Film: Ducati Streetfighter S piskad på landsväg

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ser ut att vara riktigt kul!

[YOUTUBE-ID]yQ4JBist-SU[/YOUTUBE-ID]

Har han nyss lärt sig att knäskrapa :va Skönt ljud men lite mer fart vill man ju gärna se, även om den där vägen kanske inte är den bästa om man ser till tidigare åk...

Körningen ser ju trevlig ut.
Men hojen ser lite "goofy" ut bak tycker jag.. ser inte färdigbyggd ut..

Jäklarns vad han kränger till vid ca 1.40, duttar han till på frambromsen eller vad håller han på med?

Så typiskt SH - en kommenterar körtekniken negativt så ställer alla in sig i ledet och gör detsamma.

Gå fixa er en egen åsikt.

Och den kurvan där det rycker till vid 1.40... den kurvar är ovanligt hal då det är sjukt många som vurpar på den. Och försök köra en 1098cc v-twin med helt jämn gaskontroll i kurvor på LANDSVÄG när man ligger och skrapar knä sådär.

Så typiskt SH - en kommenterar körtekniken negativt så ställer alla in sig i ledet och gör detsamma.

Och den kurvan där det rycker till vid 1.40... den kurvar är ovanligt hal då det är sjukt många som vurpar på den. Och försök köra en 1098cc v-twin med helt jämn gaskontroll i kurvor på LANDSVÄG när man ligger och skrapar knä sådär.
Så det är svårare att ha jämn gas på landsväg än på bana? Hmm, intressant...

Aha, tack för förklaringen.
Angående att man börjar kommentera körstil, skriver någon någonting om det så blir det naturligt, IAF för mig, att man kollar lite extra på det. Var väl inge anmärkningsvärt annat än krängandet tyckte jag. Såg stabilt och fint ut även om han inte hade full gaskontroll.
Verkar helt klart vara sjukt härlig hoj dock.

En polare hade likadan hoj för ett tag sen,han körde ryckigt han med. Kanske kan va läge med högre växel då?
Bara en tanke.
Dock skön film,skulle gärna svänga runt där själv.

Vadå? Det stämmer ju man hör klart och tydligt att hans gaskontroll suger, av och på mitt i kurvor betyder bara att man kommer ramla för eller senare.

Sen tyckte jag det lätt som att han växla mitt i en kurva någong gång också? Hur smart är det? Man brukar göra det innan man svänger in.

Sen att videon är bra filmat osv är en helt annan sak.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT