Fikarådet

bagerah skrev:
inte helt normalt det heller...

fast det kanske var mookie som var vilsen?

:lol
Hmmm, nä. Jag brukar köra max 3 varv så det var nog inte jag.

Kör vi i morgon eller?

Nån mer som kan tänka sig en svindyr kopp latte på Fröken fisförnämbohem ohlsson ? :)

Eller nåt nytt kanske? Bowling? :)

Får se om jag hinner titta till er mellan träningspassen. Är ju inte så dumt att få i sig en macka och en kaffe.

Hultan skrev:
Kör vi i morgon eller?

Nån mer som kan tänka sig en svindyr kopp latte på Fröken fisförnämbohem ohlsson ? :)

Eller nåt nytt kanske? Bowling? :)

Alltså, Fröken Olsson är ändå ett ställe med hyfsat normala besökare. Extrempunkterna åt vardera hållet är väl Java på Vasa Place (inrökt, sunkigt vänsterställe) eller det superstajlade i NK-husets entréplan (drygt, snobbigt och dyrt bratshak). OM alternativ behövs så kan jag rekommendera Vanilj på Kyrkogatan, bara "vanliga" människor som dig o mig där, Kim.

Coola Ola skrev:
Alltså, Fröken Olsson är ändå ett ställe med hyfsat normala besökare. Extrempunkterna åt vardera hållet är väl Java på Vasa Place (inrökt, sunkigt vänsterställe) eller det superstajlade i NK-husets entréplan (drygt, snobbigt och dyrt bratshak). OM alternativ behövs så kan jag rekommendera Vanilj på Kyrkogatan, bara "vanliga" människor som dig o mig där, Kim.

Vanselius!!! :tummenupp :fakta :mattias

Coola Ola skrev:
Har för mig att vanilj är ett bra fik... Vallgatan finns ju annars eller ett annat fik lite längre bort från vallgatan på en tvärgata(kommer inte ihåg namnet, 2 våningar hade det iaf med massa soffor på andra våningen).

Coola Ola skrev:
Det är ett mysigt cafe, men tror du att de ryms säg 12 pers en bra dag där? jag har för mig att de är ett ganska litet, därmed mysigt cafe?

min lilla kaffeslant bara

För att inte bara kritisera, kan jag väl komma med ett eget förslag. Evas Paley, stora lokaler, blandade gäster, spirträttigheter, allt är gratis på julafton [helt sant!] (dock inte alkohol, får inte delas ut gratis), väldigt goda muffins och ett annars brett sortiment av det mesta.

aaah, klå det då? :)

sharpedge skrev:
Har för mig att vanilj är ett bra fik... Vallgatan finns ju annars eller ett annat fik lite längre bort från vallgatan på en tvärgata(kommer inte ihåg namnet, 2 våningar hade det iaf med massa soffor på andra våningen).

Petersons (stavning?)

:fakta

Rent generellt så är det ont om fik som har plats för många fikare...

Evas Parley är väl ett
Vallgatan
Peterssons (stavning)
Fröken Olsson
Nedanför Tintin finns ett café med massa platser der det ut som iaf
Condecco på avenyn är väl rätt stort?

sharpedge skrev:
Fröken Olsson
Nedanför Tintin finns ett café med massa platser der det ut som iaf
QUOTE]

Cafe Engelen, på just Engelbrektsgatan :tungan
Öppet dygnet runt och hade förr ritkigt bra priser för yrkeschaufförer :huvet

Coola Ola skrev:
Kungligt ola! :tummenupp
Men visst Ohlssons är ju inte så hemskt, jag bara fånar mig lite, men vi kan ju byta för omväxlings skull?

Ja vad säger vi då? Den som vet bestäm plats så tar vi det!

Last edited:
Nå! Skall vi byta eller skall vi köra på Ohlssons?

Kanske bäst att köra på Ohlssons, kanske vissa som bara går dit utan att kolla så noga i forumet..

Jaja...

Ohlssons blir väl bra! som sagt...kanske inte är några som inte kollar så noga. Kan ju diskuteras under fikan annars, inför kommande vecka? Inte många kaféer som har gratis påtår på kaffet:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT