Filmälskare & Klassisk-musik-älskare, lyssna!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Skulle vara roligt om man fick feedback på den klassiska musik man jobbat med ikväll me de nya avancerade samplingarna...

http://www.kaymusicproductions.se sedan "Demo", sen den översta låten "Deserted Symphony"...

Feedbacken jag vill ha är angående om det låter verklighetstroget eller ej... samplingarna är individuellt inspelade från stråkar osv på en hel symfoniorkester och är väldigt avancerade uppbyggda och inspelade många gånger i olika "hårdheter" o vibrato. Helt underbart att använda detta nu i sina produktioner, så håll till godo, var bara tvungen att "visa" det...
Skriv nu vad ni tycker! Låter det "Filmiskt"? :confused:

Helt klart filmiskt! Och bra, riktigt bra :tummenupp Lite "snart kommer nåt spännande hända musik", typ. De flesta instrumenten låter bra men en grej som jag tänkt på även när jag lyssnat på några andra låtar du gjort är att att varje instrument känns liksom frilagt från resten av låten. Vissa instrument funkar ju bra, t.ex. pukorna (?) i slutet kommer in snyggt medans cembalon eller vad det kan vara låter lite för "hårt" i förhållande till resten av låten i mina öron. En tätare ljudmatta hade nog passat bättre i en sån här låt, om du förstår vad jag menar Det kanske är ett medvetet val? Låter iaf inte speciellt "syntetiskt" om man inte vet att det är gjort på en dator.

Svårt för mig att komma med vettig kritik iofs, är ingen musiker på nåt sätt. Verkar förresten stå fel låtlängd på sidan, 3:14 istället för 0:56 (samma som låten under).

Coola Ola skrev:
Helt klart filmiskt! Och bra, riktigt bra :tummenupp Lite "snart kommer nåt spännande hända musik", typ. De flesta instrumenten låter bra men en grej som jag tänkt på även när jag lyssnat på några andra låtar du gjort är att att varje instrument känns liksom frilagt från resten av låten. Vissa instrument funkar ju bra, t.ex. pukorna (?) i slutet kommer in snyggt medans cembalon eller vad det kan vara låter lite för "hårt" i förhållande till resten av låten i mina öron. En tätare ljudmatta hade nog passat bättre i en sån här låt, om du förstår vad jag menar Det kanske är ett medvetet val? Låter iaf inte speciellt "syntetiskt" om man inte vet att det är gjort på en dator.

Svårt för mig att komma med vettig kritik iofs, är ingen musiker på nåt sätt. Verkar förresten stå fel låtlängd på sidan, 3:14 istället för 0:56 (samma som låten under).

Tack för kritiken! :) Ja det är bland annat det som är en svårhet, att få det att låta "tjockt" och homogent... Nu har jag använt lite samplingar som är inspelade fler på en gång, så då blir det naturligt mer tjockt ljud. Förstår vad du menar... kräver många års träning :) Tack för kritiken. Ska ändra tiden på sidan me!

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back