Film från Kinnekulle ring

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Jag filmade en del på Kinnekulle 5/8... en del av det håller på att renderar just nu och kommer inte upp förrän i morgon.
EDIT: ... den har renderat klart och finns här

Men tills dess: Kurvteknik? under bron (Ca 11MB)

Last edited:
Så det kan gå :D

Förresten inte för att jag kan nått om racing, men varför visar mätarn inte hastigheten?

Tur/skickligt att du inte la dig.
Dit man tittar åker man och det är svårt att inte titta på en klant som håller på att bromsa av sig i stället för att svänga :(

Hm tur att han inte körde omkull.. det hade kunnat sluta mycket illa med tanke på att ni hade hög fart oxå :näsblod

Han måste ha blivit lite rädd där :D

:rofl

Minns det som om det var igår! Nog hade man hjärtat i halsgropen där en stund. Med lånad hoj och lånad DV-kamera på tanken minns jag att jag tänkte att om jag vurpar nu så kommer de att lyncha mig...

Snyggt redigerat Mattias! :yoparty

KarateKid skrev:
DonQ ligger precis bakom Penguin och åker också av va?

Don Q körde aldrig av, utan svängde av banan senare för att försöka återuppliva mig efter hjärtattacken jag ådrog mig! Har nog varken förr eller senare hört förste man fram till en avvåkning garva på det viset... :D

En variant på detta gjorde jag oxå i fredags (5/8) på Kullen.. :3freak
Trodde först att någon hade 'råkat' filma detta och mig.. :fatta!
Sån tur man har ändå och även jag höll mig på något konstigt sätt på hjulen rakt igenom allt gräs..
Satt bara och hoppades - inga hål här nu nånstans som man inte ser utan bara känner...
:rofl

Säkert långt ifrån Penguin's & Don Q's fart, men jag kan allt lova att det kändes (efteråt) ändå..
Ett par lugna varv sen efter detta - sen på't igen... :hihi

Jag hade haft mer än hjärtinfarkt, tänk att tygla min kvartstonnare i 210-230 ut i gräset :gnissla

Råkat ut för en liknande sak när föraren framför tog just det spårvalet, dock låg jag inte så nära utan kunde enkelt glida förbi på vänstersida medans han återtog kontollen över sina nerver.

Sphyrna skrev:
Jag filmade en del på Kinnekulle 5/8... en del av det håller på att renderar just nu och kommer inte upp förrän i morgon.

Men tills dess: Kurvteknik? under bron (Ca 11MB)

:lol Fan va jag gillade denna snutt...musiken INTE minst!

TACK för gott skratt "tillverkare" å alla inblandade...

Hurumf!!! Nu har ni fått mina kamrater i rummet att titta så där konstigt på mig igen... :D

Pertan skrev:
Jag hade haft mer än hjärtinfarkt, tänk att tygla min kvartstonnare i 210-230 ut i gräset :gnissla .

Ngn mer än jag som såg när Kreuger körde av på precis samma ställe i fredags.:skrämd bland det värsta jag har sett. Han fortsatte uppför kullen där föraren i filmen stannade och korsade banan. Helt otroligt att han höll sig kvar på hojen i den farten.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Ngn mer än jag som såg när Kreuger körde av på precis samma ställe i fredags.:skrämd bland det värsta jag har sett, helt otroligt att han höll sig kvar på hojen i den farten.
Jag såg det. Och kameran såg i alla fall rester av det eller vad man ska säga. Men den filmsnutten har jag inte fixat än...
Han nöjer sig liksom inte med att vara snabb på banan. Han ska prompt vara det i terrängen också. Nåt slags hävdelsebehov kanske :confused:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph