Film: Det sjukaste jag sett inom motorsport.

Fy fan! De där lilla vita monstret som studsade fram med Remus loggan bak var klart coolast! Där snackar vi drag!

Mycket underhållande!! Inte speedad enligt min mening.

Är det nån som vet vart man kan ladda ner "Grupp-B" filmer?? (inte dc++)

vikka dårar,, helt orädda ju,, :yoparty :Bugar

snart kommer la ngt smartarsle å säger att det e PhotoShopppat åså :kocko

Nej det är inte speedat! Grupp-B bilarna är det grymmaste som har körts. Snackar 600-700 Hk på runt 1000 Kg och fyrhjulsdrift. Ladda ner filmen "The World's Greatest Rally Cars" så får ni se vilka bestar det handlar om.

Den vita bilen är en Lancia Delta S4, en annan va klassikerna är Ford RS200

xtreme skrev:
Fy fan! De där lilla vita monstret som studsade fram med Remus loggan bak var klart coolast! Där snackar vi drag!

Jo Lancia har alltid legat mig varmt om hjärtat, men han verkar köra med ban-sättning på fjädringen, vilket kanske inte är så lyckat på vanliga vägar, om han hade satt upp bilen för asfaltrally skulle den ha gått betydligt snyggare in i böjen, riktiga backåkare kör dessutom lite hårdare bak än för vanligt rally, eftersom mycket vikt förskjuts bakåt.

toca1 skrev:
vikka dårar,, helt orädda ju,, :yoparty :Bugar

snart kommer la ngt smartarsle å säger att det e PhotoShopppat åså :kocko

Kanske inte photoshopat men garanterad filmat framför en bluescreen :hihi

Respect för de som vågar framföra fordon i de där farterna, speciellt då omgivningarna är något speciella och skiljer sig en del från motorvägar och breda banor.

Renault 5 -82a
Bra klipp i bilen.....

Bifogat

• DM32-6.jpg
    DM32-6.jpg
    53.3 KB · Visningar: 118
min arb ledare har fått prova den här som varit i bilsport, en ford med mittmonterad skit, grupp b rally. Han provade väl gasa ordentligt några gånger men då han kom tillbaks så låg han på tomgången för att han inte vågade gasa.

Formel3000 på bergsväg, så underbart jävla sinnessjukt.
Jag har svårt att tro det är uppspeedat, har åkt med WRC-bil på asfalt, och kört sett både f3000 och f1 live, och de har så sjukt grepp i kurvorna att det knappt verkar troligt.
Det sjuka i de här filmerna är ju att det är landsvägsrace, eller snarare ko-stigs race. Tror iofs inte de är uppe i några 300 på de här vägarna, men "bara" 200-250km/h på de här vägarna är ju lika med warp-speed.

oFFkeFF skrev:
Formel3000 på bergsväg, så underbart jävla sinnessjukt.
.

Bara fransmännen och tyskarna som kan hitta på nåt dyligt.
Dom har ju inte fegat förr om man säger så.. :hihi

när jag vinner mina miljoner så skall något av det första jag köper vara en R5 turbo 2'a , en svart.

jaja men f3000 är inge speciellt jämfört med f1 ;) men asså köra vid bergväggar aa då är du fan lika go i skallen som no1 mellan långtradare å barnen hemma som väntar på han... :) ha en trevlig kväll

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard