Film: Ducati Streetfighter S piskad på landsväg

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Jag vill oxå Uieeela i utgångarna :) Men de bara släpper!

Jösses, muttersvängar, och noll gaskontroll...storduccarna kräver verkligen lite feeling för känsla, han hade ingen alls.

Det är så, man är skitsnabb på sitt tangentbord samt i depån, men när man väl ska ut på banan så har man alltid ett gäng ursäkter på lager. :tummenupp

Är väll ingen i tråden som påstår att man kör bättre än honom dock tror jag alla som gått någon utav SMC kruser har bättre gaskontroll.....

БОБАН;4924077 skrev:
Vadå? Det stämmer ju man hör klart och tydligt att hans gaskontroll suger, av och på mitt i kurvor betyder bara att man kommer ramla för eller senare.

Sen tyckte jag det lätt som att han växla mitt i en kurva någong gång också? Hur smart är det? Man brukar göra det innan man svänger in.

Sen att videon är bra filmat osv är en helt annan sak.

Bobane, han växlar ner i en kurva - ser klart att det är ett misstag... för det gör han annars inte? Av och på på gasen händer nog alla när de kör landsväg.... i en kurva.

Och ja... alla är sjukt duktiga bakom tangentbordet - där inte ens hälften knäskrapat på gata än.

Och ja... alla är sjukt duktiga bakom tangentbordet - där inte ens hälften knäskrapat på gata än.

Så definitionen på att kunna köra är att skrapa knän? Tjoflöjt. :rolleyes:

Du hittade en video du tyckte var ball. Andra tyckte att den inte var lika ball. Handskas med det och väx upp, för fan.

Haha.. vafan.. knäskrap, och framförallt knäskrap på gata... är det måttet på att köra bra?

Ta och kika på vilken fototråd som helst från t ex "Bulten" och kika lite på sittställningen på många av dem som knäskrapar... fundera sen på om du tror att de kör bra..

Jag väljer helt medvetet att inte köra så hårt på gata så det skrapas puckar.. betyder det att jag kör dåligt?

just knäskrap är ju den sämsta "kör bra"-mätaren som finns.. handlar ju till 95% bara om att hänga av som fan.. går att göra i 30kmh, säkert lägre..

Last edited:
БОБАН;4925188 skrev:
Är väll ingen i tråden som påstår att man kör bättre än honom dock tror jag alla som gått någon utav SMC kruser har bättre gaskontroll.....

Neh, jag bara skrev hur det brukar vara för mig, man ser toksnabb ut i depån men på banan så går det inte lika snabbt.
Ja, jag hoppas att de som gått smc-kurs har bättre gaskontroll än så, annars bör dom nog gå om det steget :)

Bobane, han växlar ner i en kurva - ser klart att det är ett misstag... för det gör han annars inte? Av och på på gasen händer nog alla när de kör landsväg.... i en kurva.

Åk några kurvor med mig så kan jag visa dig en del.
Och knäskrap på gatan... eller bana.. Det är inte speciellt svårt. Och det behöver inte en gå fort.
Jag är heller inte speciellt impad av killens körteknik... Men cool film iaf.

Orkar inte engagera mig i om han kör bra eller dåligt..regerade dock på det andra har skrivit men var inte det tråden handlade om utan hojen..ducati streetfighter är riktigt najs, kanske blir en sån när min hertig har gjort sitt och ducatin har sjunkit i pris lite :)

Haha.. vafan.. knäskrap, och framförallt knäskrap på gata... är det måttet på att köra bra?

Ta och kika på vilken fototråd som helst från t ex "Bulten" och kika lite på sittställningen på många av dem som knäskrapar... fundera sen på om du tror att de kör bra..

Jag väljer helt medvetet att inte köra så hårt på gata så det skrapas puckar.. betyder det att jag kör dåligt?

just knäskrap är ju den sämsta "kör bra"-mätaren som finns.. handlar ju till 95% bara om att hänga av som fan.. går att göra i 30kmh, säkert lägre..

Hehe P-G gör det i 20 blås med sin busa :tungan

http://vimeo.com/4420044

Last edited:
Skön film med en ruskigt snygg hoj, men "piskad" var nog lite fel rubrik :krama

Det är så här man piskar(plågar) en ducati, den skulle ju hålla hela filmsekvensen:)
Men sen märker man klipp i filmen, då var de nog ute med loctite och fäste lite lösa muttrar.:tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT