Fildelningslagen genomklubbad!

En korkad sak är att de räknar en nerladdad film eller skiva som en förlorad inkomst, i själva verket tror jag det är mycket långt ifrån sanningen eftersom många kommer sluta ladda ner bara och inte köpa så många fler skivor och filmer i vilket fall, som jag tex.
Dessutom håller det hela inte de kan inte hindra att folk delar filer som är fria eller gratis, hur tusan ska de kunna hålla reda på alltihop egentligen, nya former av delning med krypteringe leler liknade kommer dyka upp.
Nä de har gjort bort sig, det är nya tider nu.

Jag håller med om att äga orginalen alltid är det roligaste, men när jag bara har lust att kolla upp det ena eller det andra så går jag ju inte och köper skiten för att kolla det om det är bra.

Om Upphovsrättsorganisationerna blir framgångsrika i sitt uppdrag kommer nog en och annan att fundera på varför det behövs mer än 0.5Mbitsuppkoppling en tid framöver?

Ganska stora pengar som försvinner i någon annan ända (läs bredbandsleverantörernas ficka) :)

Ozzian skrev:
Om Upphovsrättsorganisationerna blir framgångsrika i sitt uppdrag kommer nog en och annan att fundera på varför det behövs mer än 0.5Mbitsuppkoppling en tid framöver?

Ganska stora pengar som försvinner i någon annan ända (läs bredbandsleverantörernas ficka) :)

När det blir helt förbjudet med fildelningsprogram så vad ger det då att ha bredband- inte ett skit. Iaf för mig. Jag kommer i så fall att gå tillbaka till modem. Borde inte bredbansbolagen vara mer aktiva i denna fråga. De kommer troligtvis att förlora en massa kunder genom den här nya lagen

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla