[FILM] Det kan hända oss alla

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Vet inte om det redan finns (har letat, och hittade inte detta)

Ser så himla klassiskt ut men samtidigt tänker jag på att det kan hända mig och alla andra när som... Usch...

OLYCKAN

Så där ja, gick det inte lite väl fort förbi in och ut farterna :confused:

Det tror jag att jag sett här tidigare, men strunt i det.
Hur som helst en skrämmande film, MEN inte så smart att hålla runt 100 i samhällen.

CeltaniC skrev:
Vet inte om det redan finns (har letat, och hittade inte detta)

Den har varit uppe tidigare...

Men det gör inget.

Har man kört bil i detta läget så har det blivit bucklor och blåmärken.
Åker man hoj så får man jääävligt ont överallt.
Och det är så jäkla lätt hänt att nån sticker ut fronten mitt framför hojen när man kommer farandes..... :3freak

CeltaniC skrev:
det gick lite fort ja.
Förra gången den var uppe stegade jag igenom sekvensen och räknade ut ungefärlig hastighet. Mellan 70 och 80 km/h kör MCn. Från att bilen börjar svänga till kollisionen tar det ca 1 sekund, så MC-föraren reagerar precis innan kollisionen.

Nu kom jag på en idé. Man skulle göra ett överraskningsparty för polarn då man övertygar han att köra 100 km/h förbi en mack! Sen står vi där och väntar med en småbil och kör ut när han kommer. Vilken överraskning det måste bli! :) Vad säger ni? :cpparty

Vantskruv skrev:
Nu kom jag på en idé. Man skulle göra ett överraskningsparty för polarn då man övertygar han att köra 100 km/h förbi en mack! Sen står vi där och väntar med en småbil och kör ut när han kommer. Vilken överraskning det måste bli! :) Vad säger ni? :cpparty

Jag säger det sällan så här om folk, men jag tror inte att du har allt hästar hemma! :kocko Jag hoppas verkligen att det är ett skämt!

Det som skrämmer mig mest i filmen är att ingen verkar reagera på vad som har hänt! Killen på hojen verkar ju ha flugit rakt ut i gatan, fullt synligt, men folk bara kör runt alltihop! :(

Hoztic skrev:
Jag säger det sällan så här om folk, men jag tror inte att du har allt hästar hemma! :kocko Jag hoppas verkligen att det är ett skämt!

Det som skrämmer mig mest i filmen är att ingen verkar reagera på vad som har hänt! Killen på hojen verkar ju ha flugit rakt ut i gatan, fullt synligt, men folk bara kör runt alltihop! :(

Självklart jag menar allvar. Men måste sätta lite spänning på tillvaron i livet. Det är ju det vad hojåkning är till för! ;)

:3freak

Bearing skrev:
Förra gången den var uppe stegade jag igenom sekvensen och räknade ut ungefärlig hastighet. Mellan 70 och 80 km/h kör MCn. Från att bilen börjar svänga till kollisionen tar det ca 1 sekund, så MC-föraren reagerar precis innan kollisionen.
Jag provade precis samma sak och det ser snabbare ut än det faktiskt. Man blir lite lurad för det ser ut som det går snabbare men jag tror att det ligger där med ngnstans.

Hoztic skrev:
Ja det slog mig med! vafan dom kan väl springa fram och kolla! inte fundera på om dom ska in och handla sitt paket cigg före eller efter..... :fatta!

Hoztic skrev:

Jag tror faktiskt inte bilisterna fattar vad som händer.

Vantskruv skrev:
Nu kom jag på en idé. Man skulle göra ett överraskningsparty för polarn då man övertygar han att köra 100 km/h förbi en mack! Sen står vi där och väntar med en småbil och kör ut när han kommer. Vilken överraskning det måste bli! Vad säger ni?
Hoztic skrev:
Äh, ta och kolla igenom Yrrol - en kolossalt genomtänkt film så ser du att han skämtar.
:)

"Man kanske skulle baka en jättestor kanelbulle..."

Och den klassiska varianten oxå bil vs mc när bilen svänger vänster.
Inte sissta gången man kommer att få se det.Det sjuka är ju alla som
bara åker förbi och tittar,damen eller vad det är som går lite lugnt fram
för att titta tills hon ser att det ligger någon där borta då får hon lite
fart på benen.

Eller som njelger säger ingen som riktigt uppfattar vad som hänt.

Hoztic skrev:

Tror man kan bli chockad kanske, folk kan reagera konstigt men visst såg det konstigt ut med bilarna( bara åker )

Äckliga bilister som bara kör vidare som inget hade hänt, dör han senare på akuten så är de fan nästan "medhjälp till mord" att inte göra nått.

Bilisten som "blev" påkörd är ganska troligt i chock, så att han/hon inte reagerar kan man förstå till viss del med de andra bilisterna som håller på att få en människa flygandes rakt in i vindrutan verkar ta det med en nypa salt.

Bensinstationens namn avslöjar att vi är i USA och man kan ju tänka sig att bilsterna inte var sugna på att missa en måltid (läs hamburgare) och körde snällt vidare.

Neb Jones skrev:
Äh, ta och kolla igenom Yrrol - en kolossalt genomtänkt film så ser du att han skämtar.
:)

"Man kanske skulle baka en jättestor kanelbulle..."

Jag har sett Yrrol, jag har även sett en annan rolig film. Det var också ett misstag, jag trodde det var en filmatisering av taxeringskalendern 1937, förlamad av chock blev jag sittade framför tv'n hela filmen. :rolleys:

Att skämta om hojbröder som kör ihjäl sig anser inte jag hör hemma på ett hojforum, eller någon annanstans heller för den delen. Sen må jag anses vara en riktig tråkmåns, men det skiter jag i ;)

Vantskruv skrev:

Också kanske man kan ha lite svanljud i bakgrunden.... också blir det mörkt... eller nått...

Var det den du tänkte på när du skrev det inlägget?

Jag har upplevt exakt samma sak, men då med ett lite dolt krön och en parkering istället för en mack, och mycket lägre farter. Man blir bra överraskad när bilfan helt sonika svänger rakt över vägen utan någon som helst tanke på vad som kommer åkandes i andra filen. Jag hann stanna, men inte förrän en massa rullgrus hade dragit ner mig på marken. I smärre chock samlade jag upp alla smådelar som trillade av hojen och åkte därifrån :3freak .

Läskig film. Han verkar inte märka bilen överhuvudtaget...

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back