Film från ONK på Assen, depåliv och lite racing

:D :tummenupp

Undrar om folk verkligen förstår hur allvarlig Axxexs läggning mot kit-delar är...?! Om ni ser honom eller Nordgren (eller båda samtidigt) låsa in sig i en husvagn med en titanskuvskatalog så är det fullt normalt.

Resultat

ST600 http://www.racesport.nl/uitslag_resultaten.php?id=649

SS600 http://www.racesport.nl/uitslag_resultaten.php?id=650

SBK http://www.racesport.nl/uitslag_resultaten.php?id=651

250 Moped http://www.racesport.nl/uitslag_resultaten.php?id=647

Mozz mulade mopeden :gnissla

Undrar om folk verkligen förstår hur allvarlig Axxexs läggning mot kit-delar är...?! Om ni ser honom eller Nordgren (eller båda samtidigt) låsa in sig i en husvagn med en titanskuvskatalog så är det fullt normalt.
Axxexs är sjukt fixerad i kitprylar, nästan värre än Humlan :D

Last edited:

Axxexs är sjukt fixerad i kitprylar, nästan värre än Humlan :D

En gång när jag frågade om en pryl så sa han att det var "original-kit"..:confused: :rolleyes: :D
Axxexs går igång mer på en bit najtråd som har gått i VM än ett Humlan-turbo-NOS-tanka-45-liter-på-2-sekunder-kit!

En gång när jag frågade om en pryl så sa han att det var "original-kit"..:confused: :rolleyes: :D
Axxexs går igång mer på en bit najtråd som har gått i VM än ett Humlan-turbo-NOS-tanka-45-liter-på-2-sekunder-kit!
Axxexs är VM taliban och är Humlan är Endurance taliban.

Mozz och Jorpes konstiga svammel om växlingar i filmen beror nog på olika drevning eller olika varvtider.

:tungan

:rofl

Bra film! :tummenupp

Njea bra är den inte men den är iaf annorlunda, om man tycker att det är för lite film från banan så är det inte så konstigt, oftast ser man inte mer än så här som mekaniker, man har att göra hela tiden och om man har tur hinner man iaf att se något race mellan panikmekandet.

Njea bra är den inte men den är iaf annorlunda, om man tycker att det är för lite film från banan så är det inte så konstigt, oftast ser man inte mer än så här som mekaniker, man har att göra hela tiden och om man har tur hinner man iaf att se något race mellan panikmekandet.
Jo, jag tycker faktiskt att den var bra innehållsmässigt. Mycket roligare att se depålivet än körningen på banan.

Vaddå??? Inte var det väl något panikmek för oss????:rolleyes:
Om det hade varit en hoj i en klass, men ni hade två hojar i två klasser = 4 gånger så mycket mek, dessutom hade Jorpes med sig lärlingen Tabben som jag försökte lära konsten att kränga däck, dock utan framgång.

Man vet att man tokmekar när man har en kall pizza från gårdagen i en hand samtidigt som man kränger däck, calzone funkar bra som Italiensk däckpasta, osten smörjer fint.

Bilderna från boxengazz hittar jag inte, dom ligger säkert i Jordfräs kamera.

Bifogat

• DSCF0025.JPG
    DSCF0025.JPG
    58.4 KB · Visningar: 86
Om det hade varit en hoj i en klass, men ni hade två hojar i två klasser = 4 gånger så mycket mek, dessutom
Bilderna från boxengazz hittar jag inte, dom ligger säkert i Jordfräs kamera.

Fy fasen va Axxexs e go i början när han snackar kitprykar... Såå go han e! Suveränt!!!!

Fy fasen va Axxexs e go i början när han snackar kitprykar... Såå go han e! Suveränt!!!!

GP-kit is da shit! :cool:

Du vill inte byta min del för depåboxen jag e skylldig med ett avbrutet framskärmshållare för en gaffel som bara byggdes i 10 ex till Derbis fabriksteam? Det fästet kostar 180 euro ny. Bara liite begagnad nu men har ju cool gp-historia bakom sig.. :rolleyes:

Last edited:

Och början... "the lone racer", ensam på racerbanan, ständigt sökande efter den optimala bestyckningen, alla andra sover (eller försöker åtminstonde)...
Det är vackert!!

Och början... "the lone racer", ensam på racerbanan, ständigt sökande efter den optimala bestyckningen, alla andra sover (eller försöker åtminstonde)...
Det är vackert!!
I gryningen så rullade the lone ranger ut sin knallert på ett öde Assen, dimman började att lätta och läktarna gapade tomma, den sista tuggtobaken spottades ut och gårdagens böngryta gjorde sig påmind.

Bifogat

• DSCF0015.JPG
    DSCF0015.JPG
    71.4 KB · Visningar: 74
Sweet film :tummenupp
Fifan va proffsigt det var vid eder pitbox; däckvärmarna på regndäcken och Jorpes R6 var t o m färgmatchad med soppåsen framför porten :hihi

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025