Filmen var såvitt jag kunde se inte ett dugg fejkad.
Jag har ett förflutet inom (bil)motorsport sedan 17 år tillbaka, och rallybilarna vi ser här är dom gamla monstren som hade mittmotor med +700 hk på ibland så lite som 650 kg, detta i kombination med fyrhjulsdrift.
Dom förbjöds just för att det gick att köra så oerhört fort med dom att inga skyddsburar i världen hjälpte vid en avåkning, ett flertal förare/kartläsare och åskådare dog under den här perioden.
Ett kort tag efteråt gick bilarna att använda i rallycross, Per Eklund tror jag det var, hade en MG-metro med över 600hk
Numera tror jag inte ens att dom går att använda till backtävling, vilket får mig att undra om inte den här filmen är gammal, eller om dom har andra regler utomlands.
Formelbilarna har jag inga egna erfarenheter av.
Edit:
Citat från
http://www.stormloader.com/groupb/ :
"For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. "