Film: Gotland Ring 2009 Lugn

• Thread starter Thread starter leo
  • Start date Start date
Trevligt med film.

Tips för framtiden: Kör på lägre växel (tvåan) så du håller högre varv. Det är mycket lättare att dosera gaspådraget då, och du får inte rycket i acceleration.

Trevligt med film.

Tips för framtiden: Kör på lägre växel (tvåan) så du håller högre varv. Det är mycket lättare att dosera gaspådraget då, och du får inte rycket i acceleration.

Håller med, kul med film!

Men ang. tipset, det är väl precis tvärtom :confused: Vid så låg växel blir hojen mer orolig och ryckig.. Det är ju bättre att köra på en lite högre växel så att körningen blir mjuk :va (om man inte kör på högre nivå)..

Bra körning!

Undrar hur de ska gå när en annan ska prova för första gången.

Fasen va sugen man blir!!

Tolf

Tack för tipset! det var första gången för meg, så jag körde i 3. och 4. :) det gick väldig bra, tycker jag själv :tummenupp nästa gång ska jag köra med kraschkåpor så att jag kan växla och gassa litte mer, då vill jag inte vara rädd för att vurpa hojen :)

Trevligt med film.

Håller med, kul med film!

Men ang. tipset, det är väl precis tvärtom :confused: Vid så låg växel blir hojen mer orolig och ryckig.. Det är ju bättre att köra på en lite högre växel så att körningen blir mjuk :va (om man inte kör på högre nivå)..

Det beror nog mycket på motorkaraktären. Min motor drar långsammare upp till nånstans mellan 4-5000 varv där accelerationen blir mer explosiv. Högre varv ger mig bättre förutsägbarhet och en stabilare körning. Så jag håller mig hellre över 4000-strecket och doserar med gasen än kör med gummibandseffekt.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti