Fighterblade evo 4

Hydraliskbromsljuskontakt

Som nämnts ovan.

Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.

"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25

eller, var det tvärtom? :va

Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.

:hej
 
PutteLiten skrev:
2632915 Hydraliskbromsljuskontakt

Som nämnts ovan.

Kolla med ISR om han kör med 1.0 eller 1.25 stigning på gängorna.

"Tummregel"
Europeisk = 1.0
Japps = 1.25

eller, var det tvärtom? :va

Jag har för mig att jag köpte min på Touringbutiken. Inte direkt gratis, men de funkar bra.

:hej

var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?
 
madmagnus skrev:
2633726 var satte du givaren? istället för nippeln på ovansidan eller gjorde du någon sorts förgrening på bromsslangana?

Istället för banjobulten som håller bromsslangen.
 
ISR använder M10x1,25. Och ja, M10x1 gäller för Brembo utom de sitter originalmonterade på bambustaketen (i alla fall ibland). Sen undrar jag om inte Suzuki gillar M10x1 också.

Förvirrande? You bet...
 
update!

nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.
 

Bifogat

  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    111.3 KB · Visningar: 236
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    98.1 KB · Visningar: 324
  • Bild 005.jpg
    Bild 005.jpg
    90.7 KB · Visningar: 290
  • Bild 009.jpg
    Bild 009.jpg
    119 KB · Visningar: 316
Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?
 
matte_mannen skrev:
2646703 Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?

jag vill ju gärna att cykeln ska se lite annorlunda ut nästa sommar.
blir jag sugen på crosstyre igen så är det bara att bulta dit det gamla, pp-tuning clipon styrena är delbara så man behöver inte ens lyfta styrkronan för att montera/demontera dom.

jag har inte hittat någon bakdel än. vill helst ha en i kolfiber men det verkar vara svårt att hitta begagnat. vet inte om det blir 999 eller desmosedici bakdel, om jag köper nytt från tyskland skiljer det minimalt i pris dom imellan.
 
Vad har du för fighter mask på första bilderna?
Har du nån bättre bild på den eller var man hittar att köpa en sån?
 
matte_mannen skrev:
2646703 Funkar helt klart även om jag tycker crosstyre är fetare... Kul att testa någonting nytt!

Men att skippa bromsarna fram på en turbohoj känns lite väl spännande:D

Hur går det annars med bakdelen? Jagar du fortfarande en 999 bak?

Du tycker inte att den lilla signaturen i hans meddelanden visar vilken bak han vill ha? :D

Styret blev bra! Ser riktigt bra ut och som sagt, ett mellanting mellan original och crosstyre. Eftersom jag inte är så estetiskt känslig utan mest bryr mig om känslan så fortsätter jag dock med crosstyret.
 
madmagnus skrev:
2646685 nya styret på plats i dag.
som jag skrivit tidigare är jag lite trött på crosstyre och vill ha ett lägre kompaktare stuk på cykeln.
för att det inte skulle bli klassisk caferacerlook vände jag clipon styrena uppåner.
resultatet blev lite av ett dragbarstyre fast lägre.
blev precis som jag tänkt mig.


Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.

Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.

Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.

På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.


Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan:)
 
Last edited:
Chronic skrev:
2647896 Jag monterade ett par clip-ons precis som på din bild så där rakt ut men hojen blev sinnessjukt trögstyrd, alltså verkligen verkligen okörbart trögstyrd.

Det berodde på vinkeln, för när jag vred ihop dem innåt tanken så blev det bra igen.

Det är ju lite konstigt, för det finns ju många hojar med dragbars, fast kanske mest glidare? Det här var ingen glidare dårå.

På tal om bromsljuskontakt så har jag sett choppers med kvicksilverfyllda bromskontakter, dvs det behövs ingen fysisk koppling till handtaget, utan bromslyset tänds helt enkelt av kraften som uppstår vid inbromsning.


Känns som det optimala systemet, skulle tillomed kunna byggas in i bakljuset, eller rent utav i själva glödlampan:)

vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!
 
madmagnus skrev:
2648244 vinklarna på mina clipons är i princip identiska med ett crosstyre som inte har så mycket pullback, så det borde nog fungera rätt bra.
enda skillnaden är igentligen höjden på handtagen, och bredden förståss.
det känns inte alls fel när man provsitter så jag hoppas det funkar i verkligheten oxå!

Det kan man tycka, men på min blev det så tungstyrt att jag höll på att ramla på uppfarten.

Jag TROR det beror på att cliponén sitter framför gaffelbenen, det gör ju inte ett crossstyre, annars har jag ingen förklaring på varför.

Men skitsamma, tar 5 min att ändra om du får samma fenomen som jag. Vilket jag tror.
 
grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut :va
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.
 

Bifogat

  • lampa 001.jpg
    lampa 001.jpg
    99.1 KB · Visningar: 208
  • lampa 008.jpg
    lampa 008.jpg
    109 KB · Visningar: 267
madmagnus skrev:
2653902 grejade lite i dag med ett nytt framlyse.
delade mit gamla dubbellyse och använde det ena som enkellampa i stället,
sen kapade jag till en liten kolfiberkeps av lite skräprör från ett gammalt slipon.
ska givetvis lacka fästena svart senare när jag bestämt om det är så här det ska se ut :va
det känns rätt okej just nu iaf men jag brukar kunna ändra mig.

ska de va nån kåpa el likn ovanför el :va


inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak :tummenupp
 
ozeo skrev:
2654008 ska de va nån kåpa el likn ovanför el :va


inte funderat på nå cafelikn framkåpa?
kanske en överspejsad sådan?
ahh, de blir nog bra,, du har ju sinne för smak :tummenupp

jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej :rolleyes:
 
madmagnus skrev:
2654035 jo det blir nog en liten kåpa för att gömma instrumenteringen!
men det blir nog inget överdrivet, det är ju inte riktigt min grej :rolleyes:

jag skulle vilja påstå att de blir mindre vackert :rolleyes:
men smaken s baken osv :D
 
Back
Top