Film Jetbåtbus i centrala stockholm.. sevärd!

-00:orna är det 1 mercurimotor i. -99 o bakåt är det rotaxsnurrorna.

Perfekt å dra skidor men de drar satan med bensin, gjorde av med en tank 150 liter på 2½ timme :D :yoparty :yoparty :yoparty

Last edited:
Båtarna som medverkar i filmsnutten är:

Lilla båten Searay mercury snurra! 175hk enkel!

Stora båten Yamaha LS2000 -01 dubbla 3cylindra 2takts snurror med vardera 135hk=270hk!
Riktpris på denna är allt ifrån 150-250tkr.

Skotern är en Yamaha Gp1200r. 155hk!

ceasar skrev:
aahaaa, det är den vägen man tar om man vill slippa slussa.. eller funkar det??

ge fan i att köra sådär i baggensstäket bara, för där bor jag. såg att ni var vid tollare i slutet, farligt nära.. så tänk på det när ni kör förbi det blåa huset i stäket... det är inte så populärt om man säger så...

annars rolig och bra film.. :tummenupp

Där gäller alltid plan, förutom vid fiske! :banana

Hahaha!

Jag tycker verkligen att sånt där är hysteriskt kul. Månne ha blivit lite förvånade dom där två som satt på stenen vid vattnet och tog en liten paus i skuggan.
:rofl

FAN vilken griiimm rulle! jävligt bra filmat! :Bugar

nåt för Swäjjddi kanske? : båtligistforum?? :tummenupp

Töntfilm

Balla båtar men jag har svårt att bli imponerad av körningen som sådan.
Ganska respektlöst och vårdslöst mot dom som blir utsatta. I dom där farterna är det svårt att hinna gira för den där barnfamiljen som är ute och paddlar eller någon annan aningslös båtfarare eller badare.

Och om den där scenen med killen och tjejen som blir överösta med vatten verkligen var på riktigt och inte arrangerat så är det riktigt dåligt.

Jaja, med risk för att verka lite tråkig så ger jag filmen fem puckon :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Jag kryper till korset... :) Har lite lätt, men inte tokgalet, moralskrikigt om spökfilmer, men boatrider.com lockar mig till att dra på mungipan... en hel del... om inte annat för att en jobbkollega som är ute på sjön med småbåt har häcklat mig om galna hojåkare som kör vansinnigt, så får man se det här, ska ladda upp med stor bildskärm på jobbet om några dagar... :D

Fartkänslan är inte 100%, men när dom skvätter ner paret vid Karlbergskanalen, eller åker ner för strömmen, det är nytänkande, och känns i alla fall som om risken för att skada någon annan än dom i båten, är liten, rätt tomt på sjön när dom är ute och busar, så kan till och med moralfarbrorn i mig smälta det hela, se det som ett kul bus! :)

/B

Vafan dunka upp den på en server eller nåt så man kan hämta den!!

grym film !!! :lol

Dyker upp några frågor här hos mig.

- Hur fort körs det i filmerna?

- Om ni nu inte körde i maxfart, hur fort går dom? (och hur många km/h i timmen är det för oss som inte kan räkna ut knop->km/h)

Hultan - > hö klicka på "KLICKA" långt ner på första sidan. så ska du se att det går bra. i 3.19 mb/s faktiskt! :tummenupp

Kan inte någon som är hygglo lägga upp länk direkt till filmen dvs inte .rar eller ftp.
Har standard-pc på jobbet och kan ej installera några prog...

heheh det här kommer jag ihåg i sommras. Satt på min dåvarande arbetsplats (brofästet vid St:eriksgatan) då jag plötsligt hörde dessa 2 jetbåtar dåna in mot centrum. Cooolt var det i alla fall. :)

Riktigt rolig film!

Bra malle i dom!

Vad heter första och sista låten i filmen?

//Padde

Mark skrev:
grym film !!! :lol

Dyker upp några frågor här hos mig.

- Hur fort körs det i filmerna?

- Om ni nu inte körde i maxfart, hur fort går dom? (och hur många km/h i timmen är det för oss som inte kan räkna ut knop->km/h)

Hultan - > hö klicka på "KLICKA" långt ner på första sidan. så ska du se att det går bra. i 3.19 mb/s faktiskt! :tummenupp
Japp det var i skolan det knasade..

Last edited:
Hehe, ja den var sevärd, Det är alltså så bratsen i sthlm roar sig om dom inte får ha hoj för farsan.. :)
Orginellt! :tummenupp

Första låten är Agent orange med All I Need. andra ingen aning...

Inga brats här....
Ang "moralkärringarna", så om ni tittar en gång till så används ett gäng kameror=många olika vinklar=många ögon som kan se om nån båt/barnfamilj är i vägen=radiokontant med förarna!
Båtarna ca50knop (uppmätt 47 med gps), och full gas körs så mkt som möjligt..
Kul att filmen/teaser:) är uppskattad!. kommer en garanterad värre rulle och bus nästa säsong...

Riktigt bra filmat. Kul att kolla på nåt "annat" för en gångs skull.

Hade inte bangat en sådan båt. Riktigt najs :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...