fighter = snutmagnet?

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Vilken flax jag hade nyss. Drog på lite extra när jag kom på motorvägen med 90 km/h, kom väl upp i ca 130-140 och slog av efter någon km. Märkte att en hoj kom upp bakom, såg ut som en snut så jag trodde kortet skulle fara all värdens väg. Han körde upp jämte och kollade hojen och vinkade in mig.

Han kollade körkortet, och sedan nogrannt hojen. Sa inget om hastigheten. Han tyckte hojen lät för mycket, jag sa att den gick igenom besiktning. "Med den dämparen?" "Ja!" (då med insats i och för sig :D ) Han var hygglig - lät mig åka med ett "kör försiktigt".

Frågan är - blir ni ofta stoppade för ni kör just fighters?

Jag har kört ca 5 säsonger med standardhojar, alltid med öppet system som låter, ofta mer än vad denna gör, och jag har ALDRIG blivit stoppad tidigare.

*harlkar sig*

Vi var 10 sporthojar, 1 fajter (WW med sin gamla röda).
MC polisen glider fram till WW och tar han i axel och de kör åtsidan.

MC polisen missade helt de där 4 sporthojarna utan skyltar, hojen med slicks, och typ endast 3 hade reflexer.

Men, stackars WW hade ju inte godkända blinkers bak (de utan skyltar hade inga blinkers heller för den delen...)...

Tror nog streetfighters attraherar ett par blickar mera. men va fan, kostar att ligga på topp ;) :yoparty

Humm, jag har fullackade kraschkåpor med hembyggda lampor, ditklistrade diodblinkers för backspelgar egentligen fram och icke E-godkända ibak och reflex saknas och jag har åkt runt bland mängder med poliser, men ingen har ens tittat åt mitt håll :va Hojen skriker ju nystulen :hihi

personligen brukar jag skruva dit orginal blinkers när jag snott en hoj+e-märkta glas+reflex

Undrar om det inet tom kan vara så att de bryr sig för att de tror att de kan hinna ikapp en.. Sporthojar vet jag att de gett upp på, vill ma inte stanna så gör man inte det, och det vet dem!

Har man baggar i mjölet så gäller f.ö, "they can´t charge me if they can´t catch me..." :hojraket :tomten

Jag har inte märkt någon större skillnad när det gäller fighter vs sporthoj.
Har blivit stoppad lika mycket på båda.

Sen är man bara trevlig till konstapeln så kommer man i 90% av fallen undan med ganska mycket.
Man spelar, dum, ovetande, övertrevlig, kommer från landet, osv.

Givetvis så kan man råka ut för Hamrén och då är det kört oavsett hur man agerar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT