FILM: Krasch på Gelleråsen 20060603

sandstream

Guest
Jag lägger upp den här filmen åt en bekant och jag vet inte vilka som är inblandade: Krasch-Gellerasen-20060603

Ett klockrenare exempel av "target fascination" får man leta efter.
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Vadfan hände där, skulle han stanna och pinka vid vägkanten eller? :confused:
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jisses...

Hoppas handleder och nyckelben klarade sig.

Vad händer med det främre ekipaget ? Motorstopp eller ?? Han verkade redan inställd på att sopa ut i tangentens riktning...

Bakre föraren: Tja..visst kan jag sitta här å säga att du skall ha bättre avstånd men va f-n, ekipaget framför gör ju en grej där bara en trummvirvel saknas... Snyggt bromspår :näsblod

Hoppas det gick bra med er.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
:hihi :hihi f'låt men det var svårt att hålla sig för skratt, ett misstag kan hända även den bästa, hoppas ingen blev skadad
 

sandstream

Guest
FZ1 skrev:
2232768 :hihi :hihi f'låt men det var svårt att hålla sig för skratt, ett misstag kan hända även den bästa, hoppas ingen blev skadad
Jag har fått filmen av killen som blev påkörd och enligt honom var båda okej.

Var själv på Gelleråsen förra året där arrangören körde ledkörning på förmiddagen och vi hade ett par liknande krascher, alla berodde på att avstånden var för korta.

Swedie skrev:
2232740 Den där filmen kraschar två datorer här. Ladda upp ny version.
Jag har ingen annan version och den verkar funka för de flesta.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
har du filmen på din dator? Jag kan inte se den på putfile eftersom min dator inte lyckas tanka ner codec. Skulle vilja ladda ner filmen så jag kan se den i VLC istället.
 

sandstream

Guest
Maciej EVO VI skrev:
2232968 har du filmen på din dator? Jag kan inte se den på putfile eftersom min dator inte lyckas tanka ner codec. Skulle vilja ladda ner filmen så jag kan se den i VLC istället.
Ja, jag har den på min dator (i MPEG-format) men har ingen annanstanns att lägga den.
Kör du Win XP?
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Hmm... får inte upp filmen jag heller. Om det nu är det jag tänker på så är jag väl insatt i vad som hände, jag var själv med och körde den dagen och vet mycket väl vilka det var som gick omkull, men vi överlåter det åt dom inblandade att komma ut om dom så önskar.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
sandstream skrev:
...av killen som blev påkörd och enligt honom var båda okej.

Var själv på Gelleråsen förra året där arrangören körde ledkörning på förmiddagen och vi hade ett par liknande krascher, alla berodde på att avstånden var för korta.
Skönt att höra!

Var med på den körningen också, och vet din åsikt angående ledkörningen. Kan delvis hålla med dig, men jag lägger endå största ansvaret på deltagarnas "aggresiva" körstil. Man behöver faktiskt inte ligga precis i hjulet på framförvarande. Det går att backa av lite, det är ju inte tävling...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
"Target fascination" och för dåligt avstånd. Väldigt lätt gjort dock. Ofta ligger man ju kanske lite för nära en kort stund innan man ska om och det kan ju ha hänt precis i det läget.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Hoppsan,såg ingen tjej som lyfte på tröja på sidan heller så det måste legat nåt intressant där då han stannde efter kanten.Nåja tur att det gick bra med pojkarna.. Filmen för mig funkade bara i medaiplayer classic,inte wmp-vlc-bs player
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
vaddå "aggresiva körstil" det är ju fan MINST en hojlängd+++ imellan förarna, mer än så ska det väl inte behöva vara på bana eller?

föraren på den gula hojjen (firestorm? :yoparty ) får ju solklar target fascination och kör rakt på den framför, lite klantigt kanske men det kan hända den bäste.
skönt att ingen skada sig och jag garva lite iaf, ser ju ganska dråpligt ut... :tungan
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Kan inte tanka hem filmen jag heller, men låg bakom förarna som körde i samma grupp som jag och såg det iofs IRL. Men det hade varit kul att kunna se videon!

Nu funkade det :tummenupp
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
sven666 skrev:
vaddå "aggresiva körstil" det är ju fan MINST en hojlängd+++ imellan förarna, mer än så ska det väl inte behöva vara på bana eller?
Mitt påstående om "aggresiv körstil" gällde inte den här filmen/dagen, utan den andra körningen Sandstream hänvisade till.

Men generellt tycker jag att det körs ganska aggresivt på många bandagar, en del måste bara ligga på max, varje varv.
Ett ex. på GR nu i maj hoppar det in en licenåkare i snabba gruppen och håller stumt och gör omkörningar redan på första varvet, han fortsätter med att sno sista halvmetern i innerspår bl.a för kompisen som helt får byta spår och nära går av...När vi efteråt pratar med honom är han helt oförstående och tycker kompisen borde skaffa backspeglar så han ser när någon kommer och flytta på sig :3freak
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top