Billig och pålitlig men den tar sig inte fram i snö lika lätt som en riktig enduro. Den är för stor och tung och slö.

Olja 5-10 timmar beroende på hur hårt den går. Tugga sig fram i snö på fullvarv är elakt mot oljan. Tuffa runt på grus är snällt. Ventiler kanske 20 timmar men som sagt brukar det inte fucka upp sig så mycket på den tiden.

Värt att nämna är väl kanske att timräknaren går ganska sakta. Var ute i flera timmar i söndags men motorn gick bara 1,5 timme max.

Framhjulet måste snurra för att timräknaren ska gå :) Så den fungerar inte så bra om man bara kör på slangen hela tiden:banana

...och dagens aktivitets-tips.

Motocross med dubb, svinfränt. :) Malma i Västerås öppnade idag för körning. Vet att många banor runt fjollträsk har öppnat med.

Kul, kul, kul.

...och dagens aktivitets-tips.

Motocross med dubb, svinfränt. :) Malma i Västerås öppnade idag för körning. Vet att många banor runt fjollträsk har öppnat med.

Kul, kul, kul.

vart i sthlm?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka