Filip Backlund Trackdays - Häng med oss och gör 2013 till ett fantastiskt racingår

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Ort
Karlstad
Hoj
Honda cbr rr 954
Jag har en liten fundering, körde med er förra året och tyckte de var kanon, så kanon att min sambo fixa en bandag med er på Mantorp till min 25år present :) nu till kruxet, var och köpte mig en banhoj (äntligen) regbar men anställd, måste jag byta grupp, går de och får jag köra med den ? Skulle åka i snabb grupp men den andra hojen .
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag har en liten fundering, körde med er förra året och tyckte de var kanon, så kanon att min sambo fixa en bandag med er på Mantorp till min 25år present :) nu till kruxet, var och köpte mig en banhoj (äntligen) regbar men anställd, måste jag byta grupp, går de och får jag köra med den ? Skulle åka i snabb grupp men den andra hojen .

Det beror ju på vad den jobbar med, är den verksam i den offentliga sektorn platsar den inte i snabb grupp.
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
In och boka.. Jag laddar upp med en ordentlig BBQ på kvällen, lite rock n roll på stereon ska vi nog oxå fixa..
image.jpg
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Jävla bra dagar!! Tack!
Körde så ögonen blöder, ligger raklång i soffan nu!
Kocken var ok han med..
:D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo kul som attans :banana :banana

Drog upp en film med musik från en V4a .. i gatreggad .

Filip.. jaa trevlig prick denna där :rock

Lyssna o njut :yoparty

 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En liten Filip-anekdot.

Jag satt på jobbet med kompisen som också är raceskadad och snackade såna här väsentliga saker över en kaffe som däckstryck, spårval och suget efter ett bra loggningssystem. Så frågar vår unga kvinnliga (jätteunga :brynad) kollega om det är dyrt. Varpå vi kort drar nån jämförelse men samtidigt säger att det är "ok" på vår rookie-nivå, men blir CP-dyrt så fort man kommer upp i elittempo där det går 4 set däck per helg osv..

Ho säger då: "Jag känner en kille som kört en del, ni kanske vet vem det är? Min kompis kille (eller ex. kanske det var).. Filip heter han, Backlund tror jag. Vet ni vem det är?"

Haha.. Blev så ställd. Lite som att fråga en fotbollsnörd om de vet vem Zlatan är ungefär :hihi

Hon hade nog inte riktigt fattat hur bra Filip var innan. Mer än att han "tävlade mycket och så..."
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Lite film också från alla pass i Snabb grupp. Går händelserna i förväg och ber om ursäkt om någon tyckte att nån omkörning blev lite tajt! Var tyvärr lite för stor hastighetsskillnad i gruppen.

Pass 1

Pass 2

Pass 3
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej på er alla! Här kommer en liten trackdays rapport från två toppen dagar senast på Mantorp Park.

Filip Backlund Trackdays – Mantorp Park 11-12/7

Under ett soligt Mantorp Park kunde vi nu återigen aktivera och köra två dagar till ur vår trackday kalender.
Efter premiär dagarna nere på Ring Knutstorp för närmare en månad sedan så kom vi till Mantorp Park med ett stort leende. Det var äntligen dags för ytterligare två dagar!

Väderleksrapporten inför båda dagarna visade stora solar och bra temperaturer, vilket vi även fick.
Dag ett rullade på fort och från att ha fått välkomna alla våra kära gäster till att dagen tog slut kändes som vi knappt hann blinka. Inga större incidenter förutom någon liten marksyning men annars toppen rakt igenom.

BBQ-party

Torsdags kvällen avslutades med en fantastisk BBQ-buffe som Anders (Trulle) Trulsson från Big Buddha anordnade åt alla som fanns kvar på plats. Vi blev närmare 40 personer som fick avnjuta alltifrån kött, biffar, korvar, potatisgratäng, hemma gjorda såser med mera. Helt underbart var det och tusen tack till dig Anders som gjorde vår dag lite extra!

Dag två möttes vi av ytterligare toppen väder, snarare snäppet varmare än torsdagen. Ett härligt gäng med människor som kom och signade in sig som alla gjorde sig förberedda för en dag ute på banan.

Under fredagen hade vi tre stycken krascher men ingen större eller några skador heller vilket alltid känns skönt. Dagen rullade på lika fort som dag ett och snart så var dagen tyvärr över och vi alla fick lov att börja packa ihop cirkusen och åka vidare.

Custom-gänget

Under fredagen så dök det in två härliga grabbar på varsin custom-hoj som skulle vara med och gasa med oss. Ni är våra två första custom kunder så ett stort tack till er. Det var väldigt roligt att se att även ni ville vara med och gasa med oss och jag hoppas att vi ses på fler av våra dagar.

Ny Race-weekend

Nu närmast så väntar ytterligare en race helg för mig och denna gången ska vi besöka Brands Hatch. Senast vi besökte Brands Hatch i England så var jag tvåa, slagen med endast 46 tusendelar. Denna gången ska vi ändra på det!

Ni kan alla följa min framfart i England via min facebook, twitter, instagram, youtube samt min hemsida.

Ett Stort Tack till

Jag vill passa på att tacka alla partners som är med på våra dagar och gör dom så bra som vi bara kan.
Även ett stort tack till alla personer i teamet som är med och hjälper till, SMC:s alla instruktörer och självklart alla andra kära personer.

Sen avslutningsvis, Ett Stort Tack till alla Er som är med på våra dagar och kör hoj tillsammans med oss. Jag hoppas Ni alla har det minsta lika roligt som oss! 

Tills vidare önskar jag er en toppen tid så hörs och ses vi inom kort igen.

Mvh
Filip Backlund
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Lycka till på Brands Hatch och tack för en riktigt trevlig dag Filip!
Skönt att man fått upp tempot lite i år så att man slapp känna sig som ett rundningsmärke när du kom med skjuts. I år kom jag tom ikapp dig nån gång. ;)

Det enda jag har att gnälla på från helgen var att information bland dom inblandade kan bli mycket bättre. Pratade med flaggvakter och instruktörer som ingen kunde svara på frågor, utan alla hänvisade till dig. Dig var det ju svårt att fråga när du var ute på banan. Främst gällde det två incidenter som blev lite tråkiga, dels att hojar släpptes ut på banan medans funktionärer var ute på banan och dels att sista timmen med "öppen depå" blev avflaggat 20 minuter innan utsatt tid. Ingen info om varför. Lite trist, men i övrigt ett bra arrangemang. :)
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Emil!

Hoppas allt är bra och att allt rullar på som det ska.

Ber om ursäkt för lite sent svar men vill också passa på att Tacka för Mantorp dagarna.

Det är alltid bra med lite kritik, därav kan vi lära och förhoppningsvis göra bättre. Som du säger så var jag ute på banan mesta dels och jag vet ju tyvärr inte riktigt vad det var för något du ville ha hjälp med heller eller om våra flaggvakter kunde hjälpa dig med det. Hoppas att det löste sig iaf.

Till nästkommande år så kommer vi att göra lite förändringar och jag hoppas att det mesta ska vara klart i god tid så ni alla kan se vad vi tänkt oss! :)

Du får hade så bra tills vidare Emil så både hörs och ses vi inom kort igen.

Mvh

Filip
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
16-17 september körs vi våra två sista Trackdays dagar för 2013!

Hej på er allesammans!

Jag hoppas att ni alla har det bra och att allt rullar på som det ska så här när sensommaren är kommen.

Vi har under året hittills haft möjligheten att genomföra 6st Trackdays dagar, två stycken på Ring Knutstorp, två stycken på Mantorp Park samt två stycken på Karlskoga Motorstadion.

Nu närmar vi oss med stormsteg våra två sista dagar och denna gången besöker vi återigen Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen).

För att uppdatera er alla lite om situationen så finns det fortfarande platser kvar i samtliga grupper.

Ni kan antingen gå in via vår trackdays hemsida och boka er plats för att på så sätt bli garanterad en plats eller alternativ komma på drop-in och betala er plats direkt på banan.

På länken nedan kommer ni till vår hemsida:

http://trackdays.filipbacklund.se/

Om ni har några funderingar eller liknande så kan ni antingen skicka ett inlägg här på tråden, PMa mig här på sporthoj eller alternativ skicka mig ett mail på: filip@backlundracing.se

Tills vidare önskar jag er alla en trevlig tid och på återseende.

Mvh

Filip Backlund
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Ser fram emot de sista 2 dagarna på Gelleråsen med er! Har haft förmånen att få vara med på alla dagar utom en i år :)

Riktigt lärorikt, bra gäng och framförallt så har vi ju haft strålande sol och så har vi väl planerat att det skall bli även på dessa dagar ;)

Vi ses den 16-17 september! :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har 2 plats i box mån-tisd. om någon är intresserad, hoppas det iaf., mailat men inte fått svar än. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top