Fighterblade evo 3

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Fan Mange, det ser sjukt bra ut juh!
Tror nästan vi måste ta ett kort när du börnar på apberget i sommar! :D
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
matte_mannen skrev:
2072630 sjukt nice! visste inte att man kunde göra sånt själv :D

det går alldeles utmärkt med lite tålamod! cellpaketet kommer från en gammal renault 5 å var inte helt lätt att svetsa i.... är man dålig på att svetsa blir man iaf duktig på att slipa :hihi

Jabben skrev:
2072675 Fan Mange, det ser sjukt bra ut juh!
Tror nästan vi måste ta ett kort när du börnar på apberget i sommar! :D

hahahaha.... kanske det! hur går det för dig då? vill se lite resultat nu!!!!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
madmagnus skrev:
Tror nästan vi måste ta ett kort när du börnar på apberget i sommar!

Alla Umeå-fighters kan väl stämma träff där någon sommarkväll och lägga en rejäl rökridå över Rådhustorget, det borde bli en snygg bild! Dessutom kan vi visa 08-orna att man kan vara outlaw norr om Dalälven också...

//Eric
 
Last edited:

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
DR-Zätare skrev:
2075010 Alla fighters kan väl stämma träff där någon sommarkväll och lägga en rejäl rökridå över Rådhustorget, det borde bli en snygg bild!

Ja fan va ball! :banana

madmagnus skrev:
hahahaha.... kanske det! hur går det för dig då? vill se lite resultat nu!!!!

Jorå det går frammåt... men det finns inte mycket tid över till hojen tyvärr. Har iaf börjat plocka ihop notorn igen, slipar och spacklar som tusan på bakdels-pluggen, drygt som fan äre!
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
fick en uppsättning nya fotpinnar i dag. valtermoto-kit som var lagom "bling" gick inte att montera för annat än omvända växelägen med det staget som följde med. vet inte om dom kommer sitta likadant sen, får prova mig fram till rätt läge :) snyggare än orginal var dom iaf! nu saknas bara resten....
 

Bifogat

  • fotpinnar 002.jpg
    fotpinnar 002.jpg
    80.3 KB · Visningar: 137
  • fotpinnar 003.jpg
    fotpinnar 003.jpg
    89.3 KB · Visningar: 203
  • fotpinnar 006.jpg
    fotpinnar 006.jpg
    90.5 KB · Visningar: 320
  • fotpinnar 008.jpg
    fotpinnar 008.jpg
    65.1 KB · Visningar: 181

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
madmagnus skrev:
2082170 fick en uppsättning nya fotpinnar i dag. valtermoto-kit som var lagom "bling" gick inte att montera för annat än omvända växelägen med det staget som följde med. vet inte om dom kommer sitta likadant sen, får prova mig fram till rätt läge :) snyggare än orginal var dom iaf! nu saknas bara resten....


Ser nice ut!
Omvända växellägen är dock lite jobbigt, tycker jag i alla fall...
 

Badbowtie

Good enough is not good enough
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Piteå
Hoj
Cbr Turbo (SÅLD), HMS Chopper, 65´ Chevelle
tycker att det skulle passa med en lagom stor lustgas flaska i din special tank.
lätt den coolaste fightern nånsin
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
matte_mannen skrev:
2085258 Ser nice ut!
Omvända växellägen är dock lite jobbigt, tycker jag i alla fall...

kommer nog bygga ett nytt stag så jag får vanliga växellägen! kanske blir lite drygt annars?

Badbowtie skrev:
2085293 tycker att det skulle passa med en lagom stor lustgas flaska i din special tank.
lätt den coolaste fightern nånsin

man får tacka för komplimangen :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
madmagnus skrev:
2085360 kommer nog bygga ett nytt stag så jag får vanliga växellägen! kanske blir lite drygt annars?

Det är ju oooootroligt snyggt att köra med omvända växellägen, rejsigt värre!! :yoparty

Är det besvärligt/dyrt att byta ut oljeslangarna (eller är det vattenslangarna du bytt ut?) mot sådana där stålomspunna? Grymt snyggt är det i alla fall!

//Eric
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
DR-Zätare skrev:
2086113 Det är ju oooootroligt snyggt att köra med omvända växellägen, rejsigt värre!! :yoparty

Är det besvärligt/dyrt att byta ut oljeslangarna (eller är det vattenslangarna du bytt ut?) mot sådana där stålomspunna? Grymt snyggt är det i alla fall!

//Eric

det är oljeslangar till min filter/oljekyl flyttare! pressade dom på hydroscand (på öst-teg) tror dom kostade 500 st med kopplingar, det var med rabatt. slangen i sig är rätt billig å säljs i önskad längd. det fanns en del olika storlekar att välja mellan :tummenupp
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
madmagnus skrev:
2086260 det är oljeslangar till min filter/oljekyl flyttare! pressade dom på hydroscand (på öst-teg) tror dom kostade 500 st med kopplingar, det var med rabatt. slangen i sig är rätt billig å säljs i önskad längd. det fanns en del olika storlekar att välja mellan :tummenupp

Samma här, betalde 1300:- för 4st bromsslangar 1 kopplingsslang och 2 grövre oljeskangar...
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Kanske en dum fråga, men....

Nör turbon blir varm, så blir ju turbon mera känslig mot stötar o slag. Måste man inte skydda den mot eventuella stenskott m.m. :va

Annars så ger du verkligen insperation till oss andra!
Snyggt jobbat! :tummenupp
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Ugglan skrev:
2087223 Kanske en dum fråga, men....

Nör turbon blir varm, så blir ju turbon mera känslig mot stötar o slag. Måste man inte skydda den mot eventuella stenskott m.m. :va

Annars så ger du verkligen insperation till oss andra!
Snyggt jobbat! :tummenupp

ingen aning faktiskt! jag har då aldrig hört talas om spräckta turbo aggregat pga stenskott... däremot har jag funderat över konsekvenserna av att köra genom en vattenpöl med hett avgashus :va tur att dom e relativt billiga :)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
har byggt mig en aningen längre avgastrumpet i dag! bara 5cm längre än den förra men det blev bättre så här!
den nya kylaren har kommit på plats, ska bara snyggas till lite så är den klar :tummenupp
har även handlat en sving från en 929:a, får den i veckan å det blir intressant att se om det går att få den att passa!
framlampan är bara ett tillfälligt montage, vet inte vad jag ska välja för året men det lär visa sig!

(en ny kamera som går att ta bra bilder med står även högt på listan :3freak )
 

Bifogat

  • fotpinnar 010.jpg
    fotpinnar 010.jpg
    87.2 KB · Visningar: 311
  • fotpinnar 012.jpg
    fotpinnar 012.jpg
    90.5 KB · Visningar: 403
Last edited:

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
madmagnus skrev:
2092512 har byggt mig en aningen längre avgastrumpet i dag! bara 5cm längre än den förra men det blev bättre så här!
den nya kylaren har kommit på plats, ska bara snyggas till lite så är den klar :tummenupp
har även handlat en sving från en 929:a, får den i veckan å det blir intressant att se om det går att få den att passa!
framlampan är bara ett tillfälligt montage, vet inte vad jag ska välja för året men det lär visa sig!

(en ny kamera som går att ta bra bilder med står även högt på listan :3freak )

Lampan var kanske inte hetast i stan, men det gör sig ändå bra på din hoj :tummenupp
Annars är hela bygget abnormt nice! Blir grymt avis, men också inspirerad!
Själv har man mekat hela dagen och har bara lyckats börja med att fräsa ut en ny instrumentering :4skrika

keep it up!
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Så där ja !!
Tratten är klar, då är jag nöjd. Den där är skitfrän, hela hojen alltså. Är den färdiglackad eller får man fråga vad slutresultatet kommer bli ? Nyfis :rolleyes: Klart att du får dig 929 svingen, vad kommer du vinna på det, jag som inte har koll på hondas prylar ?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
RND skrev:
2095652 Så där ja !!
Tratten är klar, då är jag nöjd. Den där är skitfrän, hela hojen alltså. Är den färdiglackad eller får man fråga vad slutresultatet kommer bli ? Nyfis :rolleyes: Klart att du får dig 929 svingen, vad kommer du vinna på det, jag som inte har koll på hondas prylar ?

man får tacka! den är endast grundmålad, osäker på vilken färg det blir i slutändan. planerna varierar mellan mattsvart och stridsflygplans-grå.... hmmm. klart är iaf att det blir en enkel lack. 929 svingen ska jag mest ha för syns skull, den är rätt mycket fetare å säkert rätt så mycket vridstyvare. jag bygger ju en maskin som ska köras å då är det inte dumt om shassiet är updaterat! har jag kvar cykeln nästa vinter blir det USD gaffel oxå.
 

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Ser ut att bli riktigt grym Fightern din...angående färgvalet så jag tror att den skulle göra sig riktigt duktigt i antingen stridflygs-grå eller grön...väntar med spänd förväntan på det färdiga resultatet...lycka till :tummenupp
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
madmagnus skrev:
2095704 man får tacka! den är endast grundmålad, osäker på vilken färg det blir i slutändan. planerna varierar mellan mattsvart och stridsflygplans-grå.... hmmm. klart är iaf att det blir en enkel lack. 929 svingen ska jag mest ha för syns skull, den är rätt mycket fetare å säkert rätt så mycket vridstyvare. jag bygger ju en maskin som ska köras å då är det inte dumt om shassiet är updaterat! har jag kvar cykeln nästa vinter blir det USD gaffel oxå.

Klart att den ska bli grå !! :tummenupp Misstänkte att det var de faktorerna som fick dig att vilja byta sving, har du fixat det än ?? :confused:

Lycka till !! :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
madmagnus skrev:
2095704 man får tacka! den är endast grundmålad, osäker på vilken färg det blir i slutändan. planerna varierar mellan mattsvart och stridsflygplans-grå.... hmmm. klart är iaf att det blir en enkel lack. 929 svingen ska jag mest ha för syns skull, den är rätt mycket fetare å säkert rätt så mycket vridstyvare. jag bygger ju en maskin som ska köras å då är det inte dumt om shassiet är updaterat! har jag kvar cykeln nästa vinter blir det USD gaffel oxå.

Kör med grått! Alla andra är ju svarta... Den kan bli grymt snygg om du kör flygplanstemat fullt ut med lite snygga varningstexter, symboler och så vidare i typiskt army-typsnitt. Det skulle också vara snyggt med en hoj lackad i matt svart/grått/vitt kamouflage och med fördel prydd med diverste texter och symboler inspirerat av armén.

Undrar om jag är Sveriges mest kamouflage-besatte vapenvägrare? :tomten

//Eric
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top