Film: Arlanda Test Track 18/9

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Då har man äntligen kört på Arlanda Test Track!

Tyvärr så var ju vädret lite "sådär".. men vi fick iaf 2 "torra" pass, och jag är kanonnöjd med dagen! Riktigt rolig bana, mkt bekanta människor och bra arrangemang.

Här är iaf en film från något av de första passen i medelgruppen.

Ingen spektakulärt bra körning, men ni ser iaf banan.
Ganska kul att se hur man irrar runt i början och knappt vet vart man är, med taskiga spår och tidiga svängpunkter som följd.. men att man faktiskt lär sig nåt och kör bättre mot slutet :)

Men ändå så är det tjusningen med banåkningsgrejen, det finns alltid nånting man kan göra bättre!

Klippte bort de 2 mastervarven samt målflaggsvarvet då tuben bara tillåter 15 min film.

[YOUTUBE-ID]AyTqgG6ENWU[/YOUTUBE-ID]

edit: till de som körde mellangrupp så finns ett till klipp här.. dock blötare, så körningen är sämre/långsammare.. slänger upp det ifall någon som vill se sig själv har fastnat: http://www.youtube.com/watch?v=ixkK0wQR3Pw

Last edited:
min första tanke var, varför går det så sakta? sen kom jag på att man kanske inte kan/får köra om hur som helst med tanke på att alla kanske inte är förberedda osv.

annars kul att se banan jag bara läst om hitills.

min första tanke var, varför går det så sakta? sen kom jag på att man kanske inte kan/får köra om hur som helst med tanke på att alla kanske inte är förberedda osv.

annars kul att se banan jag bara läst om hitills.

Det är fri omkörning efter de 2 första varven.. men blött, kallt, och en bana man knappt hittar runt på är nog den största anledningen + att jag är feg och talanglös :)

Japp, tanken var att visa banan! Åk dit och testa 2011, sjukt kul!

Det är fri omkörning efter de 2 första varven.. men blött, kallt, och en bana man knappt hittar runt på är nog den största anledningen + att jag är feg och talanglös :)

Det lär jag göra... En kompis/bekant(Håkan) är instruktör på smc's kurser.

Jag tycker att det är bra att du kör med insidan av pannbenet Peter, själv ser jag fram emot att köra banan nästa år. Det är ju faktiskt en trafikövningsbana, vad jag är nyfiken på vilka övningar ni gjorde och hur du utvecklades under dagen. :tummenupp

Kul!

Helkul att se, Peter.
Synd att Janne hade rätt - Vi sitter stela som pinnar på sadeln. (å andra sidan var det här ju bara förmiddagen . . .)
Det var vansinnigt kul att köra banan i alla fall. Jag kommer igen!
Johan

Var filmen från snabbgrupp? :näsblod

Jaja så länge man har kul! :tummenupp

\Masonit

Nej, medelgrupp på blöt och kall bana. Tror att 'psxcare' har lagt ut filmer från snabb grupp från Söndagen som var solig nånstans...

Helkul att se, Peter.
Synd att Janne hade rätt - Vi sitter stela som pinnar på sadeln. (å andra sidan var det här ju bara förmiddagen . . .)
Det var vansinnigt kul att köra banan i alla fall. Jag kommer igen!
Johan

Jag tror och hoppas att du kom med i bild vid några tillfällen iaf!

Håller med! Riktigt skoj! Då hoppas jag att vi ses 2011, på ett soligt och torrt Arlanda.. :)

Last edited:
Jag tycker att det är bra att du kör med insidan av pannbenet Peter, själv ser jag fram emot att köra banan nästa år. Det är ju faktiskt en trafikövningsbana, vad jag är nyfiken på vilka övningar ni gjorde och hur du utvecklades under dagen. :tummenupp

Hehe,, ja.. mina "horn" är ganska vattenkänsliga :)

Hmm. jag körde steg 4, där är det ganska individuella övningar faktiskt, och lite beroende på hur långt man kommit i sin körning så kan det handla mer om att "nöta" och att finslipa än att köra så mkt övningar som det kan vara i de andra stegen.. man får välja lite själv helt enkelt (även om instruktören givetvis säger till om han/hon ser nåt konstigt).

Jag hade tur och fick köra med en instruktör som jag tycker är riktigt bra, och som jag haft som instruktör 2 gånger tidigare den här sommaren, då funkar den individuella coachingen utmärkt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra