Fildelning värre brott än mord ?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jo, man kan börja undra när man läser detta http://www.idg.se/ArticlePages/200502/17/20050217134135_CS/20050217134135_CS.dbp.asp

En DJ laddade alltså hem musik via nätet och spelade dessa i en club.
Han fick böter på 13 MILJONER

Mijailo Mijailovic som mördade Anna Lind får betala 100'000kr var till barnen.

Detta får mig att fundera över vart världen är på väg, kanske dags att införa dödsstraff på de som fildelar ?

Det vore mycket tråkigt om artisterna inte längre tjänar lika mycket pengar på 1 år som en vanlig människa gör under en livstid !

Är fildelning värre än mord, våldtäkt och terrorism?, det verkar som det i alla fall...

Vad tycker ni ?

Last edited:
Jojo. Men ingen kunde ju tjäna pengar på Anna Lind.
Duvet pengar är det som får jorden att gå runt.

burner skrev:
Jo, man kan börja undra när man läser detta http://www.idg.se/ArticlePages/200502/17/20050217134135_CS/20050217134135_CS.dbp.asp

Detta får mig att fundera över vart världen är på väg, kanske dags att införa dödsstraff på de som fildelar ?

Det vore mycket tråkigt om artisterna inte längre tjänar lika mycket pengar på 1 år som en vanlig människa gör under en livstid !

Är fildelning värre än mord, våldtäkt och terrorism?, det verkar som det i alla fall...

Vad tycker ni ?

So, hur mycket vill du att ett liv skall vara värt då?

Jag tycker att det funkar alldeles utmärkt som det gör (i Sverige)!

Qvint skrev:
So, hur mycket vill du att ett liv skall vara värt då?

Jag tycker att det funkar alldeles utmärkt som det gör (i Sverige)!

I mina ögon så är både våldtäkt, mord och terror värre brott än fildelning.

Får hoppas att andra verkligen tycker samma.

Last edited:
burner skrev:

Vad tycker ni ?

Mijailo blev iofs inte dömd i Italien.

burner skrev:

Vad tycker ni ?

Jag tycker det borde vara dödsstraff på att dela filer med FEL filnamn.
Hur tror ni det känns när man tror att man tankar en skön live-version av Fast and loose - Motörhead, när det i själva verket visar sig vara Unskinny Bop - Poison? :kocko

SuperMicke skrev:
Hur tror ni det känns när man tror att man tankar en skön live-version av Fast and loose - Motörhead, när det i själva verket visar sig vara Unskinny Bop - Poison? :kocko
Hahahahahaha..

SuperMicke skrev:
Tortyr är det ända rätta straffet för sånt! :mattias

Jag läste någonstans om en duktig mamma som laddade ner disneyfilmer till barnkalaset, men efter ett tag blev alla småttingar konstigt tysta.
Det var bara början som var disney, resten var tysk hårdporr.

Det roliga i det hela var att hon kontaktade tidningarna och var upprörd över människor som gjorde så med barnfilmer.
Rätt åt kärringen, ids man inte kolla vad man slangar hem innan man trycker ner ungarna framför den elektroniska barnvakten, så kan man ha det.
(IOFS synd om barnen som fick se Helmut trycka bratvursten i tvåan på Helga)
Därmed inte sagt att jag inte har slangat film och musik olagligt, men jag blir f-n inte upprörd om jag går på en mina heller.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis