Fighter på bana ?

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Är det nån som har erfarenhet av det? En sporthoj har säkert bättre chans rent varvtidsmässigt, men hur är det med kulhetsfaktorn.
Om en streetfighter är kul att köra borde den väl funka på bana också.

Eller ?¿? :va

Funkar jättebra så länge vi inte talar om tävlingsnivå. När det gäller att jaga 100-delar är det ingen "hit" att sitta rakt upp i fartvinden. Ska du bara ha kul slår det låga styren nästan alla dagar :yoparty

Last edited:
Jag har haft vansinnigt roligt på Rörken (gocartbana) i sommar med min S3, dessvärre hann jag bara köra en gång på en riktig bana (Midlanda) och då regnade det. Men nästa sommar då ska det besökas fler banor :banana
Så svaret blir ett klockrent: Ja, det är skitskoj med SF på bana :tummenupp

Funkade utmärkt för mig på min speed triple på Knutstorp 2 gånger i somras iaf! :tummenupp

Gick till och med respektabelt fort ända tills jag beslutade mig för att köra rakt fram i en kurva. :näsblod

Jag körde min Aprilia Tuono på bana vid flertal tillfällen och jag upplevde att den upprätta körställningen är en vanesak.
I högre farter blir vinkeln i handleden lite jobbig då man föröker komma undan fartvinden.

Som sagt det är i 80% föraren som bestämmer hur fort de ska gå så begränsningen ligger i huvudak någon annanstans än hos hojen

I långsamma kurvor känns det som det skulle vara en fördel att sitta mer upprätt, medan det kanske blir lite dragit i snabba kurvor och på rakor. Kul är det säkert i alla fall! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra