Film: Hal asfalt

Mr K skrev:
...de har finkornigare grus i sin asfalt...QUOTE]
Fick förklarat för mig av en vägbyggarkompis precis det, men även att det beror på att fyllmedlet är kalksten och inte granit, gnejs etc.

Jag gillar när han kommer ifatt mc-polisen, växlar upp för att få ner varven och glider lite fint i typ 100 meter sen är det gärnet igen :D

Undrar hur populärt det skulle bli här :arsele

Har själv kört hoj i medelhavsländer och visst är det halare än här men prova att köra i Thailand säger jag bara. Där åkte men med konstant ställ. Asfalten har som en dieselhinna som man glider omkring på. Hade både en -99 Blade och en SP1:a därborta och det var ruskigt spännande hela tiden :huvet

Där har de inga försäkringar heller så hade man kvaddat den hyrda hojen var det bara att betala den. De hade ens pass i förvar så man kom inte hem heller. Satt en stackars Engelsman på firman jag hyrde en av Thailands fåtal (enligt uthyraren den enda) SP1:or på. Han var skyldig 60 000 svenska kronor för en ninja han kvaddat. Hade suttit där i två veckor och försökte få loss penger hemifrån.

Hade jag skrotat SP1:an hade han krävt 150 000 svenska kronor.. :skrämd

Allt gick iaf bra :)

Bifogat

• mc2_0007_mindre.jpg
    mc2_0007_mindre.jpg
    51.5 KB · Visningar: 136
Trottel skrev:
Har han bakelitdäck eller vad belägger de vägarna med där nere?! Var det väldigt blött på vägen?? :jisses

Asfalt "blöder" i de flesta varmare länder och blir snorhal. Det beror rätt mycket på vilken sorts asfalt man har...

Värst är "lågprisasfalten" som används för att laga pothål o förbättra gammla slitna vägar. Då värms asfalten bara till c:a 55 grader när den läggs och är extra känslig för värmeböljor.
Den ”riktiga” svarta asfalten som är vanligast på större vägar värms till 160 grader när vägen asfalteras och är inte lika känslig för värme...

Risken för blödande asfalt är störst när asfalten är färsk, mindre än ett år gammal, och tyvärr så börjar detta bli allt vanligare även här hemma i svedala, så se upp med det nästa sommar alla glada SH'are !!!

Jäkla dumdristig kille....nog för att han kunde hantera hojen o sladda mellan bilarna, men dra upp på bakhjulen när folk går över och slickar benen på flera människor, kan ju nästan hoppas han halkar under en scania...

Gustav1 skrev:
Jag tror den där filmen spelades in före GR:s tid.

vadå före ghostriders tid? det är ju GR själv innan han blev känd som GR här hemma i sverige! :rofl

Men tycker det ser kul ut, kan säga att sista 1 ½ månaden sitter jag i samma sitts, har haft blank slitet bakdäck å inte haft pengar & köpa nytt, så så fort det är pyttelite fukt ute så släpper baken på första 3 växlarna om man drar fullt, både läskigt o rolit på samma gång! :hihi

Man kan ju få det & se ganska coolt ut! :yoparty :tungan

Men tycker det ser kul ut, kan säga att sista 1 ½ månaden sitter jag i samma sitts, har haft blank slitet bakdäck å inte haft pengar & köpa nytt, så så fort det är pyttelite fukt ute så släpper baken på första 3 växlarna om man drar fullt, både läskigt o rolit på samma gång! :hihi

Man kan ju få det & se ganska coolt ut! :yoparty :tungan[/QUOTE]

Dumt att äventyra säkerheten, kan få oanade konsekvenser både, inkomstmässigt, utgiftsmässigt och fysisk rörlighet...

Är bättre att ta lån/handla däck på kreditkort(om man är kreditvärdig)istället för att chansa.

Undrar hur många gånger han har vurpat? Åka med honom och man skulle antingen hoppat av i farten eller fått köpa ett gäng nya kalsonger!Trodde ju han skulle vurpa flera ggr!

Nästan lika halt som när det haglade på åland i april? Körde med slitet backdäck, det var kul.. :3freak flest antal "close calls" på en dag för mig iaf.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka