Film Knutstorp - ProSuperbike-gruppen på cawallis bandag 10/6

Vad är det för ljudproblem du har? Blir det kasst generellt eller bara pga "high pitch noice" och vindbrus? Om det är sådana probs ta en frigolitbit och silvertejp framför micen eller en tjock bit tyg men spänn det inte för hårt över micen då det stryper ljudet för mycket. Altenativt köp en extern mich och sätt fast under kutsen (var vad jag gjorde med förra kameran) och linda en liten tygbit runt för lite extra dämpning så blir det kanon.

Jag har precis köpt min POV så vet inte hur micen är på den men DV kameran är buslätt att få ett hållbart ljud på. Min lilla VHoldR är dock värdelös ljudmässigt för hojåka men eftersom jag har 3 separata enheter så får jag ljud från en bra källa oftast ändå.

Btw, var sitter kameran? Lurar själv på var som är smartast att sätta linsen fram om man ska borra hål i mitten eller lite till sidan.

Last edited:
Vad är det för ljudproblem du har? Blir det kasst generellt eller bara pga "high pitch noice" och vindbrus? Om det är sådana probs ta en frigolitbit och silvertejp framför micen eller en tjock bit tyg men spänn det inte för hårt över micen då det stryper ljudet för mycket. Altenativt köp en extern mich och sätt fast under kutsen (var vad jag gjorde med förra kameran) och linda en liten tygbit runt för lite extra dämpning så blir det kanon.

Jag har precis köpt min POV så vet inte hur micen är på den men DV kameran är buslätt att få ett hållbart ljud på. Min lilla VHoldR är dock värdelös ljudmässigt för hojåka men eftersom jag har 3 separata enheter så får jag ljud från en bra källa oftast ändå.

Btw, var sitter kameran? Lurar själv på var som är smartast att sätta linsen fram om man ska borra hål i mitten eller lite till sidan.

Linsen sitter tejpad i luftintaget och det blir sjukt högt ljud där.
Så ljudet slår igenom. Har tejpat för micken men det verkar inte hjälpa så myket. Ska prova med lite tyg nästa gång.

Linsen sitter tejpad i luftintaget och det blir sjukt högt ljud där.
Så ljudet slår igenom. Har tejpat för micken men det verkar inte hjälpa så myket. Ska prova med lite tyg nästa gång.

Ja måste vara något mjukt mellan mic och tejp annars färdas ljudet bara igenom tejpen som om den nästan inte vore där. En frotte bit dubbel eller trippelvikt och täcker micen ordentligt ska nog göra susen...

(btw nu buffrar strima snabbare än filmen visas igen, verkar vara nåt tillfälligt strul bara)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back