Film-2 Gotlandring 2009

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja det är inte helt lätt detta med gruppindelningarna. Speciellt med licensgruppen kan jag tycka. Jag kör min andra sässong med licens, tävlar inte utan kör så många kvällsträningar jag hinner/ har råd med ( 2 barn, hus osv) lyxar till det med actionpics körningar varje år på gotland.

Har banhoj för att det är bana jag vill köra, sen har jag inga ambitioner på att bli snabbast, bara snabbare..

Jag är själv en av dom långsamma förarna i licensgruppen och hoppas att man inte är i vägen för någon. Men en dag ska jag också bli snabb...

Tummen upp för filmen! :tummenupp Ett nöjje att sitta och kolla när ni kör, där kan man lära sig något.
 
Det ser ut som vissa står stilla på rakorna..någon ser lite halsvår för dig att passera, men sen inser man bara att du "rekar" läga och kommer som en slangbella förbi:)Var det snabb grupp verkligen:vaTusan var det går iaf:tummenupp
 
Fin film Eskil. Skönt flyt :tummenupp Det har byggts en del sen jag var där sist!

Lägger in lite mer Gotlandsfilm med både musik och motorljud för alla er som gillar Ringen om det går bra?

Sub 1:40 på en gammal 750 år 2004 innan det ens var färdigasfalterat (usch vad det åt upp däck där). Har tack vare SMC lärt mig mycket bättre körteknik sen dess. Kanske dags att åka dit igen? Bullerkrav nu?

[YOUTUBE-ID]1tJEd8whDRE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nu var knappast tanken att den här tråden skulle handla om Actionpics som arrangör, men så blir det ibland.

Har åkt fler bandagar med AP än jag kan minnas och de har utan tvekan det mest professionella upplägget jag varit med om och det är nog därför de är populärast och har flest deltagare.

Till Eskilsson och Petter: Jag anar en viss bitterhet i flera av er inlägg och det är inte så klädsamt om ni nu ska representera Actionpics som instruktörer.

Ni undrar varför så få deltagare kommer fram till er och ber om hjälp. För att förklara det utan att vara otrevlig kan jag nämna en god vän som körde som instruktör för AP för ett par år sedan. Han hade folk som han "undervisade" i princip varje pass och folk kom hela tiden och frågade honom om råd. Han är en väldigt ödmjuk kille utan hävdelsebehov och det var nog därför så många ville ha hans hjälp.
Ni kanske ska fundera på vad ni själva kan göra för att bli bättre instruktörer så att fler kommer till er och ber om hjälp.
(Att säga saker som att man kan köra som instruktör i lugna gruppen med sin minimoto är inget som en deltagare vill höra oavsett om det är sant eller inte.)

Angående ambulansen och att någon skulle uppehålla resten av deltagarna är det ju på gränsen till osmakligt. För oss som tävlar är krascher inget märkvärdigt men jag minns själv första gången jag kraschade och då var jag inte så kaxig. En deltagare som gör sin första vurpa kan uppleva det som väldigt jobbigt och då är det bra att bli lugnad av sjukvårdspersonal som ser över och plåstrar om.
Ett alternativ är att deltagarna betalar mer och att man har minst 2 ambulanser på plats.

Att folk kör av, att det blir uppehåll och förseningar är helt normalt på en bandag och inget unikt. Vill man undvika det är det bara att hyra banan själv.

Personligen vill jag att instruktörer ska vara väl synliga på banan och i depån samt föregå med gott exempel. Att ta av sig västen och ge sig ut i snabba- eller licensgruppen är helt okej men att med väst fara omkring och skrämma upp folk som försöker koncentrera sig på sin körning är inget som instruktörer ska ägna sig åt.

Om någon undrar så känner jag både Petter och Eskil samt är god vän med Lillan och Marcus :)
 
Ni undrar varför så få deltagare kommer fram till er och ber om hjälp. För att förklara det utan att vara otrevlig kan jag nämna en god vän som körde som instruktör för AP för ett par år sedan. Han hade folk som han "undervisade" i princip varje pass och folk kom hela tiden och frågade honom om råd. Han är en väldigt ödmjuk kille utan hävdelsebehov och det var nog därför så många ville ha hans hjälp.
Ni kanske ska fundera på vad ni själva kan göra för att bli bättre instruktörer så att fler kommer till er och ber om hjälp.
(Att säga saker som att man kan köra som instruktör i lugna gruppen med sin minimoto är inget som en deltagare vill höra oavsett om det är sant eller inte.)

Nja det stämmer inte riktigt.
Jag tror inte deltagarna har svårt att prata med mig och Petter.
Vi har faktiskt ganska mycket folk i vårat tält som frågar om hjälp.
Dessutom har vi witebordtavla och pennor så vi på bättre sätt kan hjälpa alla som kommer till oss. Vilka andra instruktörer har det?
Och det är oftast inte i våran grupp som problemen uppstår.
Vi hade den gruppen med minst krasher båda helgerna på gotland.
 
Last edited by a moderator:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top